Home Renault RENAULT CLIO GT
RENAULT CLIO GT Email
Wpisany przez Adam Janczur   
piątek, 03 marca 2017 07:30

 

PIĘKNE AUTO W SPORTOWYM STYLU

Marka RENAULT od zawsze kojarzy się ze sportem, także z Formułą 1, odnosząc wiele sukcesów i budując wiele zwycięskich wyścigówek, włącznie z bardzo prędkimi silnikami turbo. Doświadczenia procentują – model CLIO znany i lubiany - od lat zawsze był popularnym autem wśród rajdowej braci. Jego usportowione wersje do dziś są podziwiane – 5 Turbo, Clio Wiliams, Clio Sport. Wersja GT ma wiele elementów odwołujących się do sportu.

 

OBEJRZYJ FILM - RENAULT CLIO GT - TEST

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA YOUTUBE oraz FACEBOOK

 

PRZECZYTAJ TEŻ;   RENAULT CLIO IV - PREMIERA

 

Mocniejsza od GT jest wersja RS, ale to naprawdę już mocny zawodnik, jeden z najszybszych usportowionych kompaktów na rynku za rozsądną cenę. GT jest namiastką jego, ale dobrze wyposażoną i za jeszcze bardziej rozsądna cenę. Nabywcy GT mają do wyboru kombi lub 5-drzwiowego hatchbacka.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;   AKCJA RENAULT BEZPIECZNE DROGI

 


Clio to samochód wielkości VOLKSWAGENA POLO. Auto rzuca się w oczy pięknym błękitnym kolorem. Ma tez zmienione zderzaki, większy spoiler nad klapa bagażnika, 17 calowe felgi oraz podwójna rurę wydechową.

 

 

 


Auto bardzo intrygująco wygląda. przód jest klinowy, maska ostro opada do przodu. Duże reflektory mocno zachodzą na bok auta, na błotniki. Na drzwiach mamy subtelne przetłoczenia, a na dole drzwi listwy ochronne. Uwagę zwracają też 17 calowe koła, z przodu kryją wentylowane hamulce tarczowe, a z tyłu bębnowe. Z tyłu duża klapa z rzeczonym spoilerem. Duże dzielone zespolone reflektory mocno zachodzą na błotniki. Generalnie linia auta jest żywa, nie sprawia wrażenia ciężkości i przyciąga uwagę przechodniów.

 

 

 


Wnętrze jest przytulne. Ma wiele błękitnych wstawek w fotelach, wokół nawiewów i na drzwiach. Duże fotele są głębokie i doskonale trzymają na boki. Nawet w czasie długich podróży nie czujemy zmęczenia. Mimo niskiej pozycji zza małej, grubej i wygodnie wyprofilowanej kierownicy mamy dość dobry widok  przez duże okna. Do pełni panowania przy manewrowaniu nie brakuje niczego, jest nawet kamera cofania. Zegary choć nowoczesne nawiązują do tradycyjnych wzorców. Duże okrągłe, obrotomierz i prędkościomierz, a między nimi wyświetlacz komputera pokładowego. Wszystkie otoczone są wstawkami chromowanymi. Na środku deski rozdzielczej mamy duży wyświetlacz komputera, nawigacji i radia. Przed pasażerem mamy sprytna półkę i duży zamykany schowek.

 

 

 


Auto napędza silnik wysokoprężny – dobrze znany z innych modeli koncernu – DACIA DUSTER, czy RENAULT MEGANE. 1,5 dCi 110 KM to doskonale funkcjonujący elastyczny motor. Przy tym jest bardzo oszczędny. Zużycie paliwa na poziomie 3,0 – 3,7 litra należy do normalnych.

 

 

 


Przyjemność z jazdy jest niewątpliwa. Auto jest zawieszone przyjemnie sztywno. Pewnie prowadzi się zarówno na zakrętach, jak i po nierównościach. Zakręty to jego żywioł. Mimo tylnego zawieszenia z belką skrętną auto prowadzi się bardzo dobrze. Nie ma tendencji ani do podsterowności, ani do nadsterowności.

 


Auto jest intrygujące, daje dużo radości z jazdy. RENAULT CLIO GT to bardzo ekonomiczne i ciekawe auto. Daje frajdę z jazdy ma dużo miejsca w środku i jest wielkości wprost na nasze miasta.

 


 

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 

 


 

 
Designed by vonfio.de