Home PREMIERY HYBRYDA Z DIESLEM
HYBRYDA Z DIESLEM Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
sobota, 26 maja 2012 16:00

 

Peugeot 3008 HYbrid i 508 RXH - PREMIERA

 

PEUGEOT zasadził w Amazonii ponad 2 mln drzew. To w trosce o środowisko. 12 lat temu Peugeot wynalazł i wprowadził do produkcji filtr cząstek stałych FAP. Sprzedano 3230 mln aut z tym filtrem. Mikrohybrid? Sprzedano ponad milion takich samochodów.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ;   

NOWY PEUGEOT 208 - PREMIERA W SALONIE BIELAKA

PEUGEOT 208 - PREMIERA

 

 

Plany sprzedaży w tym i przyszłym roku to ponad 33000 szt aut hybrydowych z silnikiem diesla. To poprzez pryzmat rozwiązań legislacyjnych.

Hybryda z silnikiem benzynowym zmniejsza emisję o 30 %. Połączenie silnika diesla z elektrycznym daje następne ograniczenie emisji o 35%.

 

 


 

3008 HYbrid produkowany w Sochaux

Sprzedano ponad 323600 sztuk modelu 3008. To model, który pozwolił dotrze do nowych klientów. To auto dla osób poszukujących własnego stylu, przyjemności z jazdy i nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

Moduł tylnego napędu elektrycznego nie wpływa na zmniejszenie kabiny pasażerskiej. Tylny napęd nie jest mechanicznie połączony z przednim. W napędzie mamy kilka trybów pracy, auto, ZEV – tylko napęd elektryczny, 4WD stały napęd na cztery koła i sport.

Tryb auto, można nim poruszać się do 70 km/h tylko z napędem elektrycznym. Zamiast tradycyjnego obrotomierza mamy wskaźnik wykorzystania mocy z polem eco, ładowania i skalą procentową zużycia energii.

W rzeczywistym czasie możemy na wyświetlaczu śledzić zużycie paliwa i energii elektrycznej.

3008 poprzez sylwetkę crossovera symbolizuje dynamikę, teraz dzięki napędowi na cztery koła staje się autem także terenowym.

Producent daje 5 lat gwarancji na zespół hybrydowego napędu. Auto waży 1660 kg.

 

 

 

508 RXH produkowany w Rennes

W 2011 sprzedano 112600 szt. Główny rynek dla tego modelu poza Francją, to Chiny.

Peugeot jest pierwszą marką, która postanowiła połączyć diesla z hybrydą.

Off-roadowy charakter to powiększony o 5 cm prześwit, zwiększony rozstaw kół. Auto waży 1770 kg, czyli o 110 kg więcej niż model 3008. Dlatego łatwo wyczuć, że jest minimalnie mniej zrywny przy mocnym przyspieszaniu.

Wyposażenie 508 RXH jest niezwykle bogate. Eleganckie materiały i wykończenie w skórze ekologicznej przeszytej równie elegancką nicią nie pozostawia wątpliwości. To auto predystynuje do wyższej klasy.

 

 

Dynamika obu aut została połączona z niskim zużyciem paliwa, oraz zmniejszeniem emisji CO2. W 2011 sprzedano ponad 800 samochodów hybrydowych w Polsce. Czyli rynek już jest, a istnieje od 2008 roku. Planowana sprzedaż w tym roku to ponad 100szt 3008 i ponad 200 szt 508 RXH.

Cena 139900 zł za 3008 Hybrid i 159900 zł za 508 RXH.

Modele hybrydowe są lepiej wyposażone od modeli konwencjonalnych najlepiej wyposażonych w wersji GT.

Samochody będą proponowane do zakupu w sieci 46 salonów samochodowych w Polsce. Będzie także możliwość wynajmu krótko terminowego, czyli najczęściej do pół roku.

Należy przypomnieć, iż w wartości rezydualnej Peugeot jest oceniany przez Instytut Badań Rynku Samochodowego Samar, jako jedna z trzech najlepszych marek. Czyli najmniej spada wartość samochodów używanych.


 

Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne. Oba modele doskonale trzymają się drogi. Napęd na cztery koła przydaje się w terenie. Samochody nabierają pewnych własności terenowych. Ale z pewnością najlepiej sprawdzi się w deszczu, na śniegu i lodzie. Turystyka samochodowa, podróże i wyprawy, do tego są stworzone te auta.

 

O hybrydowych autach Peugeot mówią;

Red. Dariusz Dobosz; „Najbardziej zaskakującym elementem tej prezentacji jest chęć wyjścia na pozycję lidera w sprzedaży samochodów hybrydowych. Atak na ugruntowaną pozycję Toyoty, Lexusa i Hondy to niezwykle trudne wyzwanie, tym bardziej, że hybrydowe samochody koncernu PSA praktycznie niczym nie zaskakują. Od strony technologicznej powielają rozwiązania znane z Lexusa”.

 

Red. Artur Balwisz auto-strefa.pl; „Przede wszystkim nie wiem, czy ta droga to przyszłość motoryzacji. Jeżeli nie to trudno, jeśli tak to Peugeot strzelił w dziesiątkę. Większość hybryd jest dużo droższych, niż auta normalne ze spalinowym silnikiem. Peugeot jest tylko teoretycznie droższy od standardowego o kilkanaście tys zł. Koncern zadecydował, by hybrydy były wyposażone bardzo bogato. Koszt wyposażenia jest o około 25000 wyższy, więc równoważy wzrost ceny. Prowadzenie auta nie różni się od samochodów z silnikiem spalinowym, za to skrzynia biegów jest dużo lepsza niż u konkurencji, która wyposaża swoje auta w irytujące skrzynie bezstopniowe”.

 

 

Generalnie Peugeot jak wiemy ma ogromne doświadczenie w produkcji samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Silniki HDi FAP zużywają niezwykle mało paliwa, sprawdziły się w wyścigach długodystansowych. Ich połączenie z zestawem elektrycznym może dać zaskakujące efekty, jeszcze mniejsze zużycie paliwa i emisję spalin. Z tymi autami koncern może stać się liderem sprzedaży flotowej, czego życzymy.

 

O nawych hybrydowych samochodach Peugeot można będzie także posłuchać w audycji radiowej AUTO PLUS RADIO Red. Grzegorza Traczewskiego w Radiowww.eu w najbliższy czwartek o godzinie 10.00.

 

Tekst i zdjęcia: Mirosław Wdzięczkowski

 

Więcej na; www.peugeot.pl

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;

24 GODZINY LE MANS - RELACJA

PEUGEOT 508 - PREMIERA

PEUGEOT NA KAROWEJ

HYBRYDA DLA KAŻDEGO!

 
Designed by vonfio.de