Home Mitsubishi MITSUBISHI ECLIPSE CROSS
MITSUBISHI ECLIPSE CROSS Email
Wpisany przez Robert Wdzięczkowski   
niedziela, 19 sierpnia 2018 16:10

 

DOSKONAŁE UZUPEŁNIENIE


Piękny SUV MITSUBISHI robi wrażenie, jest pojemny i piękny. Po 10 latach wróciła nazwa – niegdyś auta coupe – Eclipse, lecz teraz z dodatkiem Cross, by nikt ich nie pomylił.

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  ECLIPSE CROSS - PREMIERA

 

 

Długo Mitsubishi kazało czekać na to auto. Nie mamy pewności, czy nie zaliczyć go do crossoverów – granice się zacierają. To pojazd na codzienne wyprawy do pracy i od święta. Swym wyglądem ma zachęcać do aktywności. W dodatku ma dość zaawansowany system napędu 4x4, gdzie moment obrotowy rozdzielany jest płynnie. Tylna oś nie dostaje nigdy mniej niż 20% momentu obrotowego.

 

 

 


 

Agresywny przód oraz mocne przetłoczenia boczne nadają mu dynamicznego charakteru. Nadwozie Eclipse pod względem wymiarów plasuje się pomiędzy ASXem i OUTLANDEREM. Nowy model jest 11 cm dłuższy od ASX’a i 29 cm krótszy od Outlandera. Przód Eclipse Crossa przypomina nieco ten z Outlandera: charakterystyczne smukłe reflektory i masywne chromowane listwy. W bocznym profilu zwraca uwagę wąska, wznosząca się linia okien oraz wyraźne przetłoczenia biegnące wzdłuż całego nadwozia.

 

 

 


 

 

Teraz najciekawsze. Najbardziej oryginalny jest tył auta, gdzie wysoko osadzone światła połączono poziomą listwą - spoilerem dzielącym tylną szybę na dwie części. Niecodzienne rozwiązanie, które może się niektórym podobać innym nie, ale z pewnością wyróżnia Eclipse na tle konkurencji w segmencie. Eclipse oferuje dobrze wyciszoną, przestronną kabinę z wygodnymi fotelami przednimi oraz regulowaną wzdłużnie tylną kanapą z regulacją kąta pochylenia oparcia. Dzięki możliwości przesuwania tylnej kanapy w zakresie 20 cm - to lubimy - możemy regulować ilość miejsca na nogi dla pasażerów w drugim rzędzie, a co za tym idzie również definiować pojemność bagażnika, która w zależności od położenia kanapy wynosi od 341 do 448 litrów.

 

 

 


Przestrzeń pasażerska Eclipse to zdecydowanie najlepszy, pod kątem jakości wykonania, spasowania i użytych materiałów, samochód Mitsubishi ostatnich lat. Połączenie czarnych plastików o zróżnicowanej fakturze, srebrnych dodatków i fortepianowych wstawek sprawia pozytywne wrażenie. Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica dobrze leży w dłoniach, analogowe zegary prędkościomierza i obrotomierza są czytelne.  Obsługa większości pokładowych systemów jest intuicyjna. Nauczenia wymaga jedynie obsługa ekranu umieszczonego na szczycie konsoli centralnej, którego zawartość ustalamy za pomocą dotyku, przycisków na kierownicy lub touch pada umieszczonego w bezpośrednim sąsiedztwie dźwigni automatycznej skrzyni biegów.

 

 

 

 

Prowadzenie pojazdu jest bardzo dobre. Minimalna podsterowność pojawia się przy ciasnych zakrętach. Komfort prowadzenia jest duży, ale nie oznacza to wcale, iż Eclipse kładzie się na boki. Wręcz przeciwnie, na zakrętach zachowuje się tak dobrze, iż czujemy się bardzo bezpiecznie.

 

 


Silnik to turbodoładowana jednostka benzynowa – czterocylindrowa 1,5 litra o mocy 163 KM przy 5500 obr/min i 250 Nm przy 1800 – 4500 obr/min. Motor współpracuje ze skrzynią CVT z 8-biegowym trybem sport. Działa bardzo sprawnie. Prędkość maksymalna to 200 km/h, przyspieszenie do setki 9,3 sek.

 

 


Bardzo ciekawe auto. Spodobało się nam już w momencie premiery i sympatia ta nie mija. MITSUBISHI ECLIPSE CROSS doskonale uzupełnia ofertę koncernu i nadaje się do długich wypraw i podróży.

 


Tekst, zdjęcia i film; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

 
Designed by vonfio.de