MERCEDES-BENZ VANS SAFETY ON TOUR 4X4 |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
poniedziałek, 26 września 2016 04:29 |
MERCEDES VANS BEZPIECZNIE
Niemiecka firma nie tylko ponad 130 lat temu wynalazła samochód o współczesnym napędzie spalinowym, ale do dziś bryluje na motoryzacyjnym firmamencie. MERCEDES-BENZ wytwarza całą gamę pojazdów czterokołowych, od osobowych poprzez dostawcze i ciężarowe aż po autobusy. W Toruńskim motoparku odbyła się impreza promująca bezpieczeństwo pod szyldem firmy o długiej nazwie Mercedes-Benz Vans Safety on Tour 4x4.
ZNAJDŹ NAS RÓWNIEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
OBEJRZYJ FILM - MOŻLIWOŚCI TERENOWE VANA MERCEDESA NA TORZE OFF-ROAD
ZOBACZ FILM; TOMEK KUCHAR INSTRUUJE JAK DZIAŁAJĄ SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA W MERCEDES VAN
Firma poza sprzedażą i obsługa samochodów dba również o poprawę bezpieczeństwa na drogach, poprzez wprowadzanie coraz doskonalsdzych systemów bezpieczeństwa i edukację. Nastawiona jest też na ekologię, poprzez wprowadzanie coraz większej liczby rozwiązań zmniejszających zużycie paliwa i emisję spalin. Kilka lat temu uczestniczyliśmy też w MERCEDES-BENZ VAN ECONOMY – zobacz relację.
Zaproszono klientów firmy oraz dziennikarzy, by zapoznali się z możliwościami technicznymi i jezdnymi pojazdów spod znaku gwiazdy. Poślizgi kontrolowane przednionapędowym CITANEM, ślizganie się po płycie poślizgowej autami dostawczymi – Sprinter lub Vito z napędem na koła przednie, tylne lub wszystkie. Użycie systemów wspomagających bezpieczeństwo na drodze dla kierowcy, pasażerów i pieszych.
Mercedes i szkoła bezpiecznej jazdy Tomasza Kuchara uczyli również bezpiecznych zachowań na drodze i prawidłowej pozycji za kierownicą oraz jazdy w terenie. Mogliśmy spotkać poza Tomkiem Kucharem również jego niegdysiejszego pilota Daniela Dymurskiego i znanego kierowcę rajdowego Bartka Bobę.
OBEJRZYJ FILM - CIĘŻARÓWKI MERCEDESA NA TORZE
Najciekawsze były jazdy w terenie odpowiednio przystosowanymi Sprinterami z napędem na cztery koła i blokadami mechanizmów różnicowych oraz reduktorami. Okazało się, iż takim profesjonalnym „wszędołazom” żadne terenowe trudności są niestraszne.
Prawdziwym przeżyciem jednak był drift autobusem, który każdy z uczestników mógł poprowadzić osobiście. Oczywiście po płycie poślizgowej i pod czujnym okiem instruktorów. Nie mniejsze przeżycie to jazda wielkim ciągnikiem siodłowym po torze i... trzyosiową śmieciarką. Sam ciągnik doskonale przyspiesza i dobrze hamuje, a nawet całkiem dobrze wpisuje się w zakręty.
Wielki entuzjazm wzbudził pokaz na laboratorium w terenie, gdzie właśnie w laboratoryjnych warunkach można pokazać działanie poszczególnych systemów, naocznie zobaczyć ich działanie i podjechać pod niezwykle stromą sztuczną górę. Podjazd to duże wrażenie! Jeszcze większe to niemal pionowy zjazd, gdzie pasażerowie wiszą na pasach.
To wszystko po to, by w każdych warunkach drogowych i terenowych zapewnić więcej za cenę jaką płaci klient za MERCEDESA. Więc ruszajmy w sina dal poprzez góry i doliny.
Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; MERCEDES ALL STARS - PREMIERA ATEGO
|