HYBRYDA Z DIESLEM |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
sobota, 26 maja 2012 16:00 |
Peugeot 3008 HYbrid i 508 RXH - PREMIERA
PEUGEOT zasadził w Amazonii ponad 2 mln drzew. To w trosce o środowisko. 12 lat temu Peugeot wynalazł i wprowadził do produkcji filtr cząstek stałych FAP. Sprzedano 3230 mln aut z tym filtrem. Mikrohybrid? Sprzedano ponad milion takich samochodów.
NOWY PEUGEOT 208 - PREMIERA W SALONIE BIELAKA
Plany sprzedaży w tym i przyszłym roku to ponad 33000 szt aut hybrydowych z silnikiem diesla. To poprzez pryzmat rozwiązań legislacyjnych. Hybryda z silnikiem benzynowym zmniejsza emisję o 30 %. Połączenie silnika diesla z elektrycznym daje następne ograniczenie emisji o 35%.
3008 HYbrid produkowany w Sochaux Sprzedano ponad 323600 sztuk modelu 3008. To model, który pozwolił dotrze do nowych klientów. To auto dla osób poszukujących własnego stylu, przyjemności z jazdy i nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Moduł tylnego napędu elektrycznego nie wpływa na zmniejszenie kabiny pasażerskiej. Tylny napęd nie jest mechanicznie połączony z przednim. W napędzie mamy kilka trybów pracy, auto, ZEV – tylko napęd elektryczny, 4WD stały napęd na cztery koła i sport. Tryb auto, można nim poruszać się do 70 km/h tylko z napędem elektrycznym. Zamiast tradycyjnego obrotomierza mamy wskaźnik wykorzystania mocy z polem eco, ładowania i skalą procentową zużycia energii. W rzeczywistym czasie możemy na wyświetlaczu śledzić zużycie paliwa i energii elektrycznej. 3008 poprzez sylwetkę crossovera symbolizuje dynamikę, teraz dzięki napędowi na cztery koła staje się autem także terenowym. Producent daje 5 lat gwarancji na zespół hybrydowego napędu. Auto waży 1660 kg.
508 RXH produkowany w Rennes W 2011 sprzedano 112600 szt. Główny rynek dla tego modelu poza Francją, to Chiny. Peugeot jest pierwszą marką, która postanowiła połączyć diesla z hybrydą. Off-roadowy charakter to powiększony o 5 cm prześwit, zwiększony rozstaw kół. Auto waży 1770 kg, czyli o 110 kg więcej niż model 3008. Dlatego łatwo wyczuć, że jest minimalnie mniej zrywny przy mocnym przyspieszaniu. Wyposażenie 508 RXH jest niezwykle bogate. Eleganckie materiały i wykończenie w skórze ekologicznej przeszytej równie elegancką nicią nie pozostawia wątpliwości. To auto predystynuje do wyższej klasy.
Dynamika obu aut została połączona z niskim zużyciem paliwa, oraz zmniejszeniem emisji CO2. W 2011 sprzedano ponad 800 samochodów hybrydowych w Polsce. Czyli rynek już jest, a istnieje od 2008 roku. Planowana sprzedaż w tym roku to ponad 100szt 3008 i ponad 200 szt 508 RXH. Cena 139900 zł za 3008 Hybrid i 159900 zł za 508 RXH. Modele hybrydowe są lepiej wyposażone od modeli konwencjonalnych najlepiej wyposażonych w wersji GT. Samochody będą proponowane do zakupu w sieci 46 salonów samochodowych w Polsce. Będzie także możliwość wynajmu krótko terminowego, czyli najczęściej do pół roku. Należy przypomnieć, iż w wartości rezydualnej Peugeot jest oceniany przez Instytut Badań Rynku Samochodowego Samar, jako jedna z trzech najlepszych marek. Czyli najmniej spada wartość samochodów używanych.
Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne. Oba modele doskonale trzymają się drogi. Napęd na cztery koła przydaje się w terenie. Samochody nabierają pewnych własności terenowych. Ale z pewnością najlepiej sprawdzi się w deszczu, na śniegu i lodzie. Turystyka samochodowa, podróże i wyprawy, do tego są stworzone te auta.
O hybrydowych autach Peugeot mówią; Red. Dariusz Dobosz; „Najbardziej zaskakującym elementem tej prezentacji jest chęć wyjścia na pozycję lidera w sprzedaży samochodów hybrydowych. Atak na ugruntowaną pozycję Toyoty, Lexusa i Hondy to niezwykle trudne wyzwanie, tym bardziej, że hybrydowe samochody koncernu PSA praktycznie niczym nie zaskakują. Od strony technologicznej powielają rozwiązania znane z Lexusa”.
Red. Artur Balwisz auto-strefa.pl; „Przede wszystkim nie wiem, czy ta droga to przyszłość motoryzacji. Jeżeli nie to trudno, jeśli tak to Peugeot strzelił w dziesiątkę. Większość hybryd jest dużo droższych, niż auta normalne ze spalinowym silnikiem. Peugeot jest tylko teoretycznie droższy od standardowego o kilkanaście tys zł. Koncern zadecydował, by hybrydy były wyposażone bardzo bogato. Koszt wyposażenia jest o około 25000 wyższy, więc równoważy wzrost ceny. Prowadzenie auta nie różni się od samochodów z silnikiem spalinowym, za to skrzynia biegów jest dużo lepsza niż u konkurencji, która wyposaża swoje auta w irytujące skrzynie bezstopniowe”.
Generalnie Peugeot jak wiemy ma ogromne doświadczenie w produkcji samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Silniki HDi FAP zużywają niezwykle mało paliwa, sprawdziły się w wyścigach długodystansowych. Ich połączenie z zestawem elektrycznym może dać zaskakujące efekty, jeszcze mniejsze zużycie paliwa i emisję spalin. Z tymi autami koncern może stać się liderem sprzedaży flotowej, czego życzymy.
O nawych hybrydowych samochodach Peugeot można będzie także posłuchać w audycji radiowej AUTO PLUS RADIO Red. Grzegorza Traczewskiego w Radiowww.eu w najbliższy czwartek o godzinie 10.00.
Tekst i zdjęcia: Mirosław Wdzięczkowski
Więcej na; www.peugeot.pl
PRZECZYTAJ TAKŻE; |