LIGIER JS 50 Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
sobota, 25 października 2014 11:31

 

MAŁY CIAŁEM – WIELKI DUCHEM - LIGIER

 

Jeździć samochodem z prędkością maksymalną po mieście – o tym marzy wielu kierowców. Przyspieszyć do prędkości maksymalnej szybciej niż Bugatti Veyron lub Ariel Atom. Każdy by chciał powozić takim autem. Taki właśnie jest LIGIER JS 50  - zobacz film! Maksymalną prędkość uzyskuje łacniej niż jakikolwiek supersamochód.

 

ZOBACZ TAKŻE;     LIGIER - PREMIERA

 

LIGIER JS 50 - FILM


Jedziemy w centrum stolicy Polski. Przyspieszenie spod świateł na pierwszych 10 metrach znakomite, samochód rwie zostawiając innych na starcie. Dalej inni też nie mogą poszaleć w korkach. Żadnych kompleksów poza jednym – wyższości! Ligier jest tak mały, iż stanie wszędzie tam, gdzie auta segmentu B nie mogą nawet pomarzyć. Każda mała luka między innymi autami to jego żywioł. Temu właśnie służy – dojazdom do pracy, szkoły, na zakupy i do kina. Obszerny bagażnik dodatkowo wyzbywa to auto kompleksów.

 


 

ZOBACZ RÓWNIEŻ;   LIGIER I BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE

 

 

Jedziemy na przedmieścia Wisłostradą, cały czas z prędkością maksymalną, skrzynia typu CVT optymalnie dobiera przełożenie. Na Moście Północnym szalejemy! Dokonujemy spektakularnego manewru wyprzedzania. Tak, udaje się nam wyprzedzić.... koparkę!

 

 

 

 

Na zakrętach auto zachowuje się całkiem poprawnie, a nawet lepiej. Jeździ bardzo pewnie. Również żadnych kompleksów. Mały rozstaw osi powoduje tylko, iż poprzeczne nierówności są zdecydowanie wyczuwalne. Ale koła rozstawione są dość szeroko. Niekomfortowo poczuć można się jedynie w czasie postoju pod światłami, gdy z tyłu blisko do malucha podjeżdża wielki TIR. Byle nie wjechał w tył.

 

 

 

Auto to należy do kategorii mikrosamochodów, czyli pojazdów samochodowych lekkich jak mówi definicja, czyli pojazdów z silnikami o mocy nie większej jak 4 KW, czyli nieco ponad 6 KM. Według przepisów masa własna nie może być większa niż 350 kg, a prędkość maksymalna przepisami ograniczona jest do 45 km/h. Prędkościomierz pokazywał 51 – 52 km/h. Auto ma strefy zgniotu i boczne wzmocnienia, lecz niezwykle małe rozmiary – długość 2,82 m nie nastrajają zbyt optymistycznie.

 

 

Auto ma dość duży bagażnik. Wygląta tak, jakby mogło nim kierować dziecko.

 

Ligier JS 50 to dwuosobowy , trzydrzwiowy atrakcyjny z wyglądy hatchback. Kabina Ligiera zapewnia zaskakująco dużo miejsca, komfortowe warunki podróżowania dla dwóch osób. Zabrać ze sobą mogą 320 – 620 litrów bagażu, czyli pokaźne zakupy weekendowe.

 

Silnik to dwucylindrowy diesel o pojemności 500 cm bez turbo

 

Skrzynia CVT jest widoczna pod maską.

 

JS 50 wystepuje w dwóch standardach wyposażenia , Club i Elegance. Wersja Club wyceniona jest na 49990 zł – dość wysoko, ale nie ma w Polsce ulg dla mikrosamochodów. Wyposażona standardowo w 15 calowe aluminiowe tarcze kół, przyciemnione tylne i boczne szyby, podgrzewane lusterka boczne i przednią szybę, zdalne sterowany zamek centralny, komputer pokładowy, regulowaną w jednym położeniu – na wysokość atrakcyjna, trójramienną kierownicę. Jest także skóropodobna tapicerka foteli oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z dwoma głośnikami. Możemy również doposażyć za dopłata naszego mikrusa w poduszkę powietrzną kierowcy, klimatyzację, system multimedialny i dach oraz deskę rozdzielczą w kolorze innym niż nadwozie.

 

 

Wersja Elegance charakteryzuje się ceną wyższą o 5 tys. zł. Ma odmienny wygląd zewnętrzny, inne 15 calowe felgi. Przednie światła do jazdy dziennej LED, światła przeciwmgielne. Wewnątrz dwukolorowa tapicerka, wykończenie w kolorze czarny heban z chromowanymi dodatkami oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z czterema głośnikami.

 

 

 

LIGIER JS 50 to rozwiązanie komunikacyjnych problemów wielkich miast. Jest tak mały i lekki, że pali około 2,5 – 2,6 litra oleju napędowego na setkę. Nie jest to auto wyczynowe, lecz takie, które według przepisów może być prowadzone przez kierowcę-posiadacza prawa jazdy kat AM czyli od 14 roku życia. Czy to dobrze, iż tak młodym ludziom, u których adrenalina buzuje, daje się możliwość powożenia na drogach? Cóż ustawodawca wie lepiej!

 

Tekst i zdjęcia; Małgorzata i Mirosław Wdzięczkowscy

 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI

 

AUTO-TURYSTYKA W BERLINIE

 

WYCIECZKA PRZEZ XX WIEK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de