Home PREMIERY DWIE PREMIERY MITSUBISHI
DWIE PREMIERY MITSUBISHI Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 29 września 2019 11:54

 

L200 ORAZ ASX W NOWEJ ODSŁONIE

 

 

W Warszawie  - niemal w centrum stolicy odbyła się premiera aż dwóch samochodów marki MITSUBISHI. Dziennikarze mogli nawet przejechać się po zainscenizowanym torze off-road. Nowy ASX i L200 jawią się jako auta niezwykle intrygujące.

 

ZAOBACZ TEŻ;  ASX W JURZE KRAKOWSKO-CZĘSTOCHOWSKIEJ


 

 

Obecnie ASX jest najmniejszym samochodem SUV Mitsubishi Motors, obok ostro nakreślonego Eclipse Cross (SUV coupe) i flagowego modelu Outlander/Outlander PHEV. Mitsubishi ASX nadal będzie oferował połączenie atrakcyjnego stylu SUV, kompaktowych rozmiarów zewnętrznych, praktyczności i bezpieczeństwa napędu 4WD – cech tak ważnych dla klientów z ośrodków miejskich, którzy nie stronią od aktywnego trybu życia.

 

 

 

2020 - Dynamiczna tarcza (Dynamic Shield) / faza 2

Zdolność ASX do przyciągnięcia klientów od debiutu w 2010 roku była wspierana przez konsekwentne odświeżanie projektu co trzy lata, aby nadążyć za trendami rynkowymi i ewolucją wizerunku marki Mitsubishi.

 

Tak było w 2013 roku (kiedy kontury przedniego wlotu powietrza w stylu „Jet Fighter” zostały złagodzone) i ponownie w 2016 roku (po wdrożeniu nowej identyfikacji wizualnej samochodów Mitsubishi Motors określanej jako „Dynamic Shield”).

 

 

W 2019 roku Mitsubishi ASX (jako model roku 2020) w pełni odzwierciedla koncepcję „Dynamic Shield” dzięki zupełnie nowemu projektowi przedniej części samochodu, z wykorzystaniem całkowicie nowych części nadwoziowych, co oznaczało konieczność znacznych inwestycji w nowe roboty, formy i oprzyrządowanie, a to z kolei podkreśla znaczenie tego modelu dla firmy MMC.

 

 

 

Nowy styl samochodu opisywany jako „wyrazisty i błyskotliwy”, podkreśla kluczowe cechy modelu i dobrze oddaje 80-letni dorobek marki Mitsubishi związany z samochodami 4x4.

 

 


 

  • Widok z przodu:

Dynamic Shield” drugiej generacji***, wizualnie powiększa ASX z jego maską silnika zachodzącą na ostrzej ukształtowane błotniki oraz kombinacją wyraźnych poziomych i pionowych struktur nadwozia.

 

W nowy przedni zderzak wkomponowano po obu jego stronach osłony ochronne, a poprowadzone pod kątami prostymi pionowe i poziome linie przedniego wlotu powietrza i współgrające z nimi akcenty, wraz z płytą osłonową podwozia podkreślają siłę i wytrzymałość.

 

Również prostokątna forma kierunkowskazów i świateł przeciwmgielnych LED umieszczonych pod reflektorami LED, wyeksponowanych poprzez umieszczenie ich niemal w narożnikach przeprojektowanego zderzaka, przyczynia się do pełnego brawury wyglądu ASX nowej generacji.

 

  • Widok z tyłu:

Tę samą logikę zastosowano w projekcie tylnej części nadwozia, gdzie ASX otrzymał tylne oświetlenie LED (z wyjątkiem kierunkowskazów) w formie wydłużonego poziomego ostrza rozciągającego się na całej szerokości samochodu, co podkreśla tę szerokość i stabilną sylwetkę samochodu.

 

Stylizacja nowego tylnego zderzaka sugeruje siłę dzięki ostrzejszym konturom, ukształtowaniu naroży i starannie dobranej formie dolnej płyty osłonowej.

 

Nowe metalizowane kolory nadwozia* (Red Diamond i Oak Brown), nowe akcenty* (listwy na przednich błotnikach, ...) i nowe 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich dodatkowo uwypuklają odnowioną „osobowość” ASX.

 

2020 - Precyzja projektu i wykonania

Nowe nadwozie charakteryzuje mocniejsza stylizacja, której towarzyszą subtelne detale. We wnętrzu ASX model 2020 łatwo zauważyć zmiany dokonane w tym samym kierunku. Ewolucja zaowocowała starannym doborem nowych materiałów, zarówno w przypadku tapicerki materiałowej, jak i skórzanej, ulepszoną ergonomią (nowe pokrętła sterowania systemem ogrzewania I klimatyzacji) oraz czarną materiałową podsufitką.

 

Wysoka jakość nowych elementów wnętrza uzupełnia subtelne ulepszenia wprowadzone w poprzednim roku modelowym, jak eleganckie metaliczne detale wykończeniowe dolnej konsoli środkowej czy miękkie w dotyku wykończenie po obu stronach tej konsoli na wysokości kolan kierowcy i pasażera.

 

2020 - Sprytniejszy Smart Link

W ASX model 2020 w specyfikacjach na rynki europejskie pojawiła się nowa, bogatsza funkcjonalnie wersja systemu multimedialnego Smartphone-link Display Audio (SDA)*, zapewniająca bardziej zaawansowane możliwości:

  • Rozmiary wyświetlacza zostały zwiększone, jego przekątna wzrosła z 7 do 8 cali.

  •  

Dokładnie 40 lat po wprowadzeniu na rynek pierwszego pickupa i po sprzedaniu od tego czasu ponad 4,7 miliona aut tej klasy na całym świecie, z czego 416 tysięcy nadal jeździ po drogach Europy (dane MME z czerwca 2019) – firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) w listopadzie 2018 roku zaprezentowała szóstą generację L200.

 

 

 

 

 

 

Mitsubishi L200 zajmuje drugie miejsce w globalnej sprzedaży MMC, między Outlanderem i ASX, będąc kluczowym modelem dla firmy na rynkach 150 krajów, poczynając od strategicznego regionu ASEAN (gdzie stanowi ± 30% globalnej sprzedaży pickupów o ładowności 1 tony wszystkich marek).

 

 

Połączenie niezawodności, lepszych własności jezdnych na drogach utwardzonych i jeszcze większych możliwości w terenie (dzięki stałemu napędowi wszystkich kół przekazywanemu poprzez skrzynię rozdzielczą Super Select 4WD II, uzupełnioną o nowe systemy „Off Road Mode” i „Hill Descent Control”) oraz dzięki komfortowi i funkcjonalności samochodu osobowego, L200 nowej generacji staje się najbardziej ekstremalną formą ekspresji napędu na 4 koła – tak w formie, jak i w treści - oferowaną przez Mitsubishi Motors, na wzór legendarnego modelu Pajero.

 

Produkowany w Tajlandii, w największej fabryce MMC poza Japonią, z przeznaczeniem na rynki całego świata, nowy L200 opisywany hasłem „Rough & Tough” (mocny i wytrzymały) trafi do europejskich salonów sprzedaży we wrześniu 2019 roku.

 

Konstrukcja- bardziej, niż wytrzymała

 

- W Indonezji L200 zdobył 60% udziału w rynku pickupów używanych w górnictwie. Absolutnie niezbędna w górnictwie i w podobnie ekstremalnych warunkach eksploatacyjnych jest trwałość nadwozia i organizacja obsługi posprzedażnej - i to jest właśnie siła Mitsubishi Motors.

 

 

 

 

Koichi Namiki

Dyrektor Projektu, Biuro Projektów i Szef Biznesu Segmentu Samochodów Dostawczych, Dział Strategii Produktowej

 

Indonezja jest jednym z wielu rynków, na których L200 musi dowodzić swojej wartości w najbardziej wymagających warunkach drogowych i eksploatacyjnych, radząc sobie z dużą masą ładunków, wysokimi, czy niskimi temperaturami, bądź z ekstremalnie trudnym terenem.

 

Po drugiej stronie globu, w Chile, L200 stał się nie tylko ulubionym koniem roboczym przemysłu wydobywczego, ale też swoją niezawodnością zapracował na pozycję najlepiej sprzedającego się pojazdu wszystkich segmentów i klas w tym kraju (źródło: Mitsubishi Motors Chile).

 

 

 

Całkowicie nowe nadwozie

L200 nowej generacji z niemal prostokątną “szczęką” wlotu powietrza i szerokim pasem reflektorów będzie bardzo wyrazistą stylistycznie propozycją, gdy na jesieni dotrze do europejskich klientów, całkowicie zgodną z najnowszymi i przewidywanymi trendami rynkowymi w tym segmencie.

 

 

Z zewnątrz jest to znacznie więcej, niż zwykły lifting. Samochód otrzymał zupełnie nowe nadwozie przed i za kabiną, zachowując przy tym charakterystyczne dla pickupa Mitsubishi cechy, jak wyraźna linia boczna nadwozia, zaokrąglona krzywizna podziału między kabiną i skrzynią ładunkową, czy silnie zaznaczone, charakterystyczne poziome linie, podkreślające solidną budowę całego nadwozia.

 

 

 

W terenie – bardziej, niż wytrzymały

 

- Osiągi w terenie, to jeden z największych atutów Mitsubishi Motors, a L200 nowej generacji, to w tej dziedzinie kolejny ewolucyjny krok naprzód, z nowym trybem Off-Road i z kontrolą zjazdu ze wzniesienia.

 

- TRITON/L200 służy naszym klientom do jazdy terenowej w wolnym czasie, inni w codziennej pracy pokonują kilkadziesiąt kilometrów w trudnych warunkach terenowych. Osiągi terenowe nowego L200 udowadniają, że jest to niezawodny „kumpel” w pełni zdolny do pełnienia tych ról.

 

Yoshiki Masuda

Główny Specjalista ds. Produktu, Dział Strategii Produktowej

 

Teraz, z wyglądem zgodnym z rzeczywistymi możliwościami, L200 nowej generacji może jeszcze skuteczniej przyciągać klientów dynamiką pickupa o ładowności 1 tony.

 

System napędu 4WD

L200, który na początku lat osiemdziesiątych był pionierem ery nowoczesnego napędu 4WD w Mitsubishi Motors, zachował przewagę nad konkurencją przez pięć kolejnych generacji, w czym szczególnie skutecznie pomogło wprowadzenie pierwszej skrzyni rozdzielczej Super Select w 1991 roku - jedynej jednostki na rynku zapewniającej zarówno stały drogowy napęd 4WD ORAZ stały terenowy napęd 4WD (ze zredukowanym przełożeniem) dostarczany przez tę samą skrzynię rozdzielczą.

 

Pierwotnie opracowany dla modeli Pajero/Montero/Shogun, system Super Select* firmy MMC (obecnie „Super Select 4WD-II”) pozwala kierowcy wybrać najbardziej odpowiednie ustawienie skrzyni rozdzielczej, w zależności od terenu i warunków jazdy. Napęd może być przełączany z 2WD na 4WD bez zatrzymywania samochodu przy prędkości poniżej 100 km/h (z wyjątkiem szczególnej pozycji 4WD Low/Lock), bez względu na rodzaj nawierzchni, po jakiej porusza się samochód.

 

W przypadku pickupa takiego jak L200, system Super Select 4WD-II znacznie lepiej wykorzystuje przyczepność kół, gdy samochód porusza się bez obciążenia skrzyni ładunkowej. System oferuje blokadę centralnego mechanizmu różnicowego, która zapewnia wyjątkowe osiągi w terenie, ale również kontroluje rozdział momentu napędowego z przodu i z tyłu w trybie 4H, co zapewnia doskonałe, łatwe prowadzenie na wszystkich rodzajach nawierzchni, od dróg utwardzonych, po śliskie szlaki w terenie.

 

W przeciwieństwie do niektórych konkurentów, system Super Select 4WD-II jest również wyposażony w kilka niskich biegów („4LLc”) przeznaczonych do ekstremalnych warunków terenowych (tam, gdzie jazda w terenie jest dozwolona), w których elektroniczne sterowanie napędem może okazać się nieskuteczne.

 

Dostępny jest również opcjonalny system blokowania tylnego mechanizmu różnicowego zapewniający maksymalną przyczepność na luźnej nawierzchni.

 

Ten elektromagnetyczny, blokowany tylny mechanizm różnicowy zwiększa ogólne osiągi pojazdu w terenie, na co pozwala też nowa konstrukcja nadwozia.

 

Dostępny jest również ulepszony system 4WD Easy Select załączający tylny napęd w razie potrzeby*. Można również otrzymać wariant 2WD, ale tylko w wersji Double Cab High Rider*.

 

W szóstej generacji L200 oferowane są dwie nowe funkcje bezpieczeństwa czynnego, które podwyższają możliwości terenowe samochodu:

 

– nowy tryb jazdy Off Road*


Tryb  MITSUBISHI Off-Road aktywowany jest za pomocą przełącznika umieszczonego obok obrotowego selektora 4WD i dostępny jest zarówno w wersji z manualną, jak i z automatyczną przekładnią (w modelach z napędem 4WD). Tryb ten oferuje wybór konkretnych nawierzchni GRAVEL (szuter), MUD/SNOW (błoto/śnieg), SAND (piasek) i ROCK (skały) (tylko przy przełożeniu 4LLc ), w zależności od warunków jazdy.

 

Wykorzystując zintegrowaną kontrolę mocy silnika, automatycznej przekładni i hamulców za pośrednictwem systemów stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, tryb Off Road ustala stopień poślizgu kół, by maksymalnie wykorzystać dostępną w danych warunkach przyczepność i umożliwia samodzielne wydostawanie się z z terenu w sytuacjach spowodowanych brakiem dostatecznej przyczepności kół.

 

 

 

 
Designed by vonfio.de