PEUGEOT 308 SW PURE TECH vs. PEUGEOT 308 SW GT |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
czwartek, 15 lutego 2018 05:50 |
PEUGEOT 308 SW PURE TECH vs. PEUGEOT 308 SW GT
Duży hatchback segment C – gdy po raz pierwszy go ujrzałem od razu byłem zachwycony. Mała kierownica nad którą patrzy się na zegary. Obrotomierz, którego wskazówka kręci się w lewo, w druga stronę niż zazwyczaj, ogromny szyberdach, wielki bagażnik i moc miejsca w środku. To wszystko nadal zachwyca. Ale odkrywamy jeszcze coś. Silnik benzynowy trzycylindrowy 1,2 turbo 130 KM Pure Tech był już znany i o dziwo mimo braku jednego cylindra doskonale dawał radę. Odkryliśmy taką wersję z silnikiem czterocylindrowym!
OBEJRZYJ FILM - PEUGEOT 308 SW PURETECH I
OBEJRZYJ FILM - PEUGEOT 308 SW GT
POLUB NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
PRZECZYTAJ TEŻ; PEUGEOT 308 SW - PREMIERA
OBEJRZYJ FILM - PEUGEOT 308 SW PURETECH II
PRZECZYTAJ TEŻ; 308 SW PURETECH - PEŁNY TEST
Benzynowy THP 1,6 205 KM przy 6000 obr/min i 285 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego już od 1750 obr/ min w wersji GT. Trzeba przyznać, iż to mocny punkt auta - modelu GT. Doskonale przyspiesza – do setki 7,6 sek. - i ma dość ograniczone zapotrzebowanie na paliwo. Dostępny jest z 6-biegową skrzynią mechaniczną, ale niedawno przy liftingu zadebiutował 8-biegowy automat. Prędkość maksymalna to 235km/h. Ten 1,2 ma takie same cechy, całkiem nieźle przyspiesza i pali mało. Jest dostępny z doskonale pracującym 6-biegowym automatem z łopatkami przy kierownicy.
W obu mamy także cały zestaw urządzeń multimedialnych. Android Auto oraz Apple Car Play do obsługi smartfonów. TomTom Trafic do obsługi korków na żywo. Oczywiście jest też cały zestaw podłączeń dla pendrive i Aux.
Felgi 18" - podobne, ale jednak różne. Obie bardzo eleganckie i intrygujące.
Silnik 1,6 THP modelu 308 GT.
Trzycylindrowy silnik 1,2 turbo modelu PureTech
W obu mamy także dobrze wyprofilowane, przyjemnie twarde przednie fotele. W GT dodatkowo lekko kubełkowate, bardzo dobrze trzymające na boki. Uwagę zwracają też naprawdę dobrej jakości materiały i tworzywa wykorzystane do wykończenia auta.
Wnętrze 308 SW PureTech.
Gdybym chciał auta oszczędnego i z dobrymi własnościami jezdnymi, wybrałbym wersję Pure Tech. Gdybym chciał nieco agresywniejsze auto do długich podróży, wybrałbym GT. Jednak jakbym chciał pojazdu miejskiego i podmiejskiego, bardzo oszczędnego z pewnością wybrałbym jeden z genialnych silników wysokoprężnych HDI.
Jeśli ktoś szuka jeszcze mocniejszych wrażeń powinien wsiąść do wersji PEUGEOT 308 GTi. 270 KM mówi samo za siebie. Trzystaósemka to pojemne, atrakcyjne auto, w dodatku prędkie. Drżyj konkurencjo segmentu C, bo klienci nie chcą już ugrzecznionych, powolnych i poprawnych aut. 308 w obu wersjach to niezły chuligan.
Tekst, zdjęcia i filmy; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;
AUTO-TURYSTYKA NA POJEZIERZU WELSKIM
|