Home Wyprawy/Expeditions HONDĄ NAD MORZE
HONDĄ NAD MORZE PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
poniedziałek, 06 czerwca 2011 20:13

 

 

Honda w Darłówku

 

 

To kolejna nasza podróż nad morze, tuż przed wakacjami. Po gościnnej Villa Fenix w Ustroniu Morskim tym razem zawitaliśmy do równie gościnnego Darłówka, nieopodal Darłowa. Leżące o kilka kilometrów od morza Darłowo ma zabytki, których historia sięga średniowiecza. Potem okaże się, iż okolica także posiada równie stare zabytki. A Honda CR-V, auto pojemne zapewniła doskonałe warunki podróżowania.

ZOBACZ RÓWNIEŻ; HONDA GYMKHANA

 

 

 

Najpierw trzeba jednak przestrzec kierowców jadących tamże przed jednym. Nie, nie! Nie przed Hondą, która na naszych nierównych drogach spisywała się wybornie. Przestrzec przed wielką ilością radarów. Gdy z Warszawy pojedziemy słynną siódemką, od Nidzicy, do Elbląga mamy pewność wielkich robót drogowych i moc ograniczeń z tym związanych. Poza tym zawsze natrafimy na nieoznakowane radiowozy. Wjazd do Trójmiasta, znów korki, a potem trasa nr.6 przez Lębork, Słupsk także korki. Lepiej pojechać na Sierpc, Rypin, Grudziądz, a potem przez niezwykle malownicze tereny Kaszub. Jest nieco krócej i bardzo miło. Korków brak i mamy do wyboru kilka alternatywnych dróg. Wiele zajazdów i restauracji pomoże nam odpocząć. Lecz problem jest jeden! Największe w Polsce zagłębie fotoradarów. Człuchów, Chojnice, Miastko, Bytów, Sławno i liderujący Biały Bór to miejsca, w których samorządowcy zrobili sobie przemysł z karania kierowców ponad miarę. Lecz od lipca się to nieco zmieni, nowa ustawa odbiera im przywilej karania za prędkość.


 

Nasza biała Honda z silnikiem benzynowym to się doskonały kompan w podróży. Nie czuc dużego hałasu we wnętrzu, pewnie prowadzi się po naszych nierównych drogach, dobrze hamuje i ma tak dobrą klimatyzację, iż można nawet zmarznąć, szczególnie na tylnych siedzeniach.

 

 

Honda CR-V 2,O benzyna i-VTEC

 

Silnik; 4-cylindrowy 2,0 16 zaworowy

Moc; 150 KM przy 6200 obr/min spełnia wymogi Euro 5.

Moment obrotowy 192 Nm przy 4200 obr/min.

Układ wtryskowy; wielopunktowy.

Zmienne fazy rozrządu i-VTEC

Skrzynia biegów; mechaniczna 6-biegowa.

Zużycie paliwa; miasto 11-12 litrów, poza miastem; 9 – 10 litrów.

Koła; 18 cali

Opony; 225/60 R18

Prędkość maksymalna; 190 km/h.

Masa własna; 1495 kg.


 

CR-V to duże auto z dużą ilością miejsca zarówno na fotelach przednich, jak i z tyłu. Można przesuwać kanapę tylną uzyskując bądź większy bagażnik, lub więcej miejsca we wnętrzu. Nawet przy największej pojemności bagażnika jest dużo miejsca w środku. Kilka schowków i półek na desce rozdzielczej pozwala na schowanie najpotrzebniejszych rzeczy. Szczególnie duży jest schowek między fotelami przednimi.

Silnik benzynowy jest wystarczający, lecz jego wadą jest potrzeba kręcenia do wysokich obrotów, jak to u Hondy ze sportowym temperamentem. To w autach wyczynowych jest niewątpliwą zaletą, lecz w przypadku SUV-a skłania nas ku dieslowi. Ten jest naprawdę intrygujący, czterocylindrowy 16 zaworów, dwa wałki rozrządu 2,2 i-DTEC 150 KM. Oba silniki mają aluminiowy blok cylindrów i głowice. Diesel jednak lepiej przyspiesza, nie trzeba go trzymać na wysokich obrotach na każdym biegu i co najważniejsze ma aż 350 Nm momentu już od 2000 obr/min! To pozwala mu przyspieszać lepiej jak benzynowemu i co najważniejsze o wiele mniej palić, a to a Polsce jest najważniejsze. Gdybym chciał się ścigać, wybrał bym benzynę, lecz wielkopojemne, eleganckie auto rodzinne nie do tego służy.

 

 

Piękna pogoda, przyjaźni ludzie

 

Darłówko to miłe nieduże miasteczko nad samym brzegiem Bałtyku na środkowej części wybrzeża u ujścia rzeki Wieprzy. Po tej rzece licznie odbywają się spływy kajakowe. Równie daleko jest tam z centralnej Polski, jak i z innych rejonów kraju. Nie ma tu wielkich, wielopiętrowych hoteli, i bardzo dobrze. Liczne pensjonaty i kwatery prywatne są skupione w bezpośredniej bliskości morza. Nad samym morzem mamy wydmy, dość wysokie. O kilometr na wschód nad morzem rozciągają się nieduże wzgórza, skąd mamy piękny widok na całą okolicę, na morze, Darłowo z gotyckim zamkiem Książąt Pomorskich i górującym kościołem i na nadmorskie jezioro Kopań. Piękny widok jest też na wieś Cisowo, położoną na wzgórzu o ok 2,5 kilometra od morza. Jest tam piękny średniowieczny kościół z 1321 roku.

W samym mieście w sezonie odbywają się liczne koncerty i imprezy. Atrakcją jest także pieszy most zwodzony, odsuwany dla przepłynięcia statków. To samo centrum miasta tuż przy promenadzie.



Elegancko zrobione chodniki i promenada nadmorska, oraz wzdłuż ujścia Wieprzy. Liczne pensjonaty i bary, oraz cukiernie pozwolą zaspokoić pragnienie każdemu. Znaleźliśmy budkę w Darłówku Zachodnim, gdzie serwują naprawdę wyśmienite gofry.

Odkryliśmy też dom wypoczynkowy Olivia w Darłówku Zachodnim przy głównej ulicy Władysława IV prowadzony przez panią Olivię i jej męża. Jest tam elegancko i czysto, pokoje z łazienkami, a na dole jest pub i restauracja z bardzo dobrym jedzeniem.


 

Darłówko przypadło nam do gustu, jest nieduże, skupione blisko morza, blisko stąd w wiele miejsc na środkowym wybrzeżu, gdzie można pozwiedzać. Blisko Koszalin, Kołobrzeg, Ustka, Słupsk i Łeba. Woda w Bałtyku wydaje się być czysta.


 

Lecz my musimy wracać przez Kaszuby, gdzie Honda doskonale sobie radzi. Przez przeszklony dach można podziwiać niebo, co umila jazdę. Duże 18 calowe koła wybierają doskonale nierówności. Byle nie dać złapać się na radar!

 

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski i Małgorzata Frank

PRZECZYTAJ TAKŻE;

WARSZAWSKA GYMKHANA

HONDA CIVIC - PREMIERA


 
Designed by vonfio.de