NOWY SUBARU OUTBACK |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
środa, 14 kwietnia 2021 09:52 |
JESZCZE CIEKAWSZY LEGENDARNY SUBARU
Debiutujący w 1995 roku Outback wyprzedził swoją epokę, wprowadzając na stałe do słownika pojęć motoryzacyjnych klasę uterenowionych kombi. Nazwa, nawiązująca do australijskich terenów pustynnych, idealnie oddaje ducha samochodu, który wyznaczył nowe szlaki dla segmentu podwyższonych aut z napędem na cztery koła. Po 26 latach od premiery pojawia się szósta generacja kultowego Outbacka, stworzonego w harmonii z dziedzictwem i filozofią marki Subaru. Nowy Outback w polskich salonach dostępny będzie już w maju.
POLUB NAS TAKŻE NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
ZOBACZ TEŻ; AUTO-TURYSTYKA NA XV ZLOCIE SUBARU - I
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; AUTO-TURYSTYKA NA XV ZLOCIE SUBARU - II
Nowe oblicze kultowego modelu Subaru Outback MY2021 występuje w czterech wersjach. Linia nowego Outbacka, zaprojektowana zgodnie z filozofią „Dynamic x Solid”, akcentuje jego wszechstronność, wytrzymałość i potencjał, a wysokiej klasy elementy nadwozia dodają mu drapieżności i dynamiki. Całkowicie przeprojektowana przednia atrapa z trójwymiarowym przednim grillem i nowymi reflektorami LED optycznie poszerza sylwetkę, a dodatkowo podkreśla atletyczną budowę samochodu. Dopełnieniem są masywne nakładki progów oraz duże, 18-calowe felgi aluminiowe. W porównaniu z poprzednią generacją nowy Outback jest dłuższy o 50 mm (4870 mm) i szerszy o 35 mm (1875 mm) oraz może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 561 l. Wysokość Outbacka to 1675 mm, jedynie wersja Cross jest niższa o 5 mm. Nowy Outback skierowany jest do osób poszukujących stylu i elegancji. Chromowane dodatki i ramki wokół lamp przeciwmgłowych oraz antena w kształcie płetwy rekina w kolorze lakieru w połączeniu z satynowym wykończeniem lusterek bocznych i oryginalnymi relingami dachowymi są eleganckie i nowoczesne. Klientom poszukującym mocniejszych wrażeń z pewnością przypadnie do gustu wersja Cross, charakteryzująca się bardziej offroadowym wyglądem. Mocne akcenty w postaci czarnych emblematów, lusterek bocznych i ciemnografitowych felg, uzupełnione zielonymi elementami
znajdującymi się na nadwoziu, sprawiają imponujące wrażenie. Wraz z nowym Outbackiem zaprezentowane zostały nowe kolory lakierów w gamie modelu – Autumn Green Metallic i Brilliant Bronze Metallic.
Wnętrze Outbacka jest luksusowe bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Najwyższej jakości materiały, wygodne fotele o doskonałym trzymaniu bocznym i przytulna kabina wykonana z niezwykłą starannością sprawiają, że każda podróż to po prostu przyjemność. Specjalnie zaprojektowane wzory tapicerek łączą w sobie estetykę klasy premium z praktycznością. Wszechstronność wnętrza podkreślają elementy niezbędne podczas codziennego użytkowania samochodu. Zaliczyć do nich można liczne schowki na drobiazgi oraz po dwa gniazda USB w przednim i tylnym rzędzie siedzeń. Zwiększenie rozmiarów samochodu i przesunięcie przedniej szyby do przodu pozwoliło wygospodarować jeszcze więcej miejsca w środku. Przeprojektowana i powiększona wnęka bagażnika umożliwia teraz łatwiejszy dostęp do tylnej części samochodu. Siłowniki pokrywy bagażnika zabudowano w słupkach C, a funkcja bezdotykowego otwierania pokrywy z zewnątrz pojazdu dzięki czujnikowi umieszczonemu w okolicy tylnego emblematu
ułatwia pakowanie, nawet gdy obie ręce są zajęte.
Subaru Outback walczy o pozycję lidera segmentu w dziedzinie bezpieczeństwa, jednocześnie podnosząc poprzeczkę konkurencji. Powiększona powierzchnia przedniej szyby oraz zoptymalizowany układ lusterek i słupków „A” konstrukcyjnie minimalizuje martwe pole. Do dyspozycji kierowcy jest także bezpłatny system reagowania w sytuacjach awaryjnych eCall. W przypadku kolizji lub innego zdarzenia awaryjnego automatycznie nawiązuje on kontakt z call center i przekazuje informacje o położeniu oraz liczbie pasażerów. W nagłych sytuacjach użytkownik może samodzielnie skontaktować się z numerem alarmowym, korzystając z przycisku SOS znajdującego się w górnej części podsufitki. Nowy Outback w standardzie jest wyposażony w ulepszoną wersję systemu Subaru EyeSight®, który od wielu lat jest liderem bezpieczeństwa prewencyjnego i stał się marką samą w sobie. Poprawienie wydajności oprogramowania i rozszerzenie kąta widzenia kamer, a także nowa konstrukcja zapobiegająca dotknięciu soczewki oraz kierownica z funkcją delikatnej wibracji wyznaczają nowe standardy i plasują Subaru na szczycie stawki.
Nowy Outback został zbudowany na sprawdzonej platformie Subaru Global Platform, która od momentu debiutu zbiera same pozytywne recenzje. Zastosowanie SGP zwiększa poziom bezpieczeństwa i poczucie pewności prowadzenia samochodu. Redukuje do bezwzględnego minimum wibracje i hałas podczas prowadzenia, co bezpośrednio przekłada się na komfort niespotykany w tej klasie. Outback dostępny jest z wolnossącym silnikiem benzynowym w układzie bokser o pojemności 2,5 litra. Ta oszczędna, elastyczna jednostka napędowa o mocy 169 KM z maksymalnym momentem obrotowym 252 Nm przy 3800 obr./min. spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6d. Silnik, który został zestrojony z 8-stopniową przekładnią CVT, zapewnia dużą przyjemność z jazdy i cechuje się niskim zużyciem paliwa (9,1/6,5/7,4 l/100 km) według normy NEDC. Napęd – znak rozpoznawczy samochodów Subaru – przenoszony jest symetrycznie na wszystkie cztery koła i daje pewność prowadzenia oraz maksymalną przyczepność, a aktywne wektorowanie momentu obrotowego zapewnia wyśmienite osiągi, również podczas pokonywania zakrętów z większą prędkością. Nowy SUBARU Outback dzięki wysokiemu, 213-milimetrowemu prześwitowi i doskonałym kątom natarcia, zejścia i rampowemu (19,7°/ 22,6°/ 21°) ma jeszcze lepsze właściwości terenowe. Wyposażony w system X-MODE, który w odpowiedni sposób steruje silnikiem, skrzynią biegów, napędem, hamulcami oraz innymi podzespołami, jest w stanie wjechać niemalże wszędzie. Po aktywowaniu X-MODE Hill Descent Control samochód automatycznie utrzymuje stałą, zadaną mu prędkość podczas zjazdu. Pozwala to kierowcy skupić się drodze podczas zjeżdżania ze stromych wzniesień.
|