Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski
|
niedziela, 19 czerwca 2011 18:29 |
Mini Countryman po raz kolejny!
Kobiety to lubią! Tak Mini, nowe Mini. Stare – kultowe oczywiście też. Lubią je w każdej postaci, także dużego Countryman nawet z mocnym silnikiem 184 KM i napędem na cztery koła. Gdy mojej dzielnej żonie oznajmiłem, iż pojedziemy Mini zapiała tak, jakbym ja zapiał, gdyby mi dano się przejechać po Nordschleife w wyczynowym niezwykle prędkim BMW przygotowanym na wyścig 24 godziny Nurburgring! Wow, radość była wielka. Czy słusznie, czy wyobrażenia pokryły się z rzeczywistością, odpowiemy za chwilę.
|
Poprawiony: niedziela, 19 czerwca 2011 19:19 |
Więcej…
|
|
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski
|
niedziela, 19 czerwca 2011 17:11 |
BMW M1 – Prezentacja
Przy okazji Verva Street Racing odbywały się Paddock Party, a tam prezentacja prasowa najnowszego mocarnego BMW spod wyczynowego oznaczenia M, najmniejszego auta marki z serii1. Samochód jest z napędem tylko na tylne koła, na które przenoszone jest aż 340 KM i 500 Nm już od 1500 obr/min!!! Ale zapowiada się jazda!
|
Więcej…
|
Wpisany przez Administrator
|
czwartek, 16 czerwca 2011 20:52 |
Historyczny konwój UNIMOGA
Po zakończeniu II wojny światowej istniało prawdopodobieństwo, wdrożenia Planu Morgenthaua, na mocy którego Niemcy zostaną przekształcone w państwo rolnicze. To sprawiło, że projekt Unimog, którego realizację rozpoczęto tuż po wojnie, nabrał wyjątkowego znaczenia.W założeniach miała to być uniwersalna siła robocza, mająca przewagę nad konwencjonalnymi traktorami i odciążająca w maksymalnym stopniu rolników. Takie podejście przyjął Albert Friedrich, niegdyś szef działu projektów silników lotniczych w koncernie Daimler-Benz, który w październiku 1945 zdobył -od amerykańskich sił okupacyjnych- pozwolenie na produkcję. Jako partnera w celu zaprojektowania i produkowania pojazdu Friedrich wybrał spółkę Erhard & Söhne.
|
Więcej…
|
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski
|
poniedziałek, 13 czerwca 2011 22:44 |
Le Mans - legenda trwa
Ryk potężnych silników, nieprzebrane tłumy publiczności, wszędzie zabawa i wielkie święto motoryzacji. Raz w roku, w czerwcu, gdy noce najkrótsze legenda powraca. Tutaj wyścig czuje się wszystkimi zmysłami. To 24 godziny Le Mans, jakby Mount Everest wyścigów samochodowych. Opiewany w filmach i pieśniach i dwóch głównych rywali, Peugeot i Audi.
Weekend wyścigowy to właściwie dwa połączone weekendy. Wszystkie ekipy zjeżdżają się na tor w sobotę, tydzień przed rozpoczęciem wyścigu. Już w niedzielę rozpoczyna się badanie techniczne samochodów, które odbywa się w centrum miasta i gromadzi duże ilości widzów. Wiele imprez towarzyszących odbywa się przez wszystkie dni, to wielkie święto wyścigów samochodowych.
|
Więcej…
|
24 GODZINY LE MANS-ZAPOWIEDZ |
|
|
|
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski
|
środa, 08 czerwca 2011 20:42 |
Już w ten weekend!
Legendarny wyścig długodystansowy we francuskim mieście Le Mans położonym na zachód od Paryża
to marzenie wielu. Nie startował tam jeszcze żaden Polak, a start tam to jakby Mount Everest wyścigów.
Tak jak w tenisie najważniejsze i najbardziej prestiżowe są turnieje wielkiego szlema. W pucharze świata w skokach
narciarskich turniej czterech skoczni i zawody w Zakopanem. A w snookerze londyński turniej Masters i Mistrzostwa
Świata w Scheffield. Od lat w wyścigach samochodowych za najważniejsze w całym sezonie uważa się trzy
rozgrywane w różnych kategoriach wyścigowych, lecz zawsze w maju i połowie czerwca. Zwycięstwo tam,
to coś specjalnego.
Przez ponad sto lat istnienia motoryzacji dwa wyścigi europejskie Grand Prix Monaco i 24 Godziny Le Mans
oraz amerykański 500 mil Indianapolis zyskały największy prestiż i uznanie.Ten ostatni jest najstarszym
nieprzerwanie rozgrywanym wyścigiem na świecie. W tym roku miał swoje 100-lecie.
|
Więcej…
|
|
|
|
<< pierwsza < poprzednia 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 następna > ostatnia >>
|
Strona 345 z 360 |