WIOSENNE TESTY DZIENNIKARSKIE |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
wtorek, 13 maja 2014 21:34 |
KOMBI & MPV TEST 2014
Nowy sezon testów zainaugurowała Motoryzacyjna Agencja Sierpowski. Liczni dziennikarze spotkali się w podwarszawskim Czosnowie. Były aż 24 samochody i... jeden rower, ale za to z elektrycznym wspomaganiem napędu marki Kreidler E-Bike.
Pogoda była w kratkę, lecz to nie przeszkodziło w ocenie własności jezdnych samochodów typu kombi i MPV. Testowano następujące pojazdy; AUDI Q5 CITROEN DS4 2,0 Hdi DACIA LOGAN MCV FIAT 500L FIAT 500L LIVING FORD CONNECT DŁUGI FORD CONNECT KRÓTKI HONDA CIVIC TOURER 1,8 KIA CARENS MERCEDES CITAN MIXTO NISSAN QASHQAI OPEL MERIVA FL PEUGEOT 5008 RENAULT GRAND SCENIC SEAT ALHAMBRA SEAT LEON ST FR 2,0 SKODA OCTAVIA KOMBI 1,4 TSI 140 TOYOTA AURIS HYBRID TOURING SPORTS TOYOTA RAV4 VOLKSWAGEN GOLF 2,0 TDI 4MOTION VOLKSWAGEN SHARAN HIGHLINE VOLVO P 1800 VOLVO V70
O wrażeniach z testów mówią dziennikarze, Tomasz Szmandra – Redaktor magazynów motoryzacyjnych Polskapresse; „Na dzisiejszej imprezie było wiele ciekawych modeli, które charakteryzowały takie cechy jak uniwersalność i wszechstronne możliwości wykorzystania wnętrza. Było kilka aut, które są nowościami na rynku, ale także kilka modeli, które od dłuższego czasu można oglądać na naszych drogach, a mimo to cieszą się dużą popularnością”.
Klaudiusz Madeja Motoleasing.pl; „Producenci szukają wszędzie oszczędności, widać to było po materiałach użytych do wykonania tapicerek niektórych aut. Jakby na przeciwnym biegunie stał Citroen DS5, który chyba wszystkich zauroczył swoim designem i wykończeniem. Okazało się również, że niektóre samochody nominalnie z niższej półki lepiej się prowadzą i sprawiają lepsze wrażenie, niż dużo droższe modele renomowanych marek”.
Grzegorz Traczewski Auto Plus Radio; „W segmencie kombi i vanów ekonomia podróży jest ostatnio tak samo ważna, jak jej komfort. Silniki, niezależnie od tego czym są napędzane są po prostu oszczędne. Tu także stosowane są metody zmniejszania pojemności skokowej i wyposażanie motorów w turbodoładowanie. Spalanie rzędu 5 – 6 litrów na setkę przy stałej prędkości podróżnej to dzisiaj maksimum. Współczesne minivany są lubiane przez tych, którzy cenią sobie dobrą widoczność z każdego miejsca w samochodzie. Do niedawna minivany nie grzeszyły urodą. Teraz jest inaczej. Produkty Renault, Kia, Seata, Peugeota, Citroena czy Volkswagena nadają się nawet na pojazdy reprezentacyjne”.
Już w czerwcu następne testy, z których zamieścimy relację.
Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski |