Home Alfa Romeo ALFA ROMEO GIULIA 2,0 t VELOCE
ALFA ROMEO GIULIA 2,0 t VELOCE Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 03 lutego 2019 09:53

 

 

NAJPIĘKNIEJSZE AUTO ŚWIATA

 

Różne samochody na świecie określano tym mianem i słusznie. Jednak gdy ALFA ROMEO bierze się za projektowanie samochodów zawsze oczekujemy czegoś spektakularnego. Poniekąd słusznie – zawsze każdy model jak włoskie buty jest kwintesencją stylu i charakteru. Linie nadwozia i wnętrze to zawsze coś specjalnego, przy czym konkurencja zdaje się być ociężała i nudna. Nie inaczej jest z najnowszym modelem GIULIA.

 

 

PRZECZYTAJ TEŻ  -  ALFA ROMEO - HISTORIA MARKI

 

 

POLUB NAS TEŻ NA   FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

 

 

 

Już na pierwszy rzut oka przyciąga wzrok i trudno go oderwać od pojazdu. Smukłe i zaokrąglone kształty. Przy tym piękna, szybka i komfortowa. Zaokrąglone kształty subtelnie podkreślone przez nieliczne ostrzejsze formy. Długa przednia maska z silnie opadającą przednią częścią. Przednia atrapa to znany kształt marki. Jedno spojrzenie z daleka zdradza nam, iż to Alfa Romeo. Tył to dość krótki bagażnik, podkreślający sportowe zacięcie pojazdu. Tylna oś nieco cofnięta. Wąskie tylne światła są charakterystyczne dla marki, mocno zachodzą na boki nadwozia. Całość od razu przyciąga wzrok każdego. Niedawno jeździliśmy równie pięknym autem SUV-em  - ALFA ROMEO STELVIO.


 

 

 

Można nią też podriftować. A prowadzi się tak, że niemal żaden kierowca nie jest w stanie psychicznie tego wytrzymać i wykorzystać w pełni jego możliwości. Już żałuję, iż nie mogłem jej zachować na zawsze. Giulia ma zawieszenie zestrojone dość sztywno – to lubimy, mimo, że nie wszystkim może to odpowiadać. W trybie pracy N jest nieco bardziej komfortowo. Układ kierowniczy jest niesamowicie precyzyjny. Mechaniczny i z bardzo małym przełożeniem. Przy pokonywaniu ostrych zakrętów czuć, że auto jest neutralne z lekkim nastawieniem na napęd osi tylnej, do której precyzyjnie i niezauważalnie dołączany jest napęd przedni.


 

 

 

 

Wnętrze – zjawiskowe! Deska rozdzielcza to rozwinięcie pięknych desek rozdzielczych poprzednich modeli marki. Są wstawki z prawdziwego drewna. Po bokach duże okrągłe nawiewy. Na środku duży ekran multimedialny. Kierownica sportowo z dołu podcięta. Ma rzecz , która podoba nam się najbardziej – przycisk start/stop jak w autach wyczynowych. Za nią są duże aluminiowe łopatki zmiany biegów. Veloce ma fotele dobrze trzymające na boki. Są bardzo wygodne. Podobnie jest z tylną kanapą.

 

 

 

 

Silnik 2,0 turbo o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm naprawdę daje radę. W zupełności wystarczy do prędkiej i komfortowej jazdy. A można jeszcze nabyć wersję Quadrifoglio 2,9 V6 o mocy 510 KM. Nasza dwulitrówka ma przy tym mocne hamulce, z przodu z zaciskami czterotłoczkowymi pomalowanymi na żółto.

 

 

 

 

Dane techniczne;

 

Silnik – 4-cylindrowy, benzynowy 16 zaworowy

Pojemność – 1995 cm

Moc maksymalna – 280 KM przy 5250 obr/min

Max. moment obrotowy – 400 Nm przy 2250 – 4250 obr/min

Skrzynia biegów – automatyczna 8-biegowa

Napęd – 4x4

Opony – przód 225/40 R19, tył 255/35 R19

Bagażnik – 480 litrów

Zbiornik paliwa – 58 litrów

Rozstaw osi - 2820 mm

Dł/szer/wys – 4643/1863/1450 mm

Masa własna – 1530 kg

Spalanie – 4,8 – 8,6 litra

Prędkość maksymalna – 240 km/h

Przyspieszenie do 100 km/h – 5,2 sek.

 

 

 

 

ALFA ROMEO aspiruje do klasy premium i mając tak udany model jak Giulia Veloce ma do tego pełne prawo. Konkurencja musi się mocno starać. Jest zjawiskowo piękna! Alfa wręcz żąda od kierowcy by wcisnął gaz do dechy. Więc ruszajmy w siną dal tym zjawiskowym autem, najlepiej na tor wyścigowy!

 

Tekst; Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Jakub Gąsiorek i Adam Janczur

 

 
Designed by vonfio.de