Home Mercedes MERCEDES-BENZ S KLASSE 400d 4 MATIC
MERCEDES-BENZ S KLASSE 400d 4 MATIC Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
środa, 20 grudnia 2017 07:54

 

AUTO NIE TYLKO PRESTIŻOWE, ALE NIEMAL IDEALNE


To może być najdoskonalsze auto świata. Nie ma się do czego przyczepić! MERCEDES-BENZ S KLASSE 400d 4 MATIC pod względem luksusu podąża w stronę MAYBACHA. Jest absolutnie wyciszony, pomimo silnika wysokoprężnego pod maską. Flagowe auto koncernu ze Stuttgartu odbył lifting i uzyskał wiele zmian, które jeszcze bardziej go uatrakcyjniły.

 

OBEJRZYJ FILM - MERCEDES-BENZ S-KLASSE 400 d - TEST I


POLUB NAS TEŻ NA   FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;  MERCEDES NA SUWALSZCZYŹNIE

 

 

Właśnie pojawił się w sprzedaży, jesteśmy jednymi z pierwszych, którzy mają możliwość go przetestować. Trzeba przyznać, iż obcowanie z tym autem to wielka przyjemność.

 

OBEJRZYJ FILM - MERCEDES-BENZ S-KLASSE 400d- TEST II

 

 

 

PRZECZYTAJ TEŻ;    NOWY  MECEDES S KLASSE - ZAPOWIEDŹ


Szósta generacja S klasy stanowi ewolucję modelu. Cóż, nic dziwnego – w tak prestiżowej klasie rewolucji robić po prostu nie wypada. Wyglądem nieco nawiązuje do Mercedesa CLA oraz CLS. Z zewnątrz nie zmieniło się wiele, lecz modyfikacje, które przyniósł facelifting klasy S widoczne są na pierwszy rzut oka. Nowe reflektory, zderzaki i grill nie pozostawiają złudzeń. Mamy do czynienia z S klasą 2017. Zderzak przedni jakby bardziej sportowy, nawiązujący do wersji AMG. Przednie lampy zespolone nie tylko inaczej wyglądają, lecz poprawiają widoczność po zmroku, rozpoznają pieszego i dodatkowo go oświetlają. Zmniejszają na chwilę oświetlenie z lewej strony, gdy z przeciwka zbliża się auto. To technologia Ultra Range, dzięki której jeszcze dokładniej oświetlane jest otoczenie. Lampy silnie zachodzą na górną część błotnika. Tylne lampy, duże, zespolone. Również zachodzą na boki i górę błotnika, ale nie na klapę bagażnika. Ta jest bardzo obszerna i ma bardzo niski próg załadunku. U dołu zderzaka sportowo wyglądające cztery końcówki wydechu.

 

 


Z boku nadwozia dwa subtelne przetłoczenia i eleganckie nakładki na progi wraz z chromowanymi wstawkami. Klamki – tradycyjne dla tej klasy także mają chromowane wstawki. Kierunkowskazy boczne w lusterkach. Zrezygnowano z mocno zarysowanych – wyoblonych na sportowo nadkoli.

 


To nie jedyne nowości, wszystkie systemy nowego auta zostały udoskonalone. Poprawiono również kamery 360 stopni i systemy radarowe. Mamy też Active Distance Assist Distronic – utrzymanie odległości do auta poprzedzającego, łącznie z systemem rozpoznawania znaków i dostosowania ograniczeń prędkości w stosunku do tych na znakach – Active Speed Limit Assist. Active Emergency Stop Assist – system nagłego zatrzymania pojazdu wraz z Active Brake Assist – system wspomagania hamowania. Active Parking Assist – system parkowania równoległego. Active Lane Keeping Assist – system utrzymania auta na zadanym pasie ruchu, wręcz kierownica walczy z kierowcą, gdy chcemy zmienić pas ruchu bez włączenia kierunkowskazu. Są także Evasive Steering Assist, Active Blind Spot Assist, Traffic Sign Assist to tylko część systemów zamontowanych w pojeździe. System Magic Body Control uzupełniono obecnie o funkcję neutralizującą siłę odśrodkową na zakrętach. Po prostu bok oparcia fotela nieco przybliża się do żeber do wewnętrznej strony zakrętu. Dzięki temu ciało nie przesuwa się na zewnątrz.

 


Nowoczesność obowiązuje na każdym kroku. Jest pierwszym autem na świecie, w którym nie ma żadnej żarówki, same diody LED, zarówno w oświetleniu zewnętrznym, jak i we wnętrzu.

 

 

Dane techniczne;

Silnik wysokoprężny - V6 24V biturbo

Pojemność - 2925 cm

Moc - 340 KM przy 3600-4400 obr/min

Max. Moment obrotowy – 700 Nm

Skrzynia biegów – 9-biegowa automatyczna

Napęd – stały na cztery koła

Dł/szer/wys – 5050/1905/1496 mm

Rozstaw osi – 2965 mm

Masa własna – 2205 kg

Prędkość maksymalna – 250 km/h

 

 


We wnętrzu luksus i także nie zabrakło nowości. Przed pasażerami jeden wielki, długi wyświetlacz podzielony na wyświetlacz zegarów przed kierowcą - które można ustawić w trzech różnych rodzajach – oraz część na środku deski z wyświetlaniem nawigacji, komputerów pokładowych, radia i klimatyzacji. Kierownica gruba, obszyta ekologiczną skórą z wstawkami z drewna z pełnym sterowaniem przełącznikami i panelami dotykowymi. Duża część deski rozdzielczej wyłożona jest skórą z wstawkami drewnianymi. Boki drzwi to klasyka designu. Eleganckie aluminiowe osłony głośników i chromowane klamki.

 

 


Cztery indywidualne fotele z pełnym sterowaniem elektrycznym – nawet podnoszeniem zagłówków. Każdy, nawet najwyższy lub najniższy pasażer ustawi dla siebie optymalne położenie fotela i dobierze uwypuklenie części lędźwiowej. Fotele są podgrzewane, ale pierwszy raz spotykam się z podgrzewaniem podłokietników. Bardzo dobry pomysł. Nie udało mi się jednak dojść do tego, czy auto posiada podgrzewanie kierownicy. To być może dlatego, iż komputer ma tak wiele funkcji, że może się nie dokopałem. Co prawda sterowanie komputerem za pomocą znanych z Mercedesów kilku przycisków i pokrętła jest bardzo intuicyjne i nie nastręcza problemów.

 

 


W tylnych drzwiach w oknach są firanki zasłaniane elektrycznym sterowaniem za pomocą przycisków i zasłona tylnego okna, którą można sterować także z miejsca kierowcy. Pasażerowie z tyłu mają duże, obszerne drzwi. Wsiadanie nie nastręcza żadnych problemów. Dwaj pasażerowie mają indywidualne sterowanie klimatyzacją, głośnością radia i ekranami na zagłówkach. Można wyświetlać filmy z podręcznego odtwarzacza DVD.Jadący mają do dyspozycji dwa szyberdachy.

 

 


Jadący z tyłu mają do dyspozycji kilka schowków między fotelami. Dość obszernych. Największy jest w oparciu foteli. Wejdzie tam butelka szampana i z pewnością jeszcze kieliszki. Wszystko zaprojektowano i wykonano ze smakiem i bardzo dużą starannością. Do jakości wykończenia przyczepić się nie sposób.

 


Przyjemność z jazdy niewątpliwa. Tym bardziej, iż firma pod maskę włożyła nowy silnik 3,0 biturbo, który jest tak elastyczny jak osobowy. Bardzo dynamiczny i w czasie bardzo spokojnej jazdy oszczędny. Jadąc z użyciem tempomatu to przecież ciężkie auto pali niewiele. Przy stałej prędkości 75 – 90 km/h niecałe 5 litrów. Auto ma aż 9 biegów i przy 140 km/h na najwyższym z nich silnik osiąga mniej niż 2000 obr/min co generuje bardzo mało hałasu i pozwala na zużycie na poziomie 6 – 7 litrów na setkę. Dynamika auta jest wręcz doskonała. To zasługa aż 700 Nm, które są dostępne niemal w pełnym zakresie obrotów.

 


Prowadzenie pojazdu jak najbardziej doskonałe. Systemy i dobrze zestrojone zawieszenie pozwalają na różne warianty tego prowadzenia. Auto ma tryby Eco Comfort, Individual i Sport, co nie tylko przekłada się na różne tryby pracy silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego, ale także na pracę zawieszenia. Trzeba przyznać, iż w wersji Sport wcale nie jest przesadnie twarde, a w wersji Comfort nie jest przesadnie miękkie.

 


Prowadzenie na zakrętach, jak i na prostej nie przyprawia o żadne nagłe sensacje. S-klasa po prostu niczym nie zaskakuje a pozwala na bardzo szybkie i bezpieczne pokonywanie zakrętów. Tu potrafi więcej niż większość kierowców wytrzyma psychicznie. Czyli nawet ostry zakręt pokona ze słuszną prędkością.

 


Tak, to auto jest wspaniałe – z pewnością absolutna czołówka wśród najdoskonalszych samochodów świata. Jest wręcz wspaniały! Wyżej już tylko przedłużona wersja MAYBACH z już tylko nieco większym przepychem. MERCEDES-BENZ S KLASSE 400d 4 MATIC to jeden z tych wytworów ludzkiego intelektu, w przypadku których mnożenie komplementów to ewidentna strata czasu. S klasa to klasa sama dla siebie, absolut i wzorzec metra, który nie wymaga potwierdzenia. Tak więc ruszajmy w dostojną podróż!


Tekst, zdjęcia i filmy; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

PRZECZYTAJ TEŻ;

 

MAYBACH NA STACJI MERCEDES

 

AUTO-TURYSTYKA W GRUZJI

 

AUTO-TURYSTYKA NA WĘGRZECH  I

 

AUTO-TURYSTYKA NA WĘGRZECH  II


 

 
Designed by vonfio.de