Home Relacja/Stories VIP CROSS 2011
VIP CROSS 2011 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 31 maja 2011 20:22

 

Gwiazdy w terenie



Przedostatnia niedziela mają zupełnie wymknęła się spod schematu: w dni robocze piękna pogoda, w weekend deszcz, wiatr i chłodno. Błękitne niebo z nielicznymi, pędzącymi obłokami i w końcu wiosenne temperatura zapowiadały przepiękny dzień. Właśnie takiej pogody mogli sobie zamarzyć organizatorzy IV VIP Cross w Kuklówce k/Radziejowic.

 

 



Formuła wyścigu, a właściwie prób sprawnościowo-czasowych jest od początku taka sama: jako kierowcy i piloci występują wyłącznie powszechnie znani i rozpoznawani nasi polscy „celebryci”. W sumie w tym roku organizatorzy chwalili się zgromadzeniem czterdziestki znanych twarzy. Byli wśród nich: Małgorzata Potocka, Agnieszka Popielewicz, Anna Kalata, Katarzyna Skrzynecka, Ewa Kasprzyk, Karol Strasburger, Jarosław Kret, Bartosz Opania, Piotr Rubik, Michał Żebrowski, Andrzej Grabowski oraz wielu innych, równie znamienitych gości. Dobór załóg był całkowicie dowolny, niektórzy startowali z żonami/mężami/partnerami/dziećmi w charakterze pilotów/kierowców inni dobierali się w czysto VIP`owskim towarzystwie. Pojęcie kierowcy i pilota było czysto umowne, gdyż według regulaminu w każdej próbie raz jedna osoba z załogi mogła być kierowcą, raz druga. Do każdej załogi przydzielony był instruktor siedzący na tylnym siedzeniu, którego zadaniem było czuwanie nad bezpieczeństwem Naszych Ulubieńców.





Do przejechania były trzy próby terenowe. Pierwszą należało zaliczyć jazdę terenową po wyznaczonej trasie, nie liczył się czas tylko dokładność pokonania przeszkód. Drugim był tor terenowy, niezbyt trudny, bez stromych i pochyłych podjazdów i zjazdów, który należało pokonać na czas. Ostatnią próbą była jazda z zawiązanymi oczami zgodnie ze wskazówkami pilota. Co prawda tylko po niewielkim okręgu, ale ze specjalnie przygotowanym rowem o wysokich brzegach. Tu również liczył się czas, ale dodatkowe minuty karne można było otrzymać za dotknięcie taśmy wyznaczającej tor.





Do wyniku końcowego liczyła się suma punktów za wszystkie próby. W klasyfikacji końcowej najlepszą okazała się załoga Piotr Rubik, Witold Paskudzki, drugie miejsce zajęła Ewa Kasprzyk z Kubą Michalski, na trzecie miejsce podium weszli Karol Strasburger i Jarosław Kret. Prowadzenia całości imprezy podjął się znany dziennikarz i komentator sportowy Dariusz Szpakowski.





Atmosfera majówki, sporo zaproszonych gości i duże zainteresowanie kibiców sprzyjały wspaniałej zabawie. Z czasem zjawili się zainteresowani otarciem o wielki świat okoliczni mieszkańcy. Parking opodal toru szybko zapełnił się samochodami i motocyklami gości. Samochody do wszystkich prób oraz zabezpieczenie techniczne wyścigu zapewniła firma Mercedes-Benz, główny sponsor imprezy. Na jej zaproszenie zjawiły się też pięknie utrzymane oldtimery, oczywiście marki Mercedes.

 



Relację z imprezy zawdzięczamy firmie Peugeot, która udostępniła nam w tym celu swój najnowszy model 3008 mini van na bazie compactu, o którym  można przeczytać  na naszym portalu: test Peugeota 3008 2.0 HDI





Tekst i zdjęcia Piotr „Pete” Antoszewski

 

 
Designed by vonfio.de