Home Imprezy/Events ZMAGANIA DZIENNIKARZY
ZMAGANIA DZIENNIKARZY PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 16 października 2011 23:08

 

 

XVIII Grand Prix FIAT Auto Poland

 

Koncern z Italii zawsze związany był ze sportem samochodowym, liczne sukcesy Ferrari i Alfa Romeo w wyścigach, Lancii i FIATA w rajdach samochodowych. To skłoniło dyrekcję FIAT Auto Poland do zorganizowania rywalizacji wyścigowej swoimi samochodami dla dziennikarzy. A przyjechało ich niemal osiemdziesięciu.

 

 

 

Organizator ustawił na Torze Kielce pierwszego, jak i drugiego dnia dwie próby sprawnościowe pokonywane dwukrotnie autami testowymi Fiat 500 Abarth i Alfa Romeo Mito. Był to niezwykle mocny sprawdzian dla aut, nie tylko dla kierowców. W skrajnie trudnych warunkach użytkowania auta mogły udowodnić swojej niezawodności i jakości. Pięćsetka jest nieco sztywniej zawieszona i ostrzej hamuje, Mito, jest cięższe, lecz podobnie przyspiesza.

Kielecki tor jest śliski gdy jest suchy, nie mówiąc o mokrym, a tegoroczna impreza obfitowała w bardzo zmienne warunki. Nie wszyscy mieli sucho. Drugiego dnia padało już od rana. Potem przestało i tor zaczął przesychać. Rywalizacja była bardzo wyrównana. Wielu dziennikarzy doskonale jeździ, bywali na wielu szkoleniach podnoszących technikę jazdy.

 

 

Ekipa Auto-Turystyka.pl stworzyła team naprędce z Tomaszem Szmandrą z Motoexpress, doskonałym kierowcą startującym w rajdach i wyścigach i Red Jackiem Jureckim. Tomek jechał szybko i ambitnie, notując czasy w ścisłej czołówce, lecz skosił dwa słupki. Po pierwszym dniu był czternasty, a ja na szarym końcu po karze za ominięcie jakiejś szykany, mimo doskonałych czasów. Lecz chodziło o adrenalinę i zabawę, nie o rywalizację o mistrzostwo wszechświata. Jacek Jurecki był w czołówce zawodników z niedużą stratą do podium.

 

 

Konferencja prasowa

 

Wieczorem FIAT przedstawił nowe modele, które już można było wcześniej zobaczyć na torze.

Bogusław Cieślar rzecznik prasowy FIAT Auto Poland podziękował licznie zgromadzonym dziennikarzom za przybycie i aktywne uczestnictwow rywalizacji na torze.

Podkreślono rocznicę 90-lecia obecności firmy w Polsce. Obecnie to ponad 120 punktów sprzedaży i 189 punktów serwisowych.

 

Dyr. Wojciech Masalski przedstawił wyniki sprzedaży koncernu i fabryk w Polsce po dziewięciu miesiącach. Głowne rynki zbytu to Italia Anglia, Francja, Niemcy.

Plany na 2012; Wkrótce premiera nowego modelu Panda. Fiat Profesional – nr 1 w Polsce. To marka najczęściej wybierana przez profesjonalistów.

Alfa Romeo, na bazie Mito i Giulietta postęp w odbiorze marki.

Abarth, to modele o zacięciu sportowym, lecz również bezpieczeństwo. Firma zaprasza do Abatth Driving Experience, czyli nauki szybkiej i bezpiecznej jazdy.

Jeep, firma Fiat jest dumna, iż posiada w portfelu taką kultową markę.

 

Konferencja prasowa

 

Amerykańskie auta po europejsku

 

Dyr Sławomir Szałkowski przybliżył markę Lancia i Jeep.

Lancia, w przyszłym roku będą cztery modele. Model Voyager dostał nowy design i wykończenie. To samochód legenda. Gdy powstał tworząc segment minivanów, w pierwszym roku sprzedano ponad 200 tys sztuk. Dziś jest sprzedawany od 27 lat w 120 krajach świata sprzedano 13 milionów sztuk. Obecna generacja jest już piątą. Poza znaczkiem Lancia auto będzie się różnić we wnętrzu. Deska rozdzielcza jest zrobiona z lepszych materiałów. Jest podgrzewana kierownica, elektrycznie podgrzewane fotele, biksenonowe reflektory, trzystrefowy automatyczny układ klimatyzacji. Ma tylne zawieszenie Nivomat, gdzie niezależnie od obciążenia mamy stały prześwit . Auto będzie mieć nowy silnik benzynowy Pentastar o mocy 288 KM i 344 Nm momentu, oraz niespotykanej kultu8rze pracy.

Thema, nawiązuje do Chryslera 300 C. Największe zmiany zaszły we wnętrzu. Najwyższa jakośc materiałów. Prawdziwa skóra i drewno zapewniają prestiż należny marce. Dwa silniki, diesel 3,0 V6 240 KM i 500 Nm. Dostępnych już od 1850 obr/min. Silnik benzynowy to wspomniany wyżej Pentastar, połączony z 8-biegowym automatem. Na razie nie będzie wersji kombi. To będzie mocny konkurent wśród aut luksusowych.

 


Jeep w tym roku obchodzi 70-lecie istnienia.

 

Jeep Grand Cherokee w przyszłym roku będzie w wersji SRT 8 (Street and Racing Technology). Silnik V8 6,4 l, 486 KM i 660 Nm. Poniżej 5 sekund do setki! 20 calowe koła i sportowe fotele dopełniają całości. Nowy Jeep dostał w tym roku wiele wyróżnień i nagród na całym świecie.

 

 

Na podstawie Dodge Journey przedstawiono FIAT Freemont ze zmienionym zawieszeniem, układem kierowniczym i bardzo eleganckim wnętrzem, ze zmienioną bardzo intrygującą deską rozdzielczą.

 

Red Robert Bielecki pogratulował niskiej awaryjności modelu Alfa Romeo 159 dostarczonej dla policji, oraz jakości wykonania samochodów. Dowiedzieliśmy się również iż Alfa Romeo jest chwalona w całej Europie za jakość i bezawaryjność.

 

Koncern bardzo stawia na dobrą sprzedaż nowej Pandy, w tym roku zostanie sprzedanych ponad tysiąc aut modelu Giulietta. W przyszłym roku wejdzie nowe Punto. W ciągu najbliższych trzech lat Alfa Romeo będzie miała wiele nowości. Mito 5 drzwiowe, Giulietta z silnikiem 300 KM z pojemności 1,8. Wejdzie też sportowy model 4C.

 

Red Leszek Cieloch

 

Drugi dzień rywalizacji.

 

Od rana padał deszcz, raz mocniej, potem słabiej. Tuż przed południem zaczęło się przejaśniać. Poczekaliśmy ze startem, aż tor nieco przeschnie, lecz i tak było okrutnie ślisko. O imprezie mówią uczestnicy.

Red. Tomasz Gorazdowski - Polskie Radio Program 3; „Bardzo dobrze się bawię, tylko ambicja i sportowa żyłka mnie poniosły w ostatnim przejeździe. Wydawało mi się, iż można jedną bramkę pokonać szybciej”.

 

Słynny Red Piotr Migas przed startem

 

Red. Krzysztof Czapnik – Radio RSC Skierniewice; „W tym roku w porównaniu z ub aura jest zmienna i część zawodników jechała po suchym torze, a następni po mokrym, co rzutowało na wyniki. Drugiego dnia jest sprawiedliwie i wszyscy po mokrym muszą wykazać się umiejętnościami. Atmosfera wśród dziennikarzy jest bardzo dobra”.

 

Wojciech Majewski z TVP Kraków sprawnie prowadził imprezę, opowiadając do mikrofonu wiele ciekawych historii.

 

Red. Leszek Cieloch – miesięcznik Manager Magazine; „Impreza tradycyjnie bardzo fajnie zorganizowana, najbardziej wymagająca jest aura, która rozdawała karty. Zarówno Abarth jak i Mito wydają się być stworzone do warunków torowych”.

 

Bogusław Cieślar z FIAT Auto Poland

 

Główną nagrodę, komplet opon ufundował Dunlop.

Rywalizacja na torze powoduje podniesienie umiejętności bezpiecznego prowadzenia aut przez dziennikarzy. Na uroczystości wręczenia nagród okazało się iż indywidualnie wygrał Red. Robert Bielecki, który również jest znanym specjalistą jazdy ekonomicznej. Drugi był Red. Tomasz Szmandra ze strata poniżej sekundy do zwycięzcy. Drużynowo bezapelacyjnie wygrała nasza ekipa!

 

Tomasz Szmandra; „Muszę przyznać, iż przegrana o niecałą sekundę mnie zirytowała. Tak niewiele brakowało do zwycięstwa, ale taki jest sport”.

 

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

 

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de