OPEL ASTRA SPORTS TOURER 1,6 CDTI |
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI |
środa, 22 lutego 2017 20:02 |
ŚCIGANT Z CHARAKTEREM
Czy to w kombi, czy w hatchbacku OPEL ASTRA jest autem zwracającym uwagę pojemnym, pięknym i prędkim. W wersji kombi nawet nazywa się Sports Tourer 1,6 CDTI, niechybnie przywodząc na myśl dynamiczny, sportowy styl. Uśmiech z twarzy nie schodzi nigdy – 160 KM i 6-biegowa mechaniczna skrzynia biegów – sprawnie działająca – dają poczucie usportowienia tego pojemnego kombi.
OBEJRZYJ FILM - OPEL ASTRA SPORTSTOURER - TEST I ODSZUKAJ NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
PRZECZYTAJ TEŻ; OPEL ASTRA - PREMIERA
Nie tylko dane techniczne mówią, iż ten kombi jest intrygującym autem. Przyjemność z jazdy jest naprawdę duża. Dość sztywne zawieszenie, doskonałe prowadzenie, bardzo dobre przyspieszenie, duży bagażnik i bardzo niskie zużycie paliwa dają dużo przyjemności.
PRZACZYTAJ TEŻ; OPEL NA PODLASIU
Kombi kupujemy zwykle z potrzeby, nie dla przyjemności. Choć są wyjątki od tej reguły potwierdzające, że kombi może dawać również moc radości z jazdy – patrz TEST AUDI RS6. Kombi Opla jest praktyczne i również daje frajdę z jazdy.
OBEJRZYJ FILM - OPEL ASTRA SPORTS TOURER - TEST II
Opel Astra piątej generacji uzyskał aż 80 litrów powierzchni bagażnika – obecnie 540 litrów. Regularne kształty bagażnika pomagają wykorzystać przestrzeń. Dostęp ułatwia elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika. Maksymalna pojemność 1630 litrów imponuje, lecz jej wykorzystanie praktyczne zmniejsza brak równej podłogi.
Projekt nadwozia jest atrakcyjny i zwiewny. Auto sprawia wrażenie lekkości. Przód bardzo klinowy z mocno pochylonym grillem. Duży zderzak z reflektorami przeciwmgłowymi i reflektory główne umieszczone wysoko, mocno zachodzące na bok auta. Mocno opadająca maska z agresywnymi, sportowymi przetłoczeniami przechodzi w silnie pochyloną przednia szybę.
Tył to potężna elektrycznie otwierana klapa z szybą umieszczoną nie pionowo lecz silnie pochylona ku przodowi. Otworzyć ją można na ¾ lub w całości. Duże zespolone lampy są podzielone, połowa jest w klapie, druga mocno zachodzi na bok auta.
Dane techniczne; Silnik - wysokoprężny turbodoładoawany 4 cyl. Pojemność – 1598 cm Moc - 160 KM przy 4000 obr/min Moment obrotowy – 350 Nm przy 1500 – 2250 obr/min Skrzynia biegów – manualna 6-biegowa Napęd – na koła przednie Opony 225/40 R 18 Dł/szer/wys – 4702/1809/1510 mm Rozstaw osi – 2662 mm Masa własna 1435 kg Pojemność bagażnika 540/1630 litrów Przyspieszenie 0-100 km/h – 8,9 sek Prędkość maksymalna – 220 km/h Średnie spalanie 4,1 litra Spalanie w mieście – 3,5 – 3,8 litra Spalanie poza miastem – 5,1 – 5,6 litra
Wnętrze jest nowe i bardzo ciekawe. Przypomina raczej te z aut klasy Premium. Materiały użyte we wnętrzu i ich spasowanie nie budzą wątpliwości – są naprawdę dobre. Fotele dobrze trzymają boki i są wygodne. Na środku deski rozdzielczej mamy duży ekran wielofunkcyjny z doskonale działającą nawigacją o bardzo dobrej grafice. Ilość przycisków i przełączników zredukowano. Kierownica elegancka z pełnym sterowaniem radiem, tempomatem i komputerem pokładowym.
Radość z jazdy jest niewątpliwa, mimo, iż Sports Tourer waży poważne 1435 kg. Dobrze przyspiesza, nawet przy wyższych prędkościach. Silnik jest bardzo elastyczny już od bardzo niskich obrotów. Jest cichy i nie męczy sobą pasażerów.
Na zakrętach jest również bardzo dobrze, jak nazwa Sports sama mówi. Auto trzyma się doskonale, nie ma tendencji do płużenia przodem. Czujemy się bezpiecznie. Na prostej przy dużych prędkościach również prowadzi się jak po sznurku.
Kombi z akcentem sportowym, taki ścigant w oczy się nie rzucający. To lubimy, tak niemal incognito objechać innych arogantów w prędkich brykach. W tej klasie takim konkurentem – ścigantem jest SEAT LEON CUPRA ST. Auta segmentu C są coraz szybsze i bardziej luksusowe, lepiej jeżdżą i wyglądają. OPEL ASTRA SPORTS TOURER 1,6 CDTI jest takim właśnie nawiązaniem. Do wielkiej turystyki motoryzacyjnej sprawdził się doskonale, co Auto-Turystyka sprawdziła empirycznie.
Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski
PRZECZYTAJ TAKŻE;
|