HONDA HR-V e HYBRID |
Wpisany przez Ela Janczur |
sobota, 23 lipca 2022 16:52 |
DAJE WIĘCEJ NIŻ BYŚ SIĘ SPODZIEWAŁ – W KAŻDEJ SYTUACJI
Cóż, sprawdziliśmy to empirycznie jadąc nim do trójmiasta. To nowy styl hybrydy. Wszystko działa płynnie. Trzeba się skoncentrować, by wyczuć, kiedy jedziemy tylko przy użyciu silnika elektrycznego, a kiedy spalinowego. To SUV, którym należy się zainteresować. Oto HONDA HR-V e:HEV !
PRZECZYTAJ TAKŻE - HONDA HR-V NAD BAŁTYKIEM
ZOBACZ RÓWNIEŻ ; HONDA - HISTORIA MARKI
Wygląd auta to rozwinięcie – modernizacja poprzedniego modelu. Jest jakby minimalistyczny. To nie rewolucja. Ma 4,3 metra długości, 1,8 metra szerokości i 1,5 metra wysokości, więc w sam raz dla auta miejskiego i podmiejskiego. Taki właśnie jest! W sam raz na dojazdy po zakupy, do pracy, czy na wiejską działkę. Rozstaw osi nie uległ zmianie – nadal mierzy 261 cm. Prześwit wzrósł o 1 cm. Linia dachu została obniżona o 2 cm.
Auto przyciąga wzrok, prezentuje się świeżo i atrakcyjnie. Wielu z nas spodoba się ścięty tył. To jakby przedstawiciel coraz popularniejszych samochodów typu SUV Coupe. Nowoczesna atrapa chłodnicy robi dobre wrażenie. Wysoko poprowadzona dolna linia okien – nie jest to to co najbardziej lubimy! Niektórzy mogą poczuć się klaustrofobicznie, jak za okienkiem strzelniczym. Lecz widzieliśmy już dużo gorsze w tej materii auta. Duże 19 calowe koła doskonale się prezentują.
Z tyłu wygląda atrakcyjnie i bojowo. Ten ścięty tył świadczy o zacięciu sportowym. Choć silnik 1,5 z systemem hybrydowym wcale na to nie wskazuje, mimo, iż przyspiesza całkiem żwawo.
Tradycjonaliści będą ukontentowani!Auto ma eleganckie i przyjemnie wykończone wnętrze. Na środku deski rozdzielczej jest dużych rozmiarów ekran. Przy tym klasyczne przyciski i pokrętła. To połączenie tradycji z nowoczesnością.
Ergonomia stoi na najwyższym poziomie. Praktyczność kabiny jest oczywista! Przecież to Honda! Pasażerowie mają do dyspozycji sporo miejsca i uchwyty na kubki z kawą, butelki z woda, bądź też telefon. Pozycja za kierownica jest bardzo przyjemna. Podczas jazdy można się zrelaksować i wypocząć. Fotele przednie bardzo wygodne. Tylna kanapa też niczego sobie. Ma więcej miejsca na nogi o 3,5cm od poprzednika.
Bagażnik ma tylko 335 litrów pojemności – choć jest dobrze ustawny. Lecz po złożeniu foteli uzyskamy ogromną przestrzeń. Z przewożeniem większych rzeczy auto sobie poradzi. Ci, którzy jeździli hybrydami Toyoty, będą zdziwieni systemem hybrydowym w Hondzie. To absolutnie inna filozofia. O niskie zużycie paliwa dbają dwa silniki elektryczne współpracujące ze spalinowym czterocylindrowym 1,5 litra o mocy 131 KM.
Przez większość czasu zajmuje się ładowaniu akumulatora i bezpośrednio nie napędza kół, lecz daje prąd do akumulatora, a ten a koła. Ten napęd działa sprawnie i jest oszczędny. Ma też prostą konstrukcję. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy - Normal, Econ i Sport oraz dodatkową regulację poziomu ładowania poprzez hamowanie silnikiem w trybie B.
Auto całkiem dobrze się prowadzi, zarówno po prostej, jak i na zakrętach. HONDA HR-V e:HEV jest atrakcyjna i ciekawa zarówno dla singli jak i rodzin. Fajnie wygląda i ciekawie prezent uje się we wnętrzu. Dobrze Jeździ i atrakcyjnie wygląda. To bardzo ciekawe auto, które niczego nie udaje i może być wielkim konkurentem dla innych pojazdów z podobnego segmentu.
Tekst i zdjęcia; Ela Janczur i Mirosław Wdzięczkowski
|