Home Skoda SKODA KODIAQ 2,0 BENZ. TURBO 4X4
SKODA KODIAQ 2,0 BENZ. TURBO 4X4 Email
Wpisany przez Adam Janczur   
niedziela, 29 października 2017 07:48

 

SUV Z GATUNKU STYLOWYCH

Przebojem wdarła się na rynek europejski. SKODA KODIAQ W Polsce jest numerem 1, W Europie pod względem popularności wyprzedza ją tylko NISSAN X-TTRAIL. Gabaryty sprawiają, iż Kodiak jest idealnym samochodem do długich podróży.

 

OBEJRZYJ FILM - SKODA KODIAQ TSI 4X4 - TEST I

 

POLUB NAS NA  YOUTUBE oraz  FACEBOOK

 

PRZECZYTAJ TEŻ; SKODA OCTAVIA W CZESKIEJ PRADZE

 

W Polsce tylko jeden SUV może równać sią ze skodą pod względem wielkości sprzedaży VOLVO XC 60 – dzięki debiutowi nowej generacji notuje gigantyczne wzrosty. To raczej normalne.

 

OBEJRZYJ FILM -   SKODA KODIAQ TSI 4X4 - TEST II

 


Pozytywnie zaskakuje wyglądem. Krystaliczny design świateł to już na pierwszy rzut oka znak rozpoznawalny nowego SUV-a z Mlada Boleslav – w którym byliśmy niegdyś w muzeum SKODY. Przednie reflektory są wysoko umieszczone. Powiększają pole widzenia podczas jazdy. Charakterystyczne lampy tylne nie mogą być do przeoczenia. Wdzięk i lekkość projektu auta idą w parze z przemyślaną funkcjonalnością. Nic dziwnego, iż jego sylwetka przyciąga spojrzenia niemal wszystkich przechodniów. Z boku widać ostre i zarazem łagodne przetłoczenia nadwozia z dużymi wnękami kół wykończonymi listwami z ciemnego plastiku, co chroni nadkola przed uszkodzeniami na parkingu. Mamy również specjalna ochronę krawędzi drzwi. Duże 19 calowe koła dopełniają całości. Wszystkiego dopełniają duże boczne szyby. Tylna klapa ma system otwierania jednym ruchem stopy pod zderzakiem. Oczywiście bezkluczykowo.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;   NAJNOWSZY SUV SKODY

 

 

 


Skoda Kodiaq należy do coraz większego gatunku pojazdów interaktywnych. Dzięki systemowi Skoda Connect nigdy nie jesteśmy sami na drodze. Towarzyszy nam cały świat. System oparty jest na własnym Wi-Fi i pozwala być cały czas online. Funkcjonalność Smartgate zapewnia bezprzewodowe połączenie z autem. Dzięki temu możemy na swoim smartfonie kontrolować 40 różnych parametrów auta. W sytuacji awaryjnej jednym przyciskiem wezwiemy pomoc. Gniazd USB, czy uchwytów na tablety starczy dla każdego.

 

 


We wnętrzu nowej Skody łatwo poczuć przestrzeń. Można nią podróżować nawet w 7 osób. By ta podróż była komfortowa drugi rząd siedzeń jest przesuwny i mamy zmianę pochylenia oparcia w dużym zakresie.

 

 

 


Miejsce pracy kierowcy, jak we wszystkich pojazdach z koncernu VOLKSWAGEN jest zaprojektowane bardzo ergonomicznie. Duża i gruba 4-ramienna kierownica dobrze trzyma się w dłoniach. Ma pełne sterowanie radiem, tempomatem i komputerem pokładowym. Z kierownicą jest czytelny zestaw wskaźników elektronicznych. Na środku deski rozdzielczej między pionowo ustawionymi nawiewami mamy duży wyświetlacz-ekran nawigacji, radia, komputera i klimatyzacji dwustrefowej. Dalej na prawo, przed pasażerem są dwa duże schowki.

 

 

 


Między kierowcą i pasażerem również uchwyty na napoje i schowki koło zgrabnej dźwigni zmiany biegów skrzyni DSG. Oczywiście przy kierownicy są także łopatki – dla mnie nieco za małe. Gdy obracają się wraz z kierownicą, wtedy lubię większe, by łatwiej było w nie trafić palcami.

 

 

Kierowca ma też do dyspozycji kamery wokół auta 360 stopni , duże lusterka i czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Tak więc parkowanie może być bardzo precyzyjne i przyjemne – na centymetry. Przy tym bezpieczne dla naszego i innych pojazdów na parkingu.

 

 

Dane techniczne;


Silnik – 4 cyl. Rzędowy 16 zaworowy, benzynowy z turbodoładowaniem

Pojemność - 1984 cm

Moc - 180 KM przy 3900 obr/min

Moment Obrotowy – 320 Nm

Skrzynia biegów – dwusprzęgłowy DSG o 7 przełożeniach

Napęd – stały 4x4

Wymiary dł/szer/wys – 4697/1882/1686 mm

Rozstaw osi - 2791 mm

Masa własna – 1620 kg

Pojemność bagażnika 720/2065 litrów

Przyspieszenie – 7,8 sek do 100 km/h

Prędkość maksymalna – 207 km/h

Średnie zużycie paliwa – miasto/poza miastem 10,1/7,2

 

 

 


Prowadzenie Skody to także przyjemność. We wnętrzu jest cicho, a szumów i stuków z zawieszenia brak. Na zakrętach prowadzi się tak pewnie, iż można mieć wrażenie, że to pojazd sportowy. To z pewnością zasługa niezależnego zawieszenia i doświadzczeń firmy w spotrach motorowych. Po wciśnięciu jednego z trybów pracy auta – eco, normal, comfort, sport, indyvidual, snow możemy rozkoszować się odpowiednimi parametrami pojazdu do poruszania się po mieście, w terenie, zimą lub krętej górskiej drodze. Te tryby działają naprawdę dobrze.

 

 


Poruszanie się po mieście jest naprawdę przyjemne. Miękkość zawieszenia jest odpowiednia. W trybie eco możemy pokusić się o spalanie poniżej 10 litrów. Co więcej jadąc z użyciem tempomatu stabilnie z prędkościami 70 – 100 km/h zużycie na prostej drodze oscyluje między 4,8 a 6,0 litra. Przy przyspieszaniu spod świateł musi znacznie wzrastać ze względu na gabaryty auta.

 


Bardzo ciekawy samochód do długich wypraw i podróży z większą ilością osób. SKODA KODIAQ nie sprawia problemów przy parkowaniu i szybkiej jeździe po autostradzie. To jakby auto z klasy premium. Nie dziwne, że stał się rynkowym hitem.


Tekst, zdjęcia i filmy; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;

 

AUTO-TURYSTYKA W PŁOCKU

 

SKODA NAD BAŁTYKIEM

 

5 MILIONÓW EGZEMPLARZY SKODY OCTAVIA

 

 
Designed by vonfio.de