AUDI A6 - PREMIERA |
sobota, 26 marca 2011 09:14 |
Święto wiosny.
Nie bez kozery prezentacja tego interesującego samochodu odbyła się w święto wiosny, czyli 21 marca. To auto ma dawać radość i przyjemność z jazdy, kojarzyć się z zielenią i wzrostem, wzrostem przyjemności i tak zostało skonstruowane. Z lekkością i dbałością o odkrywanie przyjemności w każdym momencie użytkowania. Taki właśnie jest nowy Audi A6, elegancki i miły we wnętrzu, oraz przyciągający uwagę tych, którzy są na zewnątrz.
Już w 1968r. Audi zaprezentowało koncepcję budowy lekkiego nadwozia. Tą drogą poszli twórcy obecnego modelu. A6 jest lżejszy o 85 kilogramów od poprzednika. To dzięki powszechnemu użyciu aluminium do konstrukcji nadwozia i zawieszenia. To przede wszystkim wpływa na oszczędność paliwa, a to pozytywnie na ekologię. Oczarowany wnętrzem auta redaktor Krzysztof Czapnik ze skierniewickiego Radia RSC powiedział; „Jak Audi coś zrobi to aż chce się jeździć”. Nadwozie o eleganckich liniach limuzyny, nieco zmieniono grill przedni. Poszerzono go, i obniżono wysokość. Auto ma energooszczędne światła LED i tylko takie się montuje w A6. Są adaptacyjne do każdych warunków pogodowych. Bok nadwozia sugeruje, iż to limuzyna o sportowym zacięciu. Przednią oś przesunięto o 8 cm do przodu, przez co uzyskano rozkład mas na osie niemal równy. To daje neutralną charakterystykę prowadzenia. Długość auta to 4,92 cm, jest o kilka milimetrów niższe i nieco szersze. Jest też dużo zmian w silnikach. Redukcja zużycia paliwa, przy zwiększeniu osiągów, to coś, co przyświecało konstruktorom. Zastosowano silniki benzynowe o pojemnościach 2,8 FSI 204 KM, 3,0 TFSI 300 KM i wysokoprężne 2,0 TDI 177KM, 3,0 TDI 204 i 245KM. Nieco później pojawi się zgodnie z panującymi trendami wersja hybrid. Silnik benzynowy 2,0 TFSI 211 KM i elektryczny 45 KM. Przez zmiany w jednostkach napędowych, zmniejszenie masy i polepszenie współczynnika oporu aerodynamicznego CX 0,26 obniżono średnie zużycie paliwa w zależności od rodzaju motoru od 12 do 21%. To doskonały wynik. Układ kierowniczy elektro-mechaniczny też sprzyja oszczędności paliwa, bo nie obciąż bezpośrednio silnika, lecz energię czerpie z akumulatora. Mechaniczny układ przeniesienia napędu na wszystkie koła może przenieść nawet 85% momentu na tył i płynnie przekazuje rozdział momentu obrotowego między poszczególne koła.
Wrażenia z jazdy przednie. Doskonałe prowadzenie, absolutny brak jakichkolwiek stuków w zawieszeniu. Wspaniała cisza we wnętrzu, iż trudno odróżnić, czy pod maską pracuje motor benzynowy, czy wysokoprężny. Audi zaprezentowało nowe, doskonalsze oblicze biznesowej limuzyny odnoszącej sukcesy sprzedażowe. Wszystko zgodnie z hasłem przewaga dzięki technice.
Tekst; Mirosław Wdzięczkowski Zdjęcia; Audi |