Home Wyprawy/Expeditions Techno Classica w Essen
Techno Classica w Essen PDF Drukuj Email
piątek, 01 kwietnia 2011 21:35



 

                                    Królestwo klasyki


                  Targi Techno Classica w Essen, to dużo chodzenia i same motoryzacyjne cacka. Aż można dostać oczopląsu. Eleganckie maszyny za 1,5 mln euro, a obok pchli targ, gdzie można kupić mydło i powidło. Każda niemiecka firma ma swoje stoisko, Volkswagen największe. Okazja do celebracji jest przednia, właśnie w Niemczech 125 lat temu wymyślono samochód.  


Golf I Kabriolet




Zaprezentowane w Essen, pierwszy prototyp Golfa Cabrio i nowy Golf Cabrio, wywołują ochotę podróżowanie z otwartym dachem w pięknej scenerii, w słoneczne dni. Prototyp pierwszej generacji nie posiadał jeszcze pałąka przeciwkapotażowego, przez co otrzymał później przezwisko: „miseczki truskawkowej”. Ten niezbędny element dbający
o bezpieczeństwo pojawił się w seryjnych modelach. Jednak nowy Golf Cabrio, dzięki seryjnemu mechanizmowi automatycznie wysuwającemu pałąk zabezpieczający pasażerów w przypadku dachowania, również poradził sobie bez pałąka przeciwkapotażowego.

 

 

Karmann Ghia typ 34 Kabriolet




Kolejny kabriolet prezentowany przez Volkswagena to Karmann Ghia typ 34 – jeden z dwunastu egzemplarzy wyprodukowanych na świecie. Długoletni duet Karmanna i Volkswagena zamierzał wprowadzić ten pojazd w 1963 roku na rynek.

 

Puma GTS

 

Równie rzadko spotykanym jak Karmann Ghia Cabrio jest południowoamerykańska Puma GTS. Roadster ten bazuje na technologii Volkswagena, jednak został opracowany i rozpowszechniony przez producenta pod własną nazwą.




Cheetah

 

Niepowtarzalny model studyjny Cheetah pokazuje jak wyobrażano sobie następcę Karmanna Ghia w Osnabrück. Innowacyjny, dwuosobowy pojazd Georgio Giugiaro bardzo się wyróżniał. Zaprezentowany w 1971 roku, z zamontowanym silnikiem o przeciwległych cylindrach z tyłu pojazdu, Cheetah nie trafił ostatecznie do produkcji seryjnej.

 

Rzeczywistym następcą Karmann Ghia został, zaprojektowany w 1974 również przez Giugiaro, model Scirocco z napędem na przednią oś
i z silnikiem chłodzonym cieczą.

 

Na targach Techno Classica było stoisko Autostadt – gdzie pokazano m.in.:

W12 syncro

 

VW W 12



W12 syncro to 12 cylindrowy sportowy pojazd Volkswagena. Samochód ten dokładnie 10 lat temu pobił 10 rekordów, w tym rekord prędkości wynoszący 295,24 km/h.

 

   VW W12



Samochody koncepcyjne stylizowane przez Ital Design:

 

 



Oraz obchodzono 50 lecie powstania VW Varianta – czyli kombi

 

 


 


Samochody Użytkowe Volkswagen - 60 lat kamperów i pojazdów specjalnych

 

Volkswagen w latach 50-tych oferował dla modelu Transporter pakiet wyposażenia o nazwie Westfalia. Umożliwiał on wykorzystanie tego auta jako samochodu kempingowego. Ponieważ zainteresowanie było ogromne w 1957 roku uruchomiony został program samochodów kempingowych – VW-Campingwagen. Rozbudowywano koncepcję Volkswagena Westfalii, a dwa lata później świętowamo już pierwszy jubileusz – wyprodukowanie 1000 sztuk VW-Campingwagen.

 

T1




Latem 1967 roku koncern zaprezentował Volkswagena Transportera kolejnej generacji. Przede wszystkim Amerykanie byli zachwyceni kompaktowym pojazdem z Niemiec. W 1969 roku liczba wyprodukowanych pojazdów przekroczyła 50.000, a dwa lata później 100.000. Od roku 1976 rozpoczęto produkcję Volkswagena Berlin, który odpowiadał swoim zarysem dzisiejszemu Volkswagenowi California.


T2




Kolejna, trzecia generacja Transportera była zdecydowanie większa od poprzedników. Numerem jeden nadal pozostała Westfalia, natomiast pojazdem kempingowym lat 80-tych stał się Volkswagen Joker, który był niestety droższy od pozostałych modeli. Poprzez zabiegi budżetowe
i zaplanowaną znaczącą produkcję seryjną, wyposażenie Volkswagena Jokera 1988 zostało sprowadzone do akceptowanego poziomu cenowego przez klientów, co okazało się kluczem do sukcesu. Wersja ta otrzymała nazwę California.

 

Latem 1990 roku Volkswagen zaprezentował na targach w Hanowerze nowego Transportera T4. Volkswagen zerwał ze wszelkimi tradycjami. Silnik i układ napędowy znajdowały się z przodu pojazdu, a wbudowany w poprzek mechanizm napędowy ze skrzynią biegów znajdował się pod krótką pokrywą silnika.

 

T4




Dwa lata później zwiększyła się oferta samochodów wykorzystywanych podczas podróży tj. California Coach (z krótszym rozstawem osi), dłuższe wersje to California Tour i California Club. W 1994 rozpoczęto produkcję trzeciej wersji z podwyższonym dachem oraz produkcję Californii Exclusive z długim rozstawem osi i podwyższonym dachem.

 

Od 2003 roku marka Volkswagen Samochody Użytkowe rozpoczęła produkcję również samochodów kempingowych we własnym zakresie. Californię produkowano odtąd w Hanowerze. Zarys sylwetki pojazdu nie uległ zmianie, a zakres modyfikacji zewnętrznych był bardzo ograniczony.

 

W 2005 roku do produkcji włączono wersję z wysokim dachem. Zadbano również o nowe, komfortowe jak w samochodzie osobowym wnętrze. Fantazyjna forma mebli zbudowanych z wielowarstwowych płyt aluminiowych nadaje im niezwykle nowoczesny wygląd.

 

Targi Techno Classica to doskonała okazja do pokazania dorobku wielu firm i ich historii oraz tego jak samochody zmieniały się na przestrzeni lat, a Volkswagen ma co pokazywać i tego nie ukrywa.
 

 

 

Podziękowania dla partnerów naszej wyprawy na Targi Techno Classica 2011:

 

  • firmie Toshiba za użyczenie  kamery Camileo H30 na której nagraliśmy film z targów

       http://www.toshiba-multimedia.com/pl/camileo-kamery-cyfrowe/h30/


  • firmie 4Drive za wsparcie wyprawy

         http://www.4drive.pl/
 

             Tekst: Mirosław Wdzięczkowski i Maciej Szanter

             Zdjęcia: Maciej Szanter

Poprawiony: czwartek, 07 kwietnia 2011 15:00
 
Designed by vonfio.de