Nowy Infiniti M Drukuj
czwartek, 03 grudnia 2009 11:13


Informacja prasowa 

 

  

 

 

NOWE INFINITI M:

ALTERNATYWA DLA TRADYCJI

 

  • Całkowicie nowy, luksusowy sedan Infiniti klasy performance po raz pierwszy wejdzie do sprzedaży w Europie

  • Wysokiej klasy silniki V6: benzynowy i diesel, a w późniejszym czasie model hybrydowy z silnikiem V6 benzynowo-elektrycznym

  • Platforma “Front Mid-ship” z napędem na tylne koła i czterema kołami skrętnymi, dostępnymi jako opcja

  • Pierwszy na świecie system eliminujący martwe pole

  • Najnowocześniejszy system klimatyzacji nazwany „Leśne powietrze”

  • System aktywnej redukcji hałasu, jeszcze skuteczniej wyciszający kabinę

  • Stylistyka wnętrza i wykończenia nową jakością dla Infiniti

  • Wybór programu jazdy z opcjami: ekologiczną i sportową

  • System informacji i rozrywki Connectiviti+ z przewodnikiem Michelin, dostępny jako opcja

  • W gamie Infiniti miejsce powyżej G37; ceny i specyfikacje techniczne zostaną potwierdzone w terminie późniejszym

  • Rozpoczęcie sprzedaży w Europie we wrześniu 2010

 

ROLLE, Szwajcaria, 2 grudnia 2009 roku – Infiniti, najnowsza na świecie marka samochodów luksusowych prezentuje model M - nowe oblicze sedana klasy performance, stworzone z pasją, pełne kunsztu i bardzo atrakcyjne dla kierowcy. Modelem, który zadebiutuje w roku 2010, firma Infinti po raz pierwszy na kontynencie europejskim zmierzy się z samochodami tradycyjnie uznawanymi za reprezentacyjne. Całkowicie nowa linia Infiniti M to połączenie mocy, osiągów, technologii oraz charakterystycznych, sztandarowych elementów Infiniti. Linia ta, dziś oficjalnie debiutuje w USA, a do sprzedaży w Europie wejdzie we wrześniu przyszłego roku.

 

Infiniti M wyposażone jest w absolutną nowość w branży - zaawansowany system o nazwie „tarcza bezpieczeństwa” (Safety Shield). Model M jest dowodem niezmiennej troski Infiniti o pełną pasji stylistykę oraz o uczynienie z jazdy prawdziwej przyjemności. Nowe Infiniti M – pierwsze, które będzie dostępne na wszystkich 34 rynkach świata, w tym również w Europie – to ponadto najnowszy przykład „Inspirujących osiągów” (Inspired performance).

 

Linia M to bardziej ekskluzywna alternatywa dla tradycyjnych samochodów reprezentacyjnych, takich jak BMW serii 5 i Mercedes klasy E. Zacznie ona wchodzić do sprzedaży w europejskich salonach od września 2010 roku, początkowo z silnikami V6 – benzynowym i dieslowskim, natomiast innowacyjna hybryda benzynowo-elektryczna powinna dołączyć do europejskiej gamy w 2011 roku.

 

Linia M przenosi europejską gamę sedanów Infiniti, obejmującą również G37, na wyższy poziom pod względem jakości wnętrza, wyglądu zewnętrznego i zachowania na drodze. Infiniti M to niezwykłe połączenie sylwetki samochodu z napędem na tylne koła i gwarancji pełnego luksusu w sedanie o długości 4945 mm. Ta długość sprawia, że samochód oferuje wewnątrz mnóstwo przestrzeni, zaś sama kabina jest zaprojektowana i wykończona najlepiej ze wszystkich dotychczasowych kabin modeli Infiniti. Jako flagowy sedan marki, linia M szczyci się również charakterystycznymi elementami Infiniti – począwszy od opływowej sylwetki, inspirowanej samochodem koncepcyjnym Essence, przez integralność zastosowanych naturalnych materiałów, aż po obietnicę, że posiadanie samochodu nie wiąże się z jakąkolwiek niedogodnością.

 

M trzeciej generacji to najbardziej zaawansowany technologicznie i najpiękniejszy sedan Infiniti jaki powstał do tej pory. Linia M jest ceniona wśród amerykańskich nabywców samochodów luksusowych za swoją wysoką jakość. Tę reputację nowy M przywiezie ze sobą do Europy. Każdy model M będzie zaprojektowany i wyposażony tak, aby odniósł sukces na najtrudniejszych rynkach samochodów reprezentacyjnych na świecie. Będzie to możliwe dzięki połączeniu jakości, która uczyniła go tak popularnym samochodem w USA, z klasowymi właściwościami, nieodzownymi, aby konkurować na europejskich drogach.

 

Nowa linia M ma wszystkie kluczowe atuty Infiniti, potrzebne do zadowolenia najbardziej wymagających kierowców. Należą do nich lekkie komponenty, technologia adaptacyjna, konstrukcja silnika wyścigowego, wyszukana konstrukcja podwozia z prawie idealnym rozkładem masy i sprawdzone zawieszenie dwuwahaczowe. W niektórych modelach dostępna jest ponadto wysoko oceniane rozwiązanie, wręcz stworzone do jazdy sportowej – cztery koła skrętne (4WAS – 4-Wheel Active Steering). M ma wiele zalet – piękny wygląd, świetne parametry jezdne i dużą przestrzeń w kabinie oraz jeden z największych rozstawów osi w klasie.

 

Nowy Infiniti M ma dziś (1 grudnia) w Beverly Hills w Kalifornii swoją pierwszą prezentację w realu. Jego sprzedaż rozpocznie się w USA na wiosnę przyszłego roku. Przypomnijmy, że w sierpniu model M zadebiutował jako samochód „wirtualny”, wykreowany w trójwymiarowej technice video mappingu. Ta prezentacja zapowiadała interesujący start nowej generacji M i możliwości rozwoju jej potencjału.

 

Szczegółowe informacje na temat najważniejszych rozwiązań technologicznych, wprowadzanych dla nabywców europejskich:

 

System eliminacji martwego pola (BSI - Blind Spot Intervention)

Jest to całkowita nowość na liście prekursorskich elementów bezpieczeństwa Infiniti. System BSI udoskonala technologię wykrywania martwego pola, wprowadzając dodatkowo element ochrony przed kolizjami bocznymi. System nie tylko ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi o innym pojeździe, wykrytym w strefie martwego pola przy pomocy radaru, ale również interweniuje, jeśli kierowca ignoruje ostrzeżenia i próbuje zjechać na tor jazdy innego pojazdu. Interwencja polega na automatycznej korekcie kierunku jazdy. Osiąga się ją przez selekcyjne hamowanie kół z jednej strony auta, dające efekt zbaczania z kursu i ułatwiające pojazdowi powrót na jego właściwy pas ruchu.

 

System aktywnej redukcji hałasu (ANC - Active Noise Control)

Eliminowanie niepożądanych hałasów w kabinie polega na ich ropoznaniu, a następnie na odtwarzaniu przez głośniki fal dźwiękowych o przeciwnej fazie. System wycisza wnętrze M i zapewnia podróżnym większy relaks. System redukuje tylko niepożądane hałasy o niskiej częstotliwości, pochodzące z silnika. Modele M z 16-głośnikowym systemem nagłośnienia Studio Surround® firmy Bose® są natomiast wyposażone w system harmonicznej eliminacji odgłosów silnika (EHC - Engine Harmonic Cancellation), który jest jeszcze bardziej efektywny w redukcji niechcianych hałasów.

 

Napęd Infiniti

Kierowca modelu M ma do wyboru cztery tryby jazdy: standardowy - Standard, ekologiczny – Eco, sportowy – Sport i tryb jazdy po śniegu – Snow. Przełącznik trybów znajduje się za dźwignią zmiany biegów. Dla poszczególnych trybów odpowiednio zaprogramowano czułości przepustnicy i zestrojono przekładnię.

 

W trybie Eco zielone i żółte kontrolki informują o poziomie zużycia paliwa. Tryb Eco wprowadza również kolejną innowację Infiniti znaną jako pedał ekologiczny – Eco Pedal. Jeśli kierowca będzie jechał zbyt agresywnie, odczuje „cofanie” pedału przyspieszenia, które informuje go o marnowaniu paliwa. Dynamikę osiągów w trybie Sport zapewniają automatyczne zmiany punktów przełożeń i szybsze reakcje przepustnicy. W tym trybie aktywniej pracuje też system czterech kół skrętnych (4WAS), zapewniając kierowcy lepsze panowanie nad pojazdem w ostrych zakrętach i podnosząc poziom elektronicznej stabilizacji toru jazdy.


„Leśne powietrze” (Forest Air)

Infiniti wierzy, że jakość powietrza w kabinie samochodu ma bezpośredni wpływ na samopoczucie kierowcy i pasażerów. Dlatego opracowało klimatyzację „Leśne powietrze” – najbardziej zaawansowany system klimatyzacji Infiniti, który debiutuje w linii M (w zależności od modelu). System zapewnia wyjątkową regulację temperatury, wilgotności i minimalizacji zanieczyszczeń, zaś nawiew powietrza do kabiny przypomina łagodne powiewy wiatru. Powietrze ma subtelny zapach lasu - orzeźwiający i relaksujący.

 

Program elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP) z dynamiczną korektą skrętu (Dynamic Cornering Enhancement)

Atutem linii M jest najnowszy program elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP - Electronic Stability Program), który optymalizuje sterowanie hamulcami i momentem obrotowym silnika przenoszonym na poszczególne koła, aby skręty były płynniejsze i bardziej stabilne. System może użyć selektywnego hamowania, aby zwiększyć sterowność przy nagłych zmianach kierunku, na przykład podczas jazdy krętymi drogami lub podczas zmiany pasa ruchu na autostradzie.

 

Tarcza bezpieczeństwa (Safety Shield)

Infiniti M roku 2011, będzie wyposażony w jeszcze bardziej kompletną, 360-stopniową „kapsułę ochronną” wokół samochodu, znaną jako tarcza bezpieczeństwa (Safety Shield). Jej nowe elementy - system eliminacji martwego pola (Blind Spot Intervention) i dynamiczna korekta skrętu (Dynamic Cornering Enhancement) są w pełni zintegrowane z istniejącymi elementami tarczy bezpieczeństwa, takimi jak inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości, system ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu (LDW - Lane Departure Warning) i system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention), wspomaganie kontroli dystansu (DCA - Distance Control Assist), inteligentny system wspomagania hamowania (IBA - Intelligent Brake Assist) z funkcją ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW - Forward Collision Warning) i przedzderzeniowymi pasami bezpieczeństwa (Front Pre-Crash Seat Belts).

 

 

LINIA INFINITI M W SZCZEGÓŁACH

Nadwozie

Stylistyka M jest znakiem rozpoznawczym Infiniti. Jego subtelne krzywizny i wyszukane wykończenie płaszczyzn nadają mu emocjonalnego rysu, odmiennego od zimniejszych, bardziej surowych linii powszechnych w tej klasie. Wśród innych modeli, M wyróżnia się głęboko tłoczonymi powierzchniami drzwi i sekcją przedniego zderzaka. Te elementy czynią go agresywnym i zarazem intrygującym. Fałda nadwozia poniżej linii okien jest najczystszym akcentem stylistyki spośród wielu zaczerpniętych z Essence - zachwycającego samochodu koncepcyjnego Infiniti, który debiutował na Genewskim Salonie Motoryzacyjnym na początku 2009 roku.

 

M to nie tylko doskonałe osiągi i wydajność. Zgrabnie przecina on powietrze - jego współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi jedynie 0,27. Nadwozie zostało tak skonstruowane, żeby uniknąć jakiegokolwiek podnoszenia z przodu i z tyłu, zwiększając w ten sposób stabilność samochodu przy dużych prędkościach. Podobnie jak inne modele Infiniti, M jest skonstruowany z użyciem lekkich elementów aluminiowych. Aluminiowe są drzwi, pokrywa silnika i pokrywa bagażnika. Całkowicie aluminiowy jest też silnik V6.

 

M wykorzystuje zaawansowaną platformę FM (Front Mid-ship), z silnikiem znajdującym się za przednią osią, co zapewnia zoptymalizowany rozdział masy przód-tył. Dzięki temu samochód ma naturalną stabilność, a jego prowadzenie sprawia kierowcy przyjemność. Z przodu zastosowano zawieszenie dwuwahaczowe, z tyłu – wielowahaczowe, z przednimi i tylnymi stabilizatorami poprzecznymi. Standardowy rozmiar kół to 18 cali. W modelach najbardziej sportowych dostępne są koła 20-calowe, nowe dwutłoczkowe amortyzatory, czterotłoczkowe hamulce i cztery koła skrętne (4-Wheel Active Steering).

 

M37 jest napędzany już wręcz kultowym silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3,7 litra z z systemem zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów (VVEL - Variable Valve Event and Lift), stosowanym również w innych modelach Infiniti w Europie. Wypróbowany i niezawodny silnik o konstrukcji aluminiowej ma sportową charakterystkę i został umieszczony na podwoziu drabinowym. Moc i moment obrotowy są niezmienione – 320 KM i 360 Nm. Standardem w każdym M jest siedmiobiegowa przekładnia automatyczna Infiniti z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń (Adaptive Shift Control), uzupełniona przez system redukcji biegów (DRM - Downshift Rev Matching) i tryb jazdy sportowej (DS - Drive Sport). Ręczną zmianę biegów umożliwiają łopatki zmiany biegów, wykonane z czystego magnezu i umieszczone za kołem kierownicy. Dane na temat osiągów nie zostały jeszcze potwierdzone. Więcej informacji na temat wersji z silnikiem diesla V6 Infiniti opublikuje w roku 2010.

 

Spojrzenie do wnętrza

Wnętrze nowego Infiniti M jest pod każdym względem tak samo starannie wykonane jak samochód z zewnątrz. Inżynierowie i projektanci szczegółowo przeanalizowali każdy aspekt kabiny - od kształtu przełączników do miękkości faktur powierzchni. Ich celem było zaaranżowanie w sedanie Infiniti najlepszego wnętrza, z ludzkim ciepłem i wyjątkowym poziomem luksusu. Działaniom przyświecało pełne skoncentrowanie się na kierowcy.

 

Zadanie wykonane. Misja zakończona. Zachwyty nad kabiną M zaczynają się zaraz po otwarciu drzwi. Wysoką jakość dostrzega się we wszystkim, co się widzi, czego się dotyka i co się czuje. Nawet w najmniejszych detalach. Połączenie tętniącej życiem stylistyki o wpływach japońskich z luksusowymi materiałami sprawia, że wnętrze jest ponętne, zmysłowe i bardzo przestrone. Rozstaw osi M, wynoszący 2900 mm, jest większy niż u większości konkurentów i widać to również wewnątrz samochodu, gdzie jest mnóstwo miejsca dla pięciu dorosłych osób.

 

Dbałość o szczegóły wewnątrz przybiera wiele form. Przykładem mogą być ręcznie wykonane drewniane elementy, które zostały pokryte unikalnym proszkowanym srebrem, aby uzyskać efekt lustra. W ten sposób przeniesiono tradycję w czasy współczesne. Standardowym wykończeniem jest pikowana skóra, ale dla tych, którym zależy na jeszcze większym luksusie, dostępna jest skóra semianilinowa, czyli zachowująca po farbowaniu piękny wygląd oraz strukturę naturalnego lica i dzięki temu miła i przyjemna w dotyku. Akcenty aluminiowe o charakterystycznej fakturze i wykończenie w kolorze czarnego fotepianu (w standardzie) sprawiają, że kabina jest wyjątkowo kusząca i gościnna.

 

Kolejny znak rozpoznawczy Infiniti czyli zegar na desce rozdzielczej – zawsze analogowy – przemodelowano, nadając mu kształt prostokąta. Jest on eleganckim akcentem na środku olśniewającej, nowej deski rozdzielczej, która umiejętnie i modnie łączy luksus z technologią. Nowa deska rozdzielcza potwierdza również dążenie Infiniti do doskonałości ergonomicznej. Panel instrumentów obejmuje elektroluminescencyjne wskaźniki typu “Fine Vision” i logicznie pogrupowane kontrolki, aby maksymalnie ułatwić obsługę.

 

Chociaż ceny, struktura gamy i standardowe specyfikacje na europejski rynek nie zostały jeszcze potwierdzone, to oczekuje się, że M pójdzie w ślady linii G, EX i FX i podobnie jak te modele będzie oferować wyjątkowe poziomy wyposażenia standardowego. Elementami dostępnymi jako opcje będą klimatyzowane fotele; system doświetlania zakrętów z reflektorami biksenonowymi; system nagłośnienia klasy premium firmy Bose®; podgrzewane, skórzane fotele przednie, regulowane elektrycznie w 10 kierunkach; podgrzewane koło kierownicy i wszechstronna platforma multimedialna - Connectiviti+ z 8-calowym, kolorowym, dotykowym ekranem VGA do nawigacji z twardym dyskiem, która zawiera – tu kolejna nowość – Czerwony i Zielony Przewodnik Michelin z informacjami o hotelach, restauracjach, interesujących miejscach, a nawet malowniczych trasach.

 

 

Infiniti M37: specyfikacja techniczna

 

Model: M37

Silnik: benzynowy V6 o pojemności 3,7 litra z systemem zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów (VVEL - Variable Valve Event and Lift)

Przekładnia: siedmiobiegowa przekładnia automatyczna z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń (Adaptive Shift Control), napęd na tylne koła

Moc: 320 KM

Moment obrotowy: 360 Nm

Zawieszenie: z przodu – dwuwahaczowe, z tyłu - wielowahaczowe

Hamulce: ABS z wspomaganiem hamowania (Brake Assist) i systemem elektronicznej dystrybucji siły hamowania (EBD)

Sterowanie: aktywna, zębatkowa przekładnia kierownicza

Współczynnik oporu aerodynamicznego nadwozia: Cd 0,27

Długość: 4945 mm

Rozstaw osi: 2900 mm

Szerokość: 1844 mm

Wysokość: 1501 mm

UWAGA: Wymiary są uzależnione od ostatecznej homologacji europejskiej.

 

 

Poprawiony: piątek, 05 lutego 2010 22:30