Home NOWOŚCI NAJNOWSZE AUTO KONCEPCYJNE MITSUBISHI
NAJNOWSZE AUTO KONCEPCYJNE MITSUBISHI Email
Wpisany przez Robert Wdzięczkowski   
sobota, 28 października 2017 06:44

 

MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT


MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest jeżdżącym prototypem, który ilustruje strategiczne kierunki, w których w przyszłości będzie się rozwijać marka Mitsubishi Motors. O nowym obliczu marki będą decydowały atuty oferowanych przez nią samochodów typu SUV, pojazdów elektrycznych (EV), a także gotowość do wdrażania najnowszych systemów zapewniających użytkownikom najwyższą mobilność oraz łączność ze światem za pomocą urządzeń elektronicznych.

 

POLUB NAS NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

PRZECZYTAJ TEŻ;   II ZLOT MITSUBISHI - RELACJA

 

Zgodnie z nową filozofią, koncern MMC będzie dążył do poszerzenia grupy odbiorców swoich produktów, wykorzystując doświadczenia i renomę marki - znanej z samochodów o świetnych osiągach i doskonałych własnościach jezdnych – wprowadzając na rynek mające przełomowy charakter nowe modele SUVów i crossoverów, Jako jeden z pionierów w dziedzinie pojazdów z napędem elektrycznym, MMC będzie konsekwentnie poszerzać gamę i przyspieszać wprowadzanie na rynek samochodów elektrycznych (EV). Jednocześnie MMC ma zamiar kontynuować stosowanie coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań, wykorzystując silnie zintegrowane systemy sztucznej inteligencji (AI), integrację z urządzeniami mobilnymi oraz łączność pojazdów z Internetem i zwiększenie ich możliwości poprzez wykorzystywanie modelu pracy systemów w chmurze obliczeniowej (cloud computing).

 

ZOBACZ TAKŻE;   100-LECIE MITSUBISHI MOTORS

 


 

"Robust & Ingenious": Filozofia designu w wydaniu Mitsubishi Motors

Mitsubishi Motors przyjął nową filozofię designu, którą charakteryzuje slogan „Robust & Ingenious” („Mocny i odkrywczy”).

„Naszym celem jest oddawanie w ręce użytkowników samochodów, które spełniają ich oczekiwania i ambicje dzięki wyjątkowej stylistyce, która wspaniale harmonizuje z mocą, autentycznym charakterem i starannie zaprojektowaną funkcjonalnością, a więc z elementami, z których marka Mitsubishi była znana od zawsze,” powiedział Tsunehiro Kunimoto, szef działu Global Design MMC.

„Mocny i odkrywczy” to określenia, które najlepiej charakteryzują kontrastowy język designu, który znalazł swój wyraz z ostatecznym kształcie prototypu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT. Charakter tego koncepcyjnego samochodu jest studium kontrastów. Samochody przyszłości wprowadzane na rynek przez Mitsubishi Motors mają być nieskomplikowane w swoim charakterze, solidne, wytrzymałe i funkcjonalne, jednocześnie będąc także inteligentne, zaawansowane pod względem technologicznym, oferując mnóstwo nowych możliwości i wyznaczając nowe trendy w zakresie stylu.


Design MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT

MMC szczyci się długą listą sukcesów. Każda wzmianka o „Mitsubishi Motors” natychmiast powoduje skojarzenia ze świetnymi własnościami jezdnymi aut tej marki w terenie i znakomitym układem kontroli napędu 4WD. MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT wznosi te cechy na jeszcze wyższy poziom i przejmuje rolę modelu wiodącego pod względem wysokich osiągów i doskonałych własności jezdnych dzięki najnowszemu układowi kontroli 4WD. Linia nadwozia podkreśla to, jak mocno samochód trzyma się podłoża wszystkimi czterema kołami, oferując jednocześnie temperament i zwrotność szybkiego terenowego tourera.

 

ZOBACZ TAKŻE;  MITSUBISHI ECLIPSE CROSS - PREMIERA

 


Kształt przodu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest próbą świeżego spojrzenia na archetypiczną dla marki MMC koncepcję stylistyczną, określaną mianem DYNAMIC SHIELD („DYNAMICZNA TARCZA”). Czarna sekcja kraty wlotu powietrza jest schowana pod powłoką ze szkła, co subtelnie przypomina, że mamy do czynienia z dynamicznym samochodem z napędem elektrycznym. Pod szkłem znajdują się kamery i czujniki, których wygląd akcentują niebieskie kontury stylizacyjne. Poniżej reflektorów umieszczono duże wloty powietrza, kierujące strumienie chłodzące zaciski elektrycznych hamulców. Doskonałe własności aerodynamiczne poprawiono jeszcze bardziej, dzięki skierowaniu zasysanych strug powietrza wokół specjalnych profili w tylnych słupkach i dalej, po obu stronach tylnego zderzaka, poza bryłę nadwozia.

Mocno pochylona przednia szyba i krótkie zwisy nadają sylwetce MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT wyjątkowo dynamiczny profil, którego uzyskanie nie byłoby możliwe bez napędu elektrycznego. Wysoki prześwit poprzeczny, krótki zwis przedni i tylny, silnie zaznaczona linia boków nadwozia i wąskie przetłoczenia po bokach podkreślają dynamikę i zwrotność. Z kolei duże, masywne opony, widoczne wyraźnie na czterech rogach bryły pojazdu, podkreślają potężny moment obrotowy napędu 4WD, przenoszony za ich pomocą. Muskularny wygląd sylwetki dodatkowo uwydatniają relingi biegnące wzdłużnie po obu stronach dachu.


W masywnej sześciokątnej bryle nadwozia można dopatrzeć się inspiracji kształtem osłony koła zapasowego w modelu, który do dziś pozostaje esencją SUV-a - legendarnego Mitsubishi Pajero – samochodu, który przez lata wyznaczał kierunki rozwoju aut terenowych i który pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli i jednym z najważniejszych rozdziałów w historii marki Mitsubishi.


Spojrzenie na kokpit kierowcy prototypu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT pokazuje, co staje się możliwe, gdy projektanci nagle zyskują swobodę wyjścia poza ramy. Studyjne MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest napędzane trzema silnikami elektrycznymi o wysokim momencie obrotowym, zaś brak dużego silnika spalinowego dał projektantom możliwość urzeczywistnienia marzeń o zupełnie nowatorskim kształcie, radykalnie odbiegającym od konwencji. Tablica przyrządów wydaje się płynąć przed kierowcą. O tym, że kierujący siedzi za kierownicą Mitsubishi przypomina typowy dla marki poziomy układ deski rozdzielczej, z podziałem na część informacyjno-kontrolną powyżej osi będącej dominantą tablicy przyrządów oraz z częścią funkcjonalną poniżej tej linii. Horyzontalny układ tablicy przyrządów przypomina funkcją linię poziomą elektronicznego wizjera: linia pozioma tablicy przyrządów ułatwia ocenę zachowania samochodu w czasie jazdy – forma idzie w parze z funkcją, opisując drogę przed samochodem.

Duży płaski ekran wyświetlacza obejmuje całą szerokość tablicy przyrządów. Wśród wyświetlanych informacji znajdują się dane o warunkach otoczenia, dane nawigacyjne oraz podpowiedzi instruujące kierowcę i związane z prowadzeniem samochodu. Dwa mniejsze wyświetlacze po obu stronach dużego ekranu pokazują obrazy przestrzeni przed i za samochodem. Bardzo duże szyby zapewniają doskonałą widoczność dookoła, niemal na obszarze 360 stopni, co daje wrażenie, ze kierowca siedzi raczej za sterami myśliwca, niż samochodu.

 

 
Designed by vonfio.de