Home Fiat FIAT PUNTO EVO
FIAT PUNTO EVO PDF Drukuj Email
niedziela, 13 marca 2011 10:15

 

 

 

Bardzo pozytywne emocje

 

 

                            Auto z charakterem nabrało jeszcze więcej elegancji i wigoru w wersji Evo. Jak przystało na markę od zawsze związaną ze sportem to wyczynowe zacięcie musi być widać na każdym kroku, także we wnętrzu, w wielu dodatkach. Dzięki temu Fiat Punto Evo podobał się nam bardzo. Wszak już skojarzenie nazwy Evo budzi dreszczyk emocji. Awersja 1,4 turbo o mocy 135 KM to prawdziwy uliczny wojownik.

 


                                Właśnie o te emocje za rozsądną cenę chodzi. Dobrze zestopniowane zawieszenie, sztywne, lecz nie odbierające komfortu. Auto doskonale prowadzące się na zakrętach, nie boi się też naszych dziurawych dróg. Jak zwykle u Fiata układ hamulcowy reaguje szybko i zdecydowanie na każde naciśnięcie pedału. Precyzyjny jest też układ kierowniczy, jakby o sportowej charakterystyce. Należy zwrócić uwagę na eleganckie felgi dedykowane specjalnie do EVO.
Lecz najlepsze jest w środku. Doskonale wyprofilowane fotele z czerwonymi paskami odwołującymi się do konotacji sportowych. Bardzo podobał nam się duży zakres regulacji foteli przednich. Przez to dobrze się siedzi zarówno wysokim, jak i niskim kierowcom. Deska rozdzielcza obszyta bardzo eleganckim materiałem przypominającym skórę. To rozwiązanie naprawdę dobrze wygląda i wskazuje nam, iż auto jest przeznaczone dla ludzi młodych i aktywnych o zacięciu sportowym. W desce jest osadzone radio o czarnym panelu i duże zegary, których nie powstydził by się żaden pojazd. Mamy też łącza multimedialne i wiele półek i schowków. Doskonałym rozwiązaniem do wielkiej turystyki jest duży szyberdach.

 



Sześciobiegowa skrzynia o dobrym zestopniowaniu biegów i krótkim skoku dźwigni jest mocnym punktem samochodu. Działa precyzyjnie nie stwarzając żadnych problemów.



                              Silnik posiada dobrą kulturę pracy. Możemy dostać auto z motorem Multi Air w rewolucyjnej technologii opracowanej przez Fiat Powertrain, która będzie stopniowo wprowadzana do innych silników grupy Fiat. Silnik 1,2 65 KM, 1,4 77 KM i 1,4 turbo Multi Air 135 KM.



                                 Generalnie auto budzi wiele sympatii i pozytywnych skojarzeń. Jest dobrze, bogato wyposażone i dobrze zachowuje się na drodze. Trzeba przyznać, iż sprawia wiele radości z jazdy. Pojechaliśmy nim na Warmię, gdzie mógł sprawdzić się nawet w śniegu i na drogach oblodzonych. Ten test przeszedł również celująco.


 

 

Tekst; Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Maciej Szanter

 

 

 

 
Designed by vonfio.de