ALFA ROMEO GIULIA 2,0 t VELOCE |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
niedziela, 03 lutego 2019 09:53 |
NAJPIĘKNIEJSZE AUTO ŚWIATA
Różne samochody na świecie określano tym mianem i słusznie. Jednak gdy ALFA ROMEO bierze się za projektowanie samochodów zawsze oczekujemy czegoś spektakularnego. Poniekąd słusznie – zawsze każdy model jak włoskie buty jest kwintesencją stylu i charakteru. Linie nadwozia i wnętrze to zawsze coś specjalnego, przy czym konkurencja zdaje się być ociężała i nudna. Nie inaczej jest z najnowszym modelem GIULIA.
PRZECZYTAJ TEŻ - ALFA ROMEO - HISTORIA MARKI
POLUB NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
Już na pierwszy rzut oka przyciąga wzrok i trudno go oderwać od pojazdu. Smukłe i zaokrąglone kształty. Przy tym piękna, szybka i komfortowa. Zaokrąglone kształty subtelnie podkreślone przez nieliczne ostrzejsze formy. Długa przednia maska z silnie opadającą przednią częścią. Przednia atrapa to znany kształt marki. Jedno spojrzenie z daleka zdradza nam, iż to Alfa Romeo. Tył to dość krótki bagażnik, podkreślający sportowe zacięcie pojazdu. Tylna oś nieco cofnięta. Wąskie tylne światła są charakterystyczne dla marki, mocno zachodzą na boki nadwozia. Całość od razu przyciąga wzrok każdego. Niedawno jeździliśmy równie pięknym autem SUV-em - ALFA ROMEO STELVIO.
Można nią też podriftować. A prowadzi się tak, że niemal żaden kierowca nie jest w stanie psychicznie tego wytrzymać i wykorzystać w pełni jego możliwości. Już żałuję, iż nie mogłem jej zachować na zawsze. Giulia ma zawieszenie zestrojone dość sztywno – to lubimy, mimo, że nie wszystkim może to odpowiadać. W trybie pracy N jest nieco bardziej komfortowo. Układ kierowniczy jest niesamowicie precyzyjny. Mechaniczny i z bardzo małym przełożeniem. Przy pokonywaniu ostrych zakrętów czuć, że auto jest neutralne z lekkim nastawieniem na napęd osi tylnej, do której precyzyjnie i niezauważalnie dołączany jest napęd przedni.
Wnętrze – zjawiskowe! Deska rozdzielcza to rozwinięcie pięknych desek rozdzielczych poprzednich modeli marki. Są wstawki z prawdziwego drewna. Po bokach duże okrągłe nawiewy. Na środku duży ekran multimedialny. Kierownica sportowo z dołu podcięta. Ma rzecz , która podoba nam się najbardziej – przycisk start/stop jak w autach wyczynowych. Za nią są duże aluminiowe łopatki zmiany biegów. Veloce ma fotele dobrze trzymające na boki. Są bardzo wygodne. Podobnie jest z tylną kanapą.
Silnik 2,0 turbo o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm naprawdę daje radę. W zupełności wystarczy do prędkiej i komfortowej jazdy. A można jeszcze nabyć wersję Quadrifoglio 2,9 V6 o mocy 510 KM. Nasza dwulitrówka ma przy tym mocne hamulce, z przodu z zaciskami czterotłoczkowymi pomalowanymi na żółto.
Dane techniczne;
Silnik – 4-cylindrowy, benzynowy 16 zaworowy Pojemność – 1995 cm Moc maksymalna – 280 KM przy 5250 obr/min Max. moment obrotowy – 400 Nm przy 2250 – 4250 obr/min Skrzynia biegów – automatyczna 8-biegowa Napęd – 4x4 Opony – przód 225/40 R19, tył 255/35 R19 Bagażnik – 480 litrów Zbiornik paliwa – 58 litrów Rozstaw osi - 2820 mm Dł/szer/wys – 4643/1863/1450 mm Masa własna – 1530 kg Spalanie – 4,8 – 8,6 litra Prędkość maksymalna – 240 km/h Przyspieszenie do 100 km/h – 5,2 sek.
ALFA ROMEO aspiruje do klasy premium i mając tak udany model jak Giulia Veloce ma do tego pełne prawo. Konkurencja musi się mocno starać. Jest zjawiskowo piękna! Alfa wręcz żąda od kierowcy by wcisnął gaz do dechy. Więc ruszajmy w siną dal tym zjawiskowym autem, najlepiej na tor wyścigowy!
Tekst; Mirosław Wdzięczkowski Zdjęcia; Jakub Gąsiorek i Adam Janczur
|