OPEL ZAFIRA III - PREMIERA |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
sobota, 31 marca 2012 21:21 |
Powrót króla? Opel stworzył segment kompaktowych vanów, wyposażonych w siedem foteli już w roku 1999, a model OPEL Zafira szybko osiągnął rynkowy sukces. Zafira II nie miała już takich innowacji w stosunku do konkurencji i utraciła wysoką pozycję na rynku. Jednakże Zafira III ma pozwolić na powrót do ścisłej czołówki.
ZOBACZ RÓWNIEŻ; OPEL AMPERA SAMOCHODEM ROKU
Tak jak w przypadku pierwszych dwóch generacji, maksymalna elastyczność bez konieczności usuwania foteli to podstawowa zasada Zafiry Tourer. Podczas gdy fotele Zmieniono także styl karoserii i obecnie opływowa, aerodynamiczna stylistyka nadwozia nadaje sylwetce Zafiry Tourer wygląd przypominający pociąg szybkobieżny. Szczególnie rozpoznawalnym znakiem modelu jest przód podkreślony przez śmiałą grafikę reflektorów, które kształtem przypominają bumerang i rozciągają się od świateł do jazdy dziennej po lampy przeciwmgielne. W porównaniu do obecnej Zafiry, rozstaw osi i kół został zwiększony (obecnie rozstaw to 2760 mm czyli 57 mm więcej), a rozwiązania zawieszenia przypominają te z Insignii. Od Insignii model przejął też wiele inteligentnych systemów wspomagania.
Na początku model dostępny będzie z silnikiem 2.0 CDTI o mocach 110KM, 130 KM i 165 KM, oraz jednostki benzynowe 1,4 turbo 120 KM i 140 KM i 1,8 twinport 115KM. Oferowane będą dwa poziomy wyposażenia Enjoy i Cosmo, a ceny zaczynają się od 82 400 zł (1,8 Enjoy) do 115 500 zł (2,0 CDTI 165KM Cosmo) Tekst i zdjęcia; Bogusław Korzeniowski (TurboTest)
PRZECZYTAJ TAKŻE;
|