Home PREMIERY SEAT ARONA - PREMIERA
SEAT ARONA - PREMIERA Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
środa, 29 listopada 2017 05:39

 

SPECJALISTA OD MIEJSKIEJ DŻUNGLI


Sportowe zacięcie, hiszpański temperament i niemiecka technologia. To musi być SEAT, auto z zębem, które nie jest nudne i ma swój charakter. Model Arona – nazwa pochodzi z Wysp Kanaryjskich absolutnie aspiruje do tych przymiotników. W Stoczni Gdańskiej, miejscu historycznym, odbyła się premiera tego samochodu.

 

POLUB NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

OBEJRZYJ FILM  -  SEAT ARONA  -  PREMIERA

 

Czy jesteście gotowi na Seata? Takiego samochodu w gamie marki jeszcze nie było. Pierwszy Crossover w ofercie producenta. Ten segment niezwykle szybko rozwija się obecnie w Europie. Nie wypada nie mieć w ofercie takiego auta. Seat radzi sobie doskonale na rynku i w grupie VOLKSWAGENA. Duża dynamika wzrostu rejestracji w Polsce i dynamika wzrostu udziału rynkowego w 2017 roku. Sieć dealerska to 22 punkty handlowe w kraju i nadal będzie rozwijana.

 


W 2016 roku rozpoczęła się ofensywa produktowa, wraz z wprowadzeniem hitu rynkowego ATECA. Od tej pory co pół roku jest prezentacja nowego modelu.

 


Arona wyróżnia się prześwitem i własnościami terenowymi, które dotąd nie były najważniejsze w tym segmencie. Ekspresyjny wygląd auta jest kolejnym atutem. Na pierwszy rzut oka widać dach w innym kolorze i przetłoczenia w dachu. Ostre przetłoczenia boków nadwozia i obłe kształty. Krótkie zwisy przednie i tylne. Możliwość personalizacji felg w aucie. Pełne światła LED. Wszystko to nawiązuje poniekąd do większego modelu Ateca.

 


Arona jest pierwszym Crossoverem w koncernie na płycie MQB 2, która znacznie zwiększa sztywność nadwozia i bezpieczeństwo pasażerów pojazdu. Auto dostało 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

 


Wnętrze jest bardzo przestronne, w porównaniu z wielkością pojazdu – długość 4139 mm, szerokość 1780 mm. Dwa kolory oświetlenia wnętrza. 8 calowy monitor na środku deski rozdzielczej. Jest dotykowy i zapewnia dostęp do wszystkich systemów samochodu, komputera pokładowego, nawigacji i radia. Cała deska jest obszyta skórą z przeszyciem elegancką czerwoną nitką, lecz nie w każdej wersji. Bagażnik 400 litrów – 1300 litrów po złożeniu tylnej kanapy. W przednich i tylnych drzwiach są elektrycznie opuszczane szyby.

 

 

SEAT Arona to nowość w gamie aut SEAT-a i pierwszy model hiszpańskiej marki w segmencie A0. Arona jest pierwszym crossoverem stworzonym na nowatorskiej platformie MQB A0, która gwarantuje znakomite właściwości jezdne – jednocześnie kierowcom Arony  pomaga dynamiczna i wydajna gama silników.

 


Arona to idealna propozycja dla wszystkich miłośników nowych technologii. Jest to pierwszy crossover koncernu Volkswagen, który skonstruowany został na nowo opracowanej modułowej platformie MQB A0. Wykorzystany już w Ibizie piątej generacji, koncept MQB A0 stanowi krok naprzód względem rozwiązania stosowanego do tej pory. Dzięki użyciu zwiększonej liczby elementów formowanych przy bardzo wysokich temperaturach, stał się teraz jeszcze sztywniejszy i lżejszy. A to oznacza same korzyści dla Arony.

Najważniejsze z nich to lepsze osiągi, niższe zapotrzebowanie na paliwo oraz wyższa dynamika podczas jazdy. W rezultacie nowy SEAT na drodze okazuje się zwinny, bezpieczny, stabilny i jednocześnie wygodny. Świetnie łączy ogień z wodą, zapewniając jednocześnie wysoki komfort i ogromną radość z każdego pokonanego kilometra.

Wszystkie dynamiczne możliwości Arony są dodatkowo wyostrzone w odmianach o mocy ponad 100 KM. Seryjnie wyposażone w mechanizm różnicowy, który dba o jak najlepszą trakcję, wyróżniają się jeszcze wyższą skutecznością podczas pokonywania zakrętów.

 



Wydajne 3-cylindrowce

Między przednimi kołami Arony pracują jednostki benzynowe z rodziny TSI lub wysokoprężne TDI. Wszystkie mają bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę oraz system start/stop. Do wyboru są trzy różne warianty benzynowe. Pierwszy z nich to 3-cylindrowy 1.0 TSI o mocy 95 KM, współpracujący z 5-biegową przekładnią ręczną. Kolejny w gamie jest także 1.0 TSI, ale w odmianie 115-konnej i z 6-biegową skrzynią ręczną lub z 7-biegowym, dwusprzęgłowym automatem DSG.

Wersja 95-konna osiąga prędkość maksymalną 173 km/h i od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 11,6 s. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 175 Nm, generowanemu w zakresie 2000–3500 obr./min, pojazd wyróżnia się zaskakująco wysokim poziomem dynamiki, do czego przyczyniają się również nieduża masa własna oraz modyfikacje skrzyni biegów, przeprowadzone w celu jak najlepszego zrównoważenia osiągów i zużycia paliwa. W rezultacie średnie zapotrzebowanie na benzynę pozostaje na niskim poziomie wynoszącym 4,9 l/100 km. Maksymalny moment obrotowy dla obu tych wersji wynosi 200 Nm i jest osiągalny stale w przedziale 2000–3500 obr./min. Co równie istotne, silnik chętnie odpowiada na dodanie gazu w niskim zakresie obrotów, zapewniając przyjemne doznania podczas jazdy.

Oba warianty 115-konne mogą osiągnąć prędkość maksymalną 182 km/h. Czas rozpędzania do 100 km/h jest zbliżony  – 9,8 sekundy dla skrzyni ręcznej wobec 10,0 s w przypadku dwusprzęgłowego automatu. Tym niemniej DSG odznacza się gładką, płynną i bardzo sprawną pracą, uwalniając kierowcą od konieczności wciskania sprzęgła i operowania drążkiem zmiany biegów. A to, szczególnie w ruchu miejskim, jest nie do przecenienia.

 


Kolejne silniki w drodze

Pod koniec 2017 roku gama silników Arony zostanie uzupełniona o kolejny wariant benzynowy, który podczas jazdy ma zapewniać największą dawkę przygody. Czterocylindrowa jednostka 1.5 TSI EVO będzie dysponować 150 KM mocy i zostanie zaopatrzona w aktywny układ odłączania cylindrów. Odmiana ta ma występować tylko w wersji wyposażenia FR i z 6-stopniową przekładnią ręczną. Średnio Arona 1.5 TSI EVO będzie zużywać raptem 5,1 l benzyny na 100 km.

Po stronie wysokoprężnej wkrótce zadebiutuje wydajny i trwały silnik 1.6 TDI. Dostępne będą dwie odmiany – o mocy 95 lub 115 KM. Słabsza z nich ma współpracować z 5-biegową przekładnią ręczną lub z 7-stopniowym DSG, natomiast mocniejsza – ze skrzynią manualną o 6 przełożeniach.

 



Coś dla każdego

Arona, tak jak inne modele SEAT-a, oferowana jest w czterech wersjach wyposażenia. To Reference, Style oraz FR i Xcellence. Warianty Xcellence i FR są dostępne w tej samej cenie, ale przeznaczone dla różnych odbiorców. Pierwszy celuje w grupę klientów oczekujących od samochodu elegancji i komfortu, drugi ma bardziej sportowy styl. Mimo różnego przeznaczenia obie wersje wyróżniają się bogatym wyposażeniem. Ich właścicieli ucieszą więc dzienne światła LED, nastrojowe dwukolorowe oświetlenie diodowe kabiny (czerwone i białe), tylne czujniki parkowania, tempomat oraz układ wykrywania zmęczenia kierowcy.

O wysmakowany charakter wersji Xcellence dbają 16-calowe obręcze z lekkich stopów, chromowana osłona chłodnicy oraz listwa pomiędzy oknami i bocznymi drzwiami, płynnie przechodząca na tylny słupek. Wewnątrz można zauważyć detale wyróżnione na biało oraz charakterystyczny styl konsoli środkowej, paneli drzwi, kierownicy i deski rozdzielczej.

Wariant FR jest dostępny w dwóch wersjach zawieszenia – normalnym i sportowym – oraz z układem SEAT Drive Profile, pozwalającym na wybór jednego z czterech trybów jazdy. Są to: Normal, Sport, Eco oraz Individual. FR wyróżnia się także 18-calowymi obręczami z lekkich stopów, osłoną chłodnicy oraz tylnym zderzakiem – wszystkie te elementy opracowano specjalnie z myślą o tej wersji. Wewnątrz odmiany FR znalazły się sportowe fotele i deska rozdzielcza wykończona w kolorze czarnym.

Arona jest samochodem kompletnym, czyli atrakcyjnym dla oka, nowocześnie zaprojektowanym i znakomicie wyposażonym. Jeszcze więcej zyskuje po wyruszeniu w wielokilometrową trasę. Wtedy urzeka oszczędnym silnikiem, szczególnym komfortem dla pasażerów oraz wzorowym zachowaniem na drodze.

 

 

Arona ma aż 5 rodzajów wyposażenia, Reference, style, Fulled, Excellence i najbardziej usportowiony FR. Klienci oczekiwali inteligentnego pojazdu do pokonywania miejskiej dżungli. Ceny auta zaczynają się od 63 500 zł. Można go też kupić na raty, te zaczynają się już od 426 zł.

Mieliśmy możliwość przejechania się autem w wersji z 3-cylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o mocy 116 KM. Motor połączony jest z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Auto doskonale daje radę. Skrzynia biegów jest doskonale zestopniowana i działa precyzyjnie. Auto całkiem sprawnie przyspiesza. Jestem pod dużym pozytywnym wrażeniem i trzymam kciuki za wyniki sprzedaży tego Crossovera.

 


Prezentację uświetnił występ wirtuoza instrumentów klawiszowych Piotra Proniuka, który zagrał wiele wspaniałych standardów muzyki rockowej i nie tylko.Aż miło było zanurzyć się w głębię dźwięków muzyki.

 

POSŁUCHAJ TEŻ; PIOTR PRONIUK NA KONCERCIE SEATA


 

PIOTR PRONIUK -  CAŁY KONCERT na W SZPILKACH ZA KIEROWNICĄ  -   na premiera SEAT ARONA


To bardzo bezkompromisowo miejskie, sprytne auto do sprawnego pokonywania korków i innych przeszkód. Generalnie SEAT ARONA świeżo, bardzo dobrze, świeżo, na większy samochód niż jest w rzeczywistości. Liczymy też w przyszłości na wersję specjalną – z napędem na cztery koła.


Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 

 
Designed by vonfio.de