Home Skoda SKODA RAPID 1,6 TDi
SKODA RAPID 1,6 TDi
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 17 lutego 2013 08:49

 

Niemal jak Octavia.

 

SKODA w naszym kraju swą niezwykłą popularność zawdzięcza nie tylko temu, iż ma dobry serwis i auta w cenie przystępnej. Produkuje po prostu bardzo dobre auta, które niczego nie udają i są klasą samą w sobie. Taki jest też najnowszy model Skoda Rapid. Podoba się już od pierwszego wrażenia. Dalej jest już tylko lepiej.

 

ZOBACZ TEŻ; SKODA RAPID - PREMIERA

 


Niegdyś jeździliśmy Octavią RS z 170 konnym dieslem o pojemności 2,0 litrai niemal nic nie paliła! Za to była prędka i w górach, czy na autostradzie nie mieliśmy żadnych kompleksów. Tu ze spalaniem jest jeszcze lepiej! Turbodiesel 1,6 litra 105 KM i 250 Nm momentu obrotowego całkiem żwawo rozpędza auto o niedużej jak na współczesne możliwości wytwórców masie 1170 kg. Za to zużycie paliwa jest jeszcze mniejsze. W czasie całego 1000 kilometrowego testu nie przekroczyło 4,5 litra. Jadąc stabilnie poza miastem z prędkościami 80 – 1110 km utrzymywało się na poziomie 3,7 – 3,8 litra! To jest prawdziwy synonim ekologii. Małe zużycie równa się mała emisja szkodliwych związków.

 

 


 

Niegdyś słynny brytyjski Top Gear zrobił test Skody Yeti, w którym udowodnił, iz ten czeski samochód jest bardziej wszechstronny niż sportowe auta, lub wielkie limuzyny. A nasza redakcja w

Yeti zdobywała Bieszczady zimą. W Rapidzie jest równie dobrze. Bagażnik o pojemności 550 litrów jest większy niż w Fiacie Linea. A miejsca dla pasażerów w środku niemal tyle co w wielkiej limuzynie.


 

 

 

 

Rapid wypełnił lukę w ofercie Skody, między Fabią i Octavią. Fabia, szczególnie w wersji kombi również jest obszernym autem. Octavia wręcz wielkim w środku. Rapid tylko trochę mniejszy. Rekordowy bagażnik w tej klasie 550 litrów pozwala schować absolutnie wszystko. Dostęp do niego ze względu na nadwozie typu liftback jest bezproblemowy. Po złożeniu tylnych oparć może się zmieścić nawet słusznych rozmiarów sprzęt AGD. Ułatwia to też niski próg załadunku. Na przednich siedzeniach miejsca moc i paradoksalnie z tyłu także dużo miejsca dla trojga pasażerów. Mocno pochylona tylna szyba pozwala utrzymać dobry współczynnik oporów powietrza i ogranicza widoczność do tyłu. Ale bagażnik jest krótki i można się przyzwyczaić.

 

 

 

 

 

Mimo przestronnego wnętrza jest autem niemal kompaktowym w wymiarach zewnętrznych. To duża zaleta, którą bardzo łatwo docenić w mieście. Parkowanie nie stwarza żadnych problemów. Czujnik parkowania ułatwia to zadanie. Poza tyłem widoczność w pozostałe strony jest bezproblemowa.

 

 

W przypadku tego auta zestrojenie zawieszenia jest udanym kompromisem między bezpieczeństwem podczas szybkiej jazdy na zakrętach i komfortem podróżowania. Przy dużych dziurach tylko nie sposób uniknąć wstrząsów. Auto ma 17 calowe koła i niskoprofilowe opony. Ale można też zamówić to auto z 15 i 16 calowymi kołami bez opon niskoprofilowych.


 


 

 

Silnik wysokoprężny ma wysoką kulturę pracy. Przyspiesza już od 1500 obr/min w całym zakresie obrotów. Ze stałą prędkością można jechać nawet przy obrotach poniżej 1500/min. Dlatego motor o niewysilonych parametrach 105 KM i 250 Nm pozwala nam jeździć o kropelce bez zbytniego napinania się. Zużycie poniżej 4 litrów jest czymś normalnym. Nawet w mieście jesteśmy w stanie osiągnąć średnie zużycie około 5 litrów. Gratulacje!

 

 

 

Cena bazowa na poziomie 47950 zł. To więcej o 9400 zł od Fabii i mniej o 7750 od Octavii. Wróży to potencjalny sukces sprzedażowy, czego życzymy firmie z Mlada Boleslav. To całkiem ładne auto ma wszelkie cechy by stać się modelem bardzo popularnym dla rodzin z dziećmi i jako dyspozycyjne auto dla firm.


 

 


 

Auto-turystyka stała się fanem tego auta. Nadaje się do dalekich wypraw i podróży. Turystyka motoryzacyjna jest jego przeznaczeniem.

Skoda to bardzo dobra marka, nawet w czasach siermiężnego socjalizmu produkowała samochody najlepsze w bloku wschodnim. Po mariażu z koncernem Volkswagen stała się marką światową. Solidność wykonania, dobre wyposażenie i niezłe walory sprawiają, iż cieszy się zasłużoną popularnością. Teraz model Rapid rozszerza możliwości ofertowe marki. Gdyby tak jeszcze zrobili Rapid RS....

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski


PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

SKODA NA WARMII

NOWE MIZEUM SKODY

AUTO - TURYSTYKA NA LITWIE

 

 
Designed by vonfio.de