NOWA MAZDA 3 - PREMIERA |
Wpisany przez Administrator |
sobota, 07 września 2013 10:08 |
Niecodzienna premiera - MAZDA pod mostem. Mazda Route3: Hiroszima – Warszawa – Frankfurt.
Wyruszyły z Hiroszimy i pokonują trasę 15 000 km, przez 9 stref czasowych i 30 miast. Już 5 września osiem nowych Mazd3 uczestniczących w wyprawie Hiroshima - Frankfurt Challenger Tour 2013 przejedzie przez Warszawę. Nadjeżdża przełamująca konwencje premiera nowej Mazdy3. ZOBACZ TEŻ; MAZDA NA WARMII - WYPRAWA
Polski etap wyprawy Hiroshima - Frankfurt Challenger Tour 2013 to połączenie wydarzenia motoryzacyjnego z kulturalnym. Fanów motoryzacji zainteresował uroczysty przejazd Mazd, w którym uczestniczyły będą nie tylko samochody pokonujące trasę Hiroszima-Frankfurt, ale także starsze modele należące do prywatnych właścicieli zrzeszonych w klubach Mazdy. Konwój liczący 50 samochodów wyruszył o godz. 20:00 z Placu Defilad, następnie przejechał ul. Marszałkowską, Alejami Jerozolimskimi, Aleją 3 Maja, ul. Solec, Aleją Armii Ludowej, ul. Ludwika Waryńskiego, ul. Marszałkowską, Alejami Jerozolimskimi, Aleją Jana Pawła II, Aleją Solidarności następnie skierował się na Wybrzeże Kościuszkowskie i Most Świętokrzyski. Tam właśnie odbyła się uroczysta polska premiera nowego modelu auta.
ZOBACZ TEŻ; AUTO-TURYSTYKA NA MAZDA RACEWAY
Z pełnym zestawem technologii SKYACTIV, dobranych do emocjonującej stylizacji „KODO – Dusza Ruchu”, najnowsza generacja bestsellera Mazdy ma zamiar przewyższyć wszelkie oczekiwania Klientów.
Celebrowano także 5-lecie oficjalnego przedstawicielstwa Mazdy w Polsce.
Styl zewnętrzny.
Emocjonujący styl KODO Mazdy3:
Projekt i komfort wnętrza.
Mazda3 zapowiada debiut nowego stylu wnętrz Mazdy, który dzieli kabinę na dwie kontrastujące strefy: ergonomiczne miejsce kierowcy oraz komfortową przestrzeń dla pasażerów, oddzielne, ale zarazem połączone przez asymetryczną centralną konsolę.
›› jeden z pierwszych w segmencie C wyświetlaczy typu head-up*, ›› symetrycznie rozmieszczone pedały, ›› nisko położona kierownica, ›› zwiększony zakres regulacji fotela kierowcy.
Interaktywna komunikacja i wyposażenie. Zaprojektowana z myślą o pasażerach, kabina nowej Mazdy3 wyróżnia się imponującym zestawem układów informacyjnych, rozrywkowych i komunikacji, zaprojektowanych dla wygodnego i przede wszystkim bezpiecznego użytkowania.
›› wszystkie przyrządy i urządzenia sterujące rozmieszczono tak, by ułatwić szybkie ›› wyświetlacz typu head-up pokazuje najważniejsze informacje w czasie rzeczywistym bezpośrednio w polu widzenia kierowcy; wszystkie inne dane są przekazywane na nowo zaprojektowanym zestawie przyrządów*, ›› 7-calowy ekran dotykowy WVGA*, ulokowany nad centralną częścią tablicy rozdzielczej, na informacje z układów łączności i rozrywki, ›› obrotowe pokrętło sterujące na centralnej konsoli* przeprojektowane dla intuicyjnej obsługi funkcji łączności i rozrywki; niektóre z nich można wywołać także poleceniami głosowymi.
›› współpracuje ze smartfonem użytkownika, wykorzystując istniejące połączenia Bluetooth®, e-mail, SMS i nawigację, ›› bezpiecznie dostarcza duży zestaw darmowych treści do samochodu, w tym AhaTM - usługi w chmurze z ponad 30 tys. stacji, wliczając radio, podcasty, książki audio, zindywidualizowane usługi związane z lokalizacją, Facebook i Twitter, ›› wsparcie użytkownika własnymi aplikacjami Mazdy, takimi jak Eco-display, przypomnienia o przeglądach i ostrzeżenia.
›› nagłośnienie klasy premium Bose®* z 9 głośnikami, opracowane specjalnie do nowej Mazdy3, z technologią dźwięku przestrzennego Bose® Centerpoint®2, ›› funkcje przekazywania i odczytu SMS, MMS i poczty elektronicznej ›› nowy układ nawigacyjny zapewnia dokładniejsze obliczenie drogi, poszerzenie możliwości wyszukiwania celów, 3 lata bezpłatnych aktualizacji map oraz wsparcie informacjami słownymi w 18 językach i tekstowymi w 26 językach.
Zespoły napędowe Nowa Mazda3 jest dostępna w Polsce z gamą zaawansowanych zespołów napędowych SKYACTIV, obejmującą wolnossące silniki benzynowe, w połączeniu z automatycznymi lub ręcznie sterowanymi skrzyniami biegów. Wszystkie mają lekką konstrukcję SKYACTIV oraz w standardzie
Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny SKYACTIV-G charakteryzują: ■ stopień sprężania 14:1 (największy na świecie w seryjnie produkowanym modelu), ■ specjalnie zaprojektowany układ wylotowy 4-2-1, poprawione rozpylenie paliwa i inne rozwiązania zapobiegające negatywnym konsekwencjom wysokiego stopnia sprężania, ■ dostępne trzy zespoły napędowe:
Wyjątkowo oszczędny SKYACTIV-G 1.5: Osiągi: ■ 74 kW/100 KM przy 6000 obr./min i 150 Nm przy 4000 obr./min Zużycie paliwa (średnie) i emisja CO2*: ■ z 6-biegową skrzynią ręcznie sterowaną: 5,1 l/100 km i 119 g/km Norma emisyjna: Euro 5
Wersja o standardowej i podwyższonej mocy SKYACTIV-G 2.0: Osiągi: ■ Moc standardowa 88 kW/120 KM przy 6000 obr./min, 210 Nm przy 4000 obr./min ■ Moc podwyższona 121 kW/165 KM przy 6000 obr./min, 210 Nm przy 4000 obr./min Zużycie paliwa (średnie) i emisja CO2 *: Moc 120 KM ■ z 6-biegową skrzynią ręcznie sterowaną: 5,1 l/100 km i 119 g/km ■ z 6-biegową skrzynią automatyczną: 5,6 l/100 km i 129g/km Norma emisyjna: Euro 5 Moc 165 KM (tylko hatchback) ■ z 6-biegową skrzynią ręcznie sterowaną i i-ELOOP: 5,8 l/100 km i 135 g/km Norma emisyjna: Euro 5
SKYACTIV-Drive 6-biegowa skrzynia automatyczna wyróżnia się: ■ napędem bezpośrednim w całym zakresie pracy, łącznie z blokadą sprzęgła hydrokinetycznego, ■ układem sterującym współpracującym z silnikiem dla szybszego i bardziej płynnego przełączania, ■ funkcją kickdown, pomagającą kierowcy zapobiegać niepożądanej redukcji biegu.
SKYACTIV-MT 6-biegowa skrzynia manualna zapewnia: ■ lekkie, szybkie przełączanie jak w roadsterze Mazda MX-5, ■ wygodniejsze rozmieszczenie w samochodzie, ■ mniejsze zużycie paliwa niż kiedykolwiek.
* Wszystkie parametry dla sedana, jeśli nie podano inaczej
Podwozie i nadwozie Zaadaptowane do wymagań segmentu, podwozie SKYACTIV-Chassis i nadwozie SKYACTIV-Body tworzą unikalne połączenie, dzięki któremu aerodynamika, bezpieczeństwo, wytłumienie drgań
SKYACTIV-Chassis ■ Lepiej niż kiedykolwiek reaguje na polecenia kierowcy: ›› neutralne, precyzyjne kierowanie na zakrętach z płynnymi, przewidywalnymi pochyleniami i przechyłami nadwozia. ›› harmonijna, liniowa odpowiedź zmniejsza potrzebę wprowadzania korekt toru jazdy ■ Doskonale dobrane zawieszenie sprzyja komfortowi, zwinności i stabilności przy dużych prędkościach. ›› lżejsze, ale sztywniejsze, z geometrią i tłumieniem amortyzatorów poprawionymi w celu lepszego pochłaniania nierówności nawierzchni bez szkody dla prowadzenia. ■ Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zmodyfikowano w celu zwiększenia sprawności działania: ›› mniejsze przełożenie zwiększa zwinność, wymaga mniejszego wysiłku kierowcy, ›› układ mniejszy, lżejszy i sprawniejszy energetycznie. ■ Sterowanie i precyzja działania hamulców poprawione dzięki dopracowaniu serwo, zmniejszeniu jałowego ruchu pedału i zastosowaniu mniejszych cylindrów: ›› szczególnie skuteczne na mokrych nawierzchniach w połączeniu z nowymi oponami o zwiększonej przyczepności, ›› jedna z najkrótszych w klasie dróg hamowania, ›› sprzyja także oszczędności paliwa.
SKYACTIV-Body ■ Lżejsze, ale mocniejsze niż w obecnym modelu: ›› stale o podwyższonej i wysokiej wytrzymałości stanowią obecnie do 60% nadwozia (poprzednio połowę), ›› sztywność nadwozia zwiększona o 31% (hatchback) i 28% (sedan). ■ Jedne z najlepszych właściwości aerodynamicznych na rynku, z niskimi wartościami Cx korzystnie wpływającymi na zużycie paliwa i stabilność: 0,258 (sedan) i 0,275 (hatchback), osiągniętymi m.in. przez: ›› dodanie aktywnej żaluzji powietrza*, zamykającej przepływ przez dolny otwór atrapy, jeśli tylko jest to możliwe, ›› osłonę aerodynamiczną spodu i owiewki kół poprawiające przepływ pod samochodem, ›› zastosowanie specjalnych spojlerów ograniczających zawirowania. ■ Struktura nadwozia skutecznie pochłania i rozprasza energię kolizji z dala od przedziału pasażerskiego, z wykorzystaniem zasady wielu ścieżek rozprowadzenia sił i prostych, ciągłych elementów strukturalnych, zapewniając doskonałe bezpieczeństwo zderzeniowe. ■ Jedno z najcichszych wnętrz w tej klasie, dzięki: ›› nowym, lekkim materiałom wygłuszającym, które odcinają drogi przenoszenia hałasu do kabiny, ›› ulepszeniom przyczyniającym się do zmniejszenia drgań i hałasu, od sztywniejszego układu przeniesienia napędu i bardziej „miękkich” amortyzatorów po ulepszone układy dolotowe i wylotowe silników. * Dostępne zależnie od wersji
Bezpieczeństwo W nowej Maździe3 połączono zestaw zaawansowanych technologii bezpieczeństwa z jej innowacyjną koncepcją biernej ochrony pasażerów i pieszych. Jak w poprzednich modelach SKYACTIV, Mazda spodziewa się najwyższych not dla swojego nowego modelu w testach EuroNCAP i innych organizacji oceniających bezpieczeństwo.
Bezpieczeństwo czynne ■ Układ ostrzegający o obiekcie znajdującym się przed samochodem (FOW)* mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu w zakresie prędkości 15-200 km/h, ostrzegając sygnałem dźwiękowym i wizualnym, że nowa Mazda3 podjechała za blisko. ■ Układ inteligentnego wspomagania hamowania Smart Brake Support (SBS)* zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, gdy FOW wysyła ostrzeżenie, oraz hamuje automatycznie, jeśli układ wykryje nieuniknioną kolizję. ■ System wspomagający hamowanie Smart City Brake Support (SCBS)* to układ samoczynnego hamowania przy małych prędkościach Mazdy, uzupełniający SBS w zakresie 4-30 km/h, zwłaszcza w jeździe miejskiej. ■ Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości – aktywny tempomat (MRCC)* zmniejsza moc silnika i używa hamulców, by utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy prędkości do 200 km/h. ■ System monitorowania strefy za samochodem (RVM)* ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z tyłu na sąsiednich pasach, eliminując „martwe pola”. ■ System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS)* obserwuje oznakowanie poziome wytyczające pasy na jezdni i przy prędkości powyżej 65 km/h ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa. ■ Układ analizujący odległość do poprzedzającego pojazdu (DRSS)* oblicza i przedstawia odległość i czas do zderzenia z pojazdem poprzedzającym w zakresie 30-200 km/h. ■ Ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu (ESS)* włącza szybko migające światła awaryjne, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu, przy prędkości powyżej 50 km/h. ■ System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)* automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania, by nie oślepiać innych kierowców. ■ Reflektory biksenonowe z adaptacyjnym doświetleniem zakrętów (AFS)* skręcają reflektory, doświetlając zakręty. ■ Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)* steruje hamulcami tak, by pojazd nie staczał się podczas ruszania pod górę. ■ Seryjny ABS z EBD (układ elektronicznego rozdziału sił hamowania) i układem awaryjnego hamowania (EBA), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy) i TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji).
Bezpieczeństwo bierne ■ Sztywne, ale lekkie nadwozie SKYACTIV jest bezpieczniejsze z każdej strony dzięki wykonaniu z materiałów o większej wytrzymałości, prostym i ciągłym elementom strukturalnym oraz wzmocnieniom węzłów. ■ Większa przednia strefa zgniotu pomaga pochłonąć energię kolizji i skierować ją z daleka od kabiny, wieloma drogami rozprowadzenia sił. ■ Wzmocnione profile progów pomagają zapobiegać wnikaniu przednich kół do kabiny przy niecentralnym zderzeniu czołowym. ■ Mocna, ciągła struktura zmniejsza odkształcenia przedziału pasażerskiego i zagrożenie obrażeniami przy bocznym zderzeniu, sterując rozpraszaniem energii uderzenia. ■ Wzmocniona tylna część płyty podłogowej i zderzak lepiej pochłaniają uderzenia. ■ Wykładziny i inne elementy wnętrza zoptymalizowano (np. dodając materiały pochłaniające energię), by zmniejszyć ryzyko spowodowania urazów pasażerów. ■ Szkielet siedziska przedniego fotela, strukturę oparcia i podłokietniki przekonstruowano, by zapobiec obrażeniom. ■ Tylne siedzenia wzmocniono, by chronić przed przenikaniem bagażu do przestrzeni pasażerskiej. ■ W standardowym wyposażeniu przednie i boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne, wraz z napinaczami pasów i ogranicznikami siły napięcia. ■ Pokrywa komory silnika i przedni zderzak zaprojektowane z myślą o ochronie głowy i nóg pieszego.
Zdjęcia; MAZDA i Mirosław Wdzięczkowski
|