Home PREMIERY NOWA MAZDA 3 - PREMIERA
NOWA MAZDA 3 - PREMIERA Email
Wpisany przez Administrator   
sobota, 07 września 2013 10:08

 

Niecodzienna premiera - MAZDA pod mostem.

Mazda Route3: Hiroszima – Warszawa – Frankfurt.

  • Polski etap trasy Mazda Route3: Hiroshima - Frankfurt Challenger Tour 2013

  • Premiera nowego modelu MAZDA 3 w Warszawie

Wyruszyły z Hiroszimy i pokonują trasę 15 000 km, przez 9 stref czasowych i 30 miast. Już 5 września osiem nowych Mazd3 uczestniczących w wyprawie Hiroshima - Frankfurt Challenger Tour 2013 przejedzie przez Warszawę. Nadjeżdża przełamująca konwencje premiera nowej Mazdy3.


ZOBACZ TEŻ;  MAZDA NA WARMII - WYPRAWA


 

Polski etap wyprawy Hiroshima - Frankfurt Challenger Tour 2013 to połączenie wydarzenia motoryzacyjnego z kulturalnym. Fanów motoryzacji zainteresował uroczysty przejazd Mazd, w którym uczestniczyły będą nie tylko samochody pokonujące trasę Hiroszima-Frankfurt, ale także starsze modele należące do prywatnych właścicieli zrzeszonych w klubach Mazdy. Konwój liczący 50 samochodów wyruszył o godz. 20:00 z Placu Defilad, następnie przejechał ul. Marszałkowską, Alejami Jerozolimskimi, Aleją 3 Maja, ul. Solec, Aleją Armii Ludowej, ul. Ludwika Waryńskiego, ul. Marszałkowską, Alejami Jerozolimskimi, Aleją Jana Pawła II, Aleją Solidarności następnie skierował się na Wybrzeże Kościuszkowskie i Most Świętokrzyski. Tam właśnie odbyła się uroczysta polska premiera nowego modelu auta.

 

ZOBACZ TEŻ;   AUTO-TURYSTYKA NA MAZDA RACEWAY

 

 

 

Z pełnym zestawem technologii SKYACTIV, dobranych do emocjonującej stylizacji „KODO – Dusza Ruchu”, najnowsza generacja bestsellera Mazdy ma zamiar przewyższyć wszelkie oczekiwania Klientów.


 

Celebrowano także 5-lecie oficjalnego przedstawicielstwa Mazdy w Polsce.

  • Ekonomika i bezpieczeństwo obok doskonałych osiągów: Odpowiedzialny Zoom-Zoom
    w swej najlepszej dotąd postaci.

  • Odzwierciedla bardziej niż kiedykolwiek ideę Jinba Ittai (jedność kierowcy i samochodu).

  • Pierwsza Mazda, która zapewnia pasażerom połączenie z internetem, dzięki nowemu systemowi łączności pokładowej w połączeniu z ulepszonym interfejsem.

  • Stworzona, by wyróżnić użytkownika pojazdu z segmentu C, który reprezentuje ok. 25% europejskiego rynku samochodów osobowych.

  • Planowany debiut w Europie jesienią 2013.

 

Styl zewnętrzny.

 

Emocjonujący styl KODO Mazdy3:

  • Cechuje go niska, szeroka podstawa i cofnięta kabina, śmiało zarysowane błotniki i klinowa linia, podwyższająca się ku tyłowi.

  • Większy rozstaw osi z krótszym zwisem przednim i tylnym sugeruje wyższe osiągi, a zarazem poprawia stabilność i bezpieczeństwo oraz zapewnia więcej miejsca zarówno na silnik, jak i dla pasażerów.

  • Nowy poziom jakości wykonania, np. minimalne szczeliny między panelami nadwozia a drzwiami.

  • Twarz KODO” z przednią atrapą przechodzącą swym obramowaniem w mocne linie na bokach nadwozia.

  • Nowe, wąskie reflektory przednie nawiązują do spojrzenia drapieżnika, z przejrzystą optyką, pierścieniami światłowodowym, diodami LED i wewnętrznymi soczewkami.

  • Dziewięć kolorów nadwozia, w tym metalizowany Soul Red i dwa zupełnie nowe odcienie: Titanium Flash i Deep Crystal Blue, zainspirowane odpowiednio emocjami i prędkością.

  • Dostępne obręcze kół 16- i 18-calowe.

 

Projekt i komfort wnętrza.

 

Mazda3 zapowiada debiut nowego stylu wnętrz Mazdy, który dzieli kabinę na dwie kontrastujące strefy: ergonomiczne miejsce kierowcy oraz komfortową przestrzeń dla pasażerów, oddzielne, ale zarazem połączone przez asymetryczną centralną konsolę.

 

  • Ergonomicznie ukształtowane miejsce kierowcy, ułatwiające koncentrację na drodze,
    z wszystkimi głównymi przyrządami położonymi tak, by zmniejszyć wysiłek i znużenie przy prowadzeniu, jak np.:

›› jeden z pierwszych w segmencie C wyświetlaczy typu head-up*,

›› symetrycznie rozmieszczone pedały,

›› nisko położona kierownica,

›› zwiększony zakres regulacji fotela kierowcy.

  • Cofnięta kabina, ze słupkami A przesuniętymi o 100 mm do tyłu w porównaniu z obecnym modelem, co poprawia widoczność do przodu i ogólnie pole widzenia.

  • Większy przedział pasażerski, pod wieloma względami bardziej komfortowy niż poprzednio, w tym o największej w klasie szerokości na wysokości ramion.

  • Naturalna pozycja siedząca, pewne podtrzymanie ciała i sztywniejsze, tłumiące drgania oparcia foteli.

  • Stylowe wykończenie wnętrza z wyrafinowanym czarnym kolorem podstawowym i kontrastami dla spójnego efektu jakości.

  • Tapicerka do wyboru: czarna skóra* z czerwonymi szwami, jednolita lub w połączeniu z wstawkami z białej skóry (szwy białe, szare i czerwone); lub czarna materiałowa.

  • Większa pojemność bagażowa niż w obecnym hatchbacku; sedan zmieści teraz 3 duże walizki dzięki nowej konstrukcji zawiasów i większej o 100 mm szerokości otworu bagażnika.

  • Schowki w kabinie zaprojektowane dla maksymalnej wygody i dostępu.

 

Interaktywna komunikacja i wyposażenie.


Zaprojektowana z myślą o pasażerach, kabina nowej Mazdy3 wyróżnia się imponującym zestawem układów informacyjnych, rozrywkowych i komunikacji, zaprojektowanych dla wygodnego i przede wszystkim bezpiecznego użytkowania.

 

  • Kabina jest podzielona na dwie części: strefę bezpiecznego prowadzenia oraz strefę rozrywkowo-informacyjną z nowymi, innowacyjnymi interfejsami zaprojektowanymi dla maksymalnie bezpiecznej i „przyjaznej” współpracy z użytkownikiem:

 

›› wszystkie przyrządy i urządzenia sterujące rozmieszczono tak, by ułatwić szybkie
i prawidłowe reakcje bez zbędnych ruchów i straty energii,

›› wyświetlacz typu head-up pokazuje najważniejsze informacje w czasie rzeczywistym bezpośrednio w polu widzenia kierowcy; wszystkie inne dane są przekazywane na nowo zaprojektowanym zestawie przyrządów*,

›› 7-calowy ekran dotykowy WVGA*, ulokowany nad centralną częścią tablicy rozdzielczej, na informacje z układów łączności i rozrywki,

›› obrotowe pokrętło sterujące na centralnej konsoli* przeprojektowane dla intuicyjnej obsługi funkcji łączności i rozrywki; niektóre z nich można wywołać także poleceniami głosowymi.

 


  • Mazda wprowadza zupełnie nowy układ łączności w nowej Maździe3:

›› współpracuje ze smartfonem użytkownika, wykorzystując istniejące połączenia Bluetooth®, e-mail, SMS i nawigację,

›› bezpiecznie dostarcza duży zestaw darmowych treści do samochodu, w tym AhaTM - usługi w chmurze z ponad 30 tys. stacji, wliczając radio, podcasty, książki audio, zindywidualizowane usługi związane z lokalizacją, Facebook i Twitter,

›› wsparcie użytkownika własnymi aplikacjami Mazdy, takimi jak Eco-display, przypomnienia o przeglądach i ostrzeżenia.

  • Inne cechy układu informacyjno-rozrywkowego to:

›› nagłośnienie klasy premium Bose®* z 9 głośnikami, opracowane specjalnie do nowej Mazdy3, z technologią dźwięku przestrzennego Bose® Centerpoint®2,

›› funkcje przekazywania i odczytu SMS, MMS i poczty elektronicznej

›› nowy układ nawigacyjny zapewnia dokładniejsze obliczenie drogi, poszerzenie możliwości wyszukiwania celów, 3 lata bezpłatnych aktualizacji map oraz wsparcie informacjami słownymi w 18 językach i tekstowymi w 26 językach.

  • Klimatyzacja o dużej sprawności dopracowana w celu mniejszego zużycia energii, a tym samym zmniejszenia zużycia paliwa.

  • Kompleksowy układ wspomagania parkowania* obejmujący ostrzeżenie dźwiękowe oraz wizualizację stref bezpieczeństwa z przodu i z tyłu.

 

Zespoły napędowe


Nowa Mazda3 jest dostępna w Polsce z gamą zaawansowanych zespołów napędowych SKYACTIV, obejmującą wolnossące silniki benzynowe, w połączeniu z automatycznymi lub ręcznie sterowanymi skrzyniami biegów. Wszystkie mają lekką konstrukcję SKYACTIV oraz w standardzie
i-stop, zaawansowany układ start-stop Mazdy. SKYACTIV-G jest także dostępny z i-ELOOP, zaawansowanym układem odzysku energii hamowania.

 

Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny SKYACTIV-G charakteryzują:


stopień sprężania 14:1 (największy na świecie w seryjnie produkowanym modelu),

specjalnie zaprojektowany układ wylotowy 4-2-1, poprawione rozpylenie paliwa i inne rozwiązania zapobiegające negatywnym konsekwencjom wysokiego stopnia sprężania,

dostępne trzy zespoły napędowe:

 

Wyjątkowo oszczędny SKYACTIV-G 1.5:

Osiągi:

74 kW/100 KM przy 6000 obr./min i 150 Nm przy 4000 obr./min

Zużycie paliwa (średnie) i emisja CO2*:

z 6-biegową skrzynią ręcznie sterowaną: 5,1 l/100 km i 119 g/km

Norma emisyjna: Euro 5

 

Wersja o standardowej i podwyższonej mocy SKYACTIV-G 2.0:


Osiągi:


Moc standardowa 88 kW/120 KM przy 6000 obr./min, 210 Nm przy 4000 obr./min

Moc podwyższona 121 kW/165 KM przy 6000 obr./min, 210 Nm przy 4000 obr./min

Zużycie paliwa (średnie) i emisja CO2 *:

Moc 120 KM

z 6-biegową skrzynią ręcznie sterowaną: 5,1 l/100 km i 119 g/km

z 6-biegową skrzynią automatyczną: 5,6 l/100 km i 129g/km

Norma emisyjna: Euro 5

Moc 165 KM (tylko hatchback)

z 6-biegową skrzynią ręcznie sterowaną i i-ELOOP: 5,8 l/100 km i 135 g/km

Norma emisyjna: Euro 5

 

SKYACTIV-Drive 6-biegowa skrzynia automatyczna wyróżnia się:

napędem bezpośrednim w całym zakresie pracy, łącznie z blokadą sprzęgła hydrokinetycznego,

układem sterującym współpracującym z silnikiem dla szybszego i bardziej płynnego przełączania,

funkcją kickdown, pomagającą kierowcy zapobiegać niepożądanej redukcji biegu.

 

SKYACTIV-MT 6-biegowa skrzynia manualna zapewnia:

lekkie, szybkie przełączanie jak w roadsterze Mazda MX-5,

wygodniejsze rozmieszczenie w samochodzie,

mniejsze zużycie paliwa niż kiedykolwiek.

 

* Wszystkie parametry dla sedana, jeśli nie podano inaczej

 


 

Podwozie i nadwozie


Zaadaptowane do wymagań segmentu, podwozie SKYACTIV-Chassis i nadwozie SKYACTIV-Body tworzą unikalne połączenie, dzięki któremu aerodynamika, bezpieczeństwo, wytłumienie drgań
i hałasu w nowej Maździe3 są lepsze niż kiedykolwiek. Rezultat: doskonałe, liniowe prowadzenie
i precyzja kierowania razem z podwyższonym komfortem jazdy, zaskakująco cichym wnętrzem i mniejszym zużyciem paliwa.

 

SKYACTIV-Chassis


Lepiej niż kiedykolwiek reaguje na polecenia kierowcy:

›› neutralne, precyzyjne kierowanie na zakrętach z płynnymi, przewidywalnymi pochyleniami i przechyłami nadwozia.

›› harmonijna, liniowa odpowiedź zmniejsza potrzebę wprowadzania korekt toru jazdy

Doskonale dobrane zawieszenie sprzyja komfortowi, zwinności i stabilności przy dużych prędkościach.

›› lżejsze, ale sztywniejsze, z geometrią i tłumieniem amortyzatorów poprawionymi w celu lepszego pochłaniania nierówności nawierzchni bez szkody dla prowadzenia.

Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zmodyfikowano w celu zwiększenia sprawności działania:

›› mniejsze przełożenie zwiększa zwinność, wymaga mniejszego wysiłku kierowcy,

›› układ mniejszy, lżejszy i sprawniejszy energetycznie.

Sterowanie i precyzja działania hamulców poprawione dzięki dopracowaniu serwo, zmniejszeniu jałowego ruchu pedału i zastosowaniu mniejszych cylindrów:

›› szczególnie skuteczne na mokrych nawierzchniach w połączeniu z nowymi oponami o zwiększonej przyczepności,

›› jedna z najkrótszych w klasie dróg hamowania,

›› sprzyja także oszczędności paliwa.

 

 

SKYACTIV-Body


Lżejsze, ale mocniejsze niż w obecnym modelu:

›› stale o podwyższonej i wysokiej wytrzymałości stanowią obecnie do 60% nadwozia (poprzednio połowę),

›› sztywność nadwozia zwiększona o 31% (hatchback) i 28% (sedan).

Jedne z najlepszych właściwości aerodynamicznych na rynku, z niskimi wartościami Cx korzystnie wpływającymi na zużycie paliwa i stabilność: 0,258 (sedan) i 0,275 (hatchback), osiągniętymi m.in. przez:

›› dodanie aktywnej żaluzji powietrza*, zamykającej przepływ przez dolny otwór atrapy, jeśli tylko jest to możliwe,

›› osłonę aerodynamiczną spodu i owiewki kół poprawiające przepływ pod samochodem,

›› zastosowanie specjalnych spojlerów ograniczających zawirowania.

Struktura nadwozia skutecznie pochłania i rozprasza energię kolizji z dala od przedziału pasażerskiego, z wykorzystaniem zasady wielu ścieżek rozprowadzenia sił i prostych, ciągłych elementów strukturalnych, zapewniając doskonałe bezpieczeństwo zderzeniowe.

Jedno z najcichszych wnętrz w tej klasie, dzięki:

›› nowym, lekkim materiałom wygłuszającym, które odcinają drogi przenoszenia hałasu do kabiny,

›› ulepszeniom przyczyniającym się do zmniejszenia drgań i hałasu, od sztywniejszego układu przeniesienia napędu i bardziej „miękkich” amortyzatorów po ulepszone układy dolotowe i wylotowe silników.

* Dostępne zależnie od wersji

 

Bezpieczeństwo

W nowej Maździe3 połączono zestaw zaawansowanych technologii bezpieczeństwa z jej innowacyjną koncepcją biernej ochrony pasażerów i pieszych. Jak w poprzednich modelach SKYACTIV, Mazda spodziewa się najwyższych not dla swojego nowego modelu w testach EuroNCAP i innych organizacji oceniających bezpieczeństwo.

 

Bezpieczeństwo czynne


Układ ostrzegający o obiekcie znajdującym się przed samochodem (FOW)* mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu w zakresie prędkości 15-200 km/h, ostrzegając sygnałem dźwiękowym i wizualnym, że nowa Mazda3 podjechała za blisko.

Układ inteligentnego wspomagania hamowania Smart Brake Support (SBS)* zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, gdy FOW wysyła ostrzeżenie, oraz hamuje automatycznie, jeśli układ wykryje nieuniknioną kolizję.

System wspomagający hamowanie Smart City Brake Support (SCBS)* to układ samoczynnego hamowania przy małych prędkościach Mazdy, uzupełniający SBS w zakresie 4-30 km/h, zwłaszcza w jeździe miejskiej.

Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości – aktywny tempomat (MRCC)* zmniejsza moc silnika i używa hamulców, by utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy prędkości do 200 km/h.

System monitorowania strefy za samochodem (RVM)* ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z tyłu na sąsiednich pasach, eliminując „martwe pola”.

System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS)* obserwuje oznakowanie poziome wytyczające pasy na jezdni i przy prędkości powyżej 65 km/h ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa.

Układ analizujący odległość do poprzedzającego pojazdu (DRSS)* oblicza i przedstawia odległość i czas do zderzenia z pojazdem poprzedzającym w zakresie 30-200 km/h.

Ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu (ESS)* włącza szybko migające światła awaryjne, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu, przy prędkości powyżej 50 km/h.

System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)* automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania, by nie oślepiać innych kierowców.

Reflektory biksenonowe z adaptacyjnym doświetleniem zakrętów (AFS)* skręcają reflektory, doświetlając zakręty.

Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)* steruje hamulcami tak, by pojazd nie staczał się podczas ruszania pod górę.

Seryjny ABS z EBD (układ elektronicznego rozdziału sił hamowania) i układem awaryjnego hamowania (EBA), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy) i TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji).


 

Bezpieczeństwo bierne

Sztywne, ale lekkie nadwozie SKYACTIV jest bezpieczniejsze z każdej strony dzięki wykonaniu z materiałów o większej wytrzymałości, prostym i ciągłym elementom strukturalnym oraz wzmocnieniom węzłów.

Większa przednia strefa zgniotu pomaga pochłonąć energię kolizji i skierować ją z daleka od kabiny, wieloma drogami rozprowadzenia sił.

Wzmocnione profile progów pomagają zapobiegać wnikaniu przednich kół do kabiny przy niecentralnym zderzeniu czołowym.

Mocna, ciągła struktura zmniejsza odkształcenia przedziału pasażerskiego i zagrożenie obrażeniami przy bocznym zderzeniu, sterując rozpraszaniem energii uderzenia.

Wzmocniona tylna część płyty podłogowej i zderzak lepiej pochłaniają uderzenia.

Wykładziny i inne elementy wnętrza zoptymalizowano (np. dodając materiały pochłaniające energię), by zmniejszyć ryzyko spowodowania urazów pasażerów.

Szkielet siedziska przedniego fotela, strukturę oparcia i podłokietniki przekonstruowano, by zapobiec obrażeniom.

Tylne siedzenia wzmocniono, by chronić przed przenikaniem bagażu do przestrzeni pasażerskiej.

W standardowym wyposażeniu przednie i boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne, wraz z napinaczami pasów i ogranicznikami siły napięcia.

Pokrywa komory silnika i przedni zderzak zaprojektowane z myślą o ochronie głowy i nóg pieszego.

 

 

Zdjęcia;  MAZDA i Mirosław Wdzięczkowski

 

 


 

 
Designed by vonfio.de