Home Nissan NISSAN QASHQAI D
NISSAN QASHQAI D PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 03 lipca 2011 11:18

 

Więcej niż kompakt

 

 

To nie jest zwyczajny SUV, ani przeciętny samochód. Po liftingu to auto znakomicie pasujące na każdą okazję. To przebojowy zdobywca europejskich rynków, do tej pory znalazł już ponad pół miliona nabywców, więc nie musi zdobywać miejsca na rynku, a jedynie umacniać swą pozycję. Po rewitalizacji to łatwe, Qashqai jest jeszcze lepszy!

 

 

 

Jest jakby lekko odmieniony w porównaniu z poprzednikiem, jakby bardziej dojrzały, o bardziej wyrazistych rysach nowej wersji. Ma nową maskę, przedni zderzak, błotniki, grill i reflektory, tylne lampy z diodami LED. Ma też poprawioną aerodynamikę, a to zmniejsza zużycie paliwa i hałas opływającego nadwozie powietrza. Wnętrze auta jest wyraźnie lepiej wyciszone. Ogólnie rzecz ujmując auto łączy cechy kompaktowego SUV-a z dynamiką i poręcznością hatchbacka. Turystyka motoryzacyjna to jego cel, gdy patrzysz na niego, od razu myślisz o wakacjach, o zapakowaniu wielu sprzętów turystycznych i pokonaniu paru trudnych dróg. Wspaniałe duże okno dachowe pomaga w podziwianiu nie jednego masywu górskiego. Samochód ma sześć poduszek powietrznych, nawigację, która dobrze działa i jest przejrzysta i czytelna.

Możemy zamówić wersję z siedmioma miejscami, wtedy duży bagażnik się nieco zmniejsza, ale możemy zabrać dużą rodzinę do auta o kompaktowych wymiarach. Kamera cofania poprawia możliwości manewrowe na parkingach.

 

Wśród innych aut prezentuje się godnie.

 

Qashqai ma też zmodyfikowane zawieszenie, dlatego doskonale się prowadzi na zakrętach i stabilnie trzyma drogi na prostej. To taki poszukiwacz przygód, zarówno w mieście, jak i poza nim.

Auto jest też w zgodzie z ekologią. Można zamówić wersję Pure Drive 129g. W tej specjalnej wersji udało się zredukować emisję dwutlenku węgla o 8 gramów.

Silnik 2,0 turbodiesel 140 KM zaskoczył dynamiką. Wydawało się jakby miał ze 30 KM więcej, mimo iż współpracował z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, a taka zawsze odbiera trochę mocy. Tu tego nie czuć. A zużycie paliwa między 7 a 8,5 litra jest jak najbardziej w porządku, gdyż mamy do dyspozycji cięższą wersję z napędem na cztery koła, a to zwiększa opory toczenia. Ten napęd możemy przełączyć na dwa koła, na cztery, jako dołączany automatycznie, gdy pojawi się poślizg kół przednich i stały na cztery koła.

 

 

Qashqai nabrał cech wyjątkowego indywidualisty, doskonale się sprzedaje, gdyż jest bardzo dobrym autem za rozsądną cenę. Jazda nim, nawet długa nie męczy i jest przyjemna. To bardzo dobre auto zarówno dla młodych i aktywnych, jak i dla ludzi spokojniejszych i wyważonych. Każdy w nim znajdzie coś dla siebie,  Turystyka motoryzacyjna - do tego jest stworzony.

 


 

 

Zobacz także; http://www.auto-turystyka.pl/index.php/nissan/345-nissan-qashqai-d

 

 

http://www.auto-turystyka.pl/index.php/nissan/320-nissan-juke-16-turbo

 

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

 

 

 
Designed by vonfio.de