Home Renault RENAULT ARKANA HYBRID
RENAULT ARKANA HYBRID Email
Wpisany przez Robert Wdzięczkowski   
piątek, 11 lutego 2022 06:51

 

 

DAJE WIĘCEJ NIŻ SIĘ SPODZIEWAMY!

 

 

Płynne linie nadwozia, dynamiczny design, sportowy charakter 0raz bardzo dużo miejsca dla wszystkich pasażerów i na bagaż. To pierwszy w ofercie  RENAULT Suv Coupe – model ARKANA. Auto o smukłej sylwetce sportowego pojazdu, który ma podbić serca szerokiej klienteli, lubiącej aktywnie spędzać czas, oraz ewentualnie tych, którzy raczej preferują bujany fotel przed telewizorem.

 

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA  YOUTUBE oraz  FACEBOOK

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; HISTORIA MARKI RENAULT

 

 

 

 

Auto oparte jest na technologii aut miejskich, fajnie wygląda, jest luksusowe i dobrze wyposażone. Lecz o dziwo największy minus to napęd hybrydowy. Zastosowano tu stosunkowo mały, słaby silnik elektryczny. Zestaw hybrydowy napędza koła przednie i należy przyznać, iż robi to dość ospale. Przyspieszenie do setki w niemal 11 sekund jest rodem z byłej epoki, a zużycie paliwa na autostradzie – jak w każdej hybrydzie – pokaźne. Natomiast w mieście Arkana potrafi spalić między 4,4 a 5,7 litra. Właśnie o to chodzi! Wielu klientów używa SUV-ów niemal wyłącznie do poruszania się po miejskiej dżungli.

 

 

 

 

 

 

DANE TECHNICZNE;

 

- Silnik – rzędowy 4 cylindrowy 16 zaworowy

- Pojemność – 1598 cm

- Moc - 94 KM przy 5600 obr/min

- Max. Moment Obrotowy – 148 Nm przy 3600 obr/min

- Silnik elektryczny moc – 69 KM

- Max moment obrotowy – 215 Nm

- Łączna moc systemu hybrydowego – 143 KM

- Zużycie paliwa – 4,9 – 5,7 litra benzyny

- Pojemność zbiornika paliwa – 50 litrów

- Liczba drzwi – 5

- Wymiary dł/szer/wys – 4568/1821/1576 mm

- Masa własna - 1410 kg

- Pojemność bagażnika – 480 – 1263 litrów

- Koła – 215/55R 18

- Prześwit - 200 mm

- Przyspieszenie do 100 km/h – 10,8 sek.

- Prędkość maksymalna – 172 km/h

- Skrzynia biegów – 8 biegowa automatyczna

 

 

 

 

Spójrzmy na pojazd. Wygląda elegancko, atrakcyjnie i bojowo. Wygląda na droższy niż jest! Styliści Renault się spisali. Auto wzbudza zainteresowanie, stojąc pod światłami ludzie za nim się oglądają. Subtelne przetłoczenia nadwozia i zaokrąglenia, oraz nadwozie niby coupe to strzał w dziesiątkę dla segmentu Suv-ów. Bardzo je uatrakcyjnia. Czarne wstawki przy białym lakierze Universe, oraz atrakcyjny wzór 18 calowych felg robią robotę.

Bagażnik, choć mniejszy niż w wersjach bez hybrydy – 480 litrów po złożeniu kanapy tylnej ma aż 1263 litry, a to pozwala na małą przeprowadzkę, lub wybranie się w dwie osoby na narty.

 

 

 

 

We wnętrzu elegancko jak to u Renault i bogate wyposażenie systemu pokładowego. Lubimy duży 10,5 calowy ekran zegarów, który można elektronicznie wyświetlić w czterech wersjach. Równie bardzo lubimy środkowy ekran multimediów – 9,3 cala – pozwala na personalizację ustawień samochodu – bogatą ilość ustawień. Płynność działania systemu jest świetna. Mamy tu obsługę systemu Android Auto i Car Play. Mamy też wygodne fotele z przodu i bardzo wygodną kanapę tylną. Wszystko to w czerni ze skóry połączonej subtelnie z materiałem wraz z białymi obramówkami foteli. Mamy także to co lwy w zimę lubią najbardziej – podgrzewaną kierownicę. Ręce nie grabieją i nie odpadają z rana, póki wnętrze się nie rozgrzeje.

 

 

 

Arkana prowadzi się bardzo dobrze na zakrętach, niczym nie zaskakuje. Zawieszenie zestrojone jest raczej komfortowo, ale nie kładzie się na zakrętach.

W czasie jazdy po nierównościach nie dochodzą żadne stuki czy skrzypienia z zawieszenia, czy z wnętrza. Jest bardzo cicho. Szacun!

RENAULT ARKANA HYBRID – czy warto je kupić. Pewnie, bardzo się nam spodobał. Nieliczne wady nie przesłoniły radości z jazdy i komfortu. Auto więcej nam daje, niż możemy się spodziewać. Tak więc ruszajmy na wyprawę.

 

Tekst i zdjęcia; Ela Janczur i Mirosław Wdzięczkowski

 

 
Designed by vonfio.de