Home Samochody/Cars Suzuki SUZUKI CELERIO 1,0
SUZUKI CELERIO 1,0 Email
Wpisany przez Małgorzata Frank   
sobota, 19 września 2015 08:44

 

DUŻY – MAŁY SAMOCHÓD

 

Najnowszy miejski samochód japońskiej firmy SUZUKI – znanej również z produkcji doskonałych motocykli – zadebiutował w Europie podczas 84 Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2014r. Zaskakująco przestronny Celerio z wyjątkowo dużym bagażnikiem 240 litrów w dodatku jest bardzo ładny i przyciąga wzrok przechodniów.

 

PRZECZYTAJ TEŻ; NOWE SUZUKI iK-2

 

W topowej odmianie Celerio mamy chromowane części w atrapie chłodnicy i aluminiowe felgi. Stylistyka modelu to duże przednie i tylne lampy, dwa przetłoczenia na bokach nadwozia, które dynamicznie biegną od przodu nieco w górę. Ostro zarysowany kształt maski płynnie łączy się z całością nadwozia. Tylna klapa, bardzo obszerna, płynnie łączy się z całością nadwozia.

 

 

ZOBACZ TAKŻE;   SUZUKI W ŁĘCZYCY

 

Sylwetka auta sugeruje komfortową przestrzeń wnętrza i podkreśla aerodynamikę tylnej części nadwozia, którą wzmacniają wyraziste krawędzie tylnego zderzaka i tylnej klapy. Na boku nadwozia mamy eleganckie nakładki na przednich i tylnych drzwiach, które pomagają chronić lakier w ciasnych miejscach parkingowych, które są królestwem tego pojazdu. Takie nakładki są na nadkolach i progach. W tym aucie wyjątkowo pasują. Atrakcyjności przydają też duże okna boczne, których linia od przodu dynamicznie pnie się w górę.

 

 

 

 

Suzuki Celerio – kompaktowy samochód miejski, który by spełniać współczesne oczekiwania, został starannie wykończony również wewnątrz. Opracowano proste, ergonomiczne i nowoczesne wnętrze. Prosta, ale elegancka deska rozdzielcza. Dominuje czerń i szarość z eleganckimi wstawkami z aluminium. Zegary duże i bardzo przejrzyste. Cała deska jest prosta, a sterowanie wszelkimi funkcjami jest intuicyjne. Mamy tez duży schowek przed pasażerem i kilka mniejszych półeczek na drobiazgi, z lewej strony kierownicy, pod i nad lewarkiem zmiany biegów, który ma wysoko umieszczoną gałkę, a to pozwala na krótsze odrywanie prawej ręki od kierownicy.

 

 

 

 

Wnętrze jest ożywione przez kolory i fakturę siedzeń, które są bardzo wygodne. Mimo bardzo kompaktowych rozmiarów auta – długość 3,60 m, szerokość 1,60 m, wysokość 1,53 m – Suzuki pogodziło sprzeczne warunki, czyli przestronność wnętrza. Linia dachu nie opada ku tyłowi, dzięki czemu na kanapie tylnej jest moc miejsca nad głowami pasażerów. Koła umieszczone są w rogach nadwozia, a to dało rozstaw osi 2,425 m i pozwoliło na uzyskanie aż 743 mm przestrzeni między przednimi i tylnymi fotelami. Pozwala to podróżować komfortowo pasażerom na tylnej kanapie. Te wszystkie rozwiązania dały także wyjątkowo duży bagażnik 240 litrów. Jego podłoga jest umieszczona bardo nisko. Bagażnik ma też duży otwór załadunkowy.

 

 

 

 

Łatwość prowadzenia i wyjątkowa zwrotność to ważne cechy tego pojazdu. Mimo wysokich siedzisk kierowca i pasażer w każdym momencie na zakręcie czują się bezpiecznie. Auto na zakrętach prowadzi się jak przyklejone i niczym nie zaskakuje kierowcy.

 

 

Mocną strona tego samochodu jest silnik o wyjątkowo niskiej emisji CO2. Trzycylindrowy, z czterema zaworami na cylinder. Pojemność 998 cm. 68 KM mocy przy 6000 obr/min i 90 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 3500 obr/min. Zasilanie – wielopunktowy elektroniczny wtrysk paliwa. Motor współpracuje z 5- biegową skrzynią biegów.


 

 


 

Nowy mały, duży samochód japońskiej marki nas bardzo zachwycił od pierwszego spojrzenia. Atrakcyjnie wygląda, dobrze wyposażony, dobrze jeździ. Silnik sprawnie przyspiesza pojazd o masie 835 kg i mało pali. 3,5 – 4,5 litra to standard. W mieście nie więcej niż 5 litrów. Ta niska masa auta jest kluczem do niskiego zużycia paliwa.

 

 

SUZUKI CELERIO jawi się być mocnym graczem na rynku aut najmniejszych. Konkurencja również ma coraz ciekawsze auta, HYUNDAI i10, FIAT PANDA, czy KIA PICANTO na pewno nie oddadzą pola bez walki. Trzymamy kciuki za bałe, atrakcyjne auto z Japonii, które dobrze wygląda i doskonale jeździ.Wybierajmy się więc w samochodową podróż.

 

Tekst i zdjecia; Mirosław Wdzięczkowski


PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

SUZUKI VS HONDA

JIMNY - KRÓL BEZDROŻY W NOWEJ ODSŁONIE

TRZY MILIONY SWIFTÓW

AUTO-TURYSTYKA W CIECHOCINKU

 
Designed by vonfio.de