Volvo S 60 w Srebrnej Górze Drukuj
niedziela, 10 kwietnia 2011 22:59


Pod koniec zimy wybraliśmy się Volvo S 60 w Góry Sowie a dokładniej do Srebrnej Góry.

 

Skorzystaliśmy z gościny i kuchni  „Hotelu Koniszy” – położonego  przy samym wjeździe do Srebrnej Góry.

http://www.hotelkoniuszy.pl/index.php?p=Strona_glowna

 


 

 

 

Właścicielowi hotelu panu Lechowi Górskiemu, udało sie pozyskac środki z Unii Europejskiej na remont i modernizację obiektu – więc na sezon letni będą już dostępne wszystkie pokoje.

Ale kucharz nie wymaga zmiany – gotuje wybornie – zdecydowanie dania domowe.



 

Nad Srebrną Górą i Przełęczą Srebrną wznosi się potężna Twierdza Srebrnogórska (największa w Europie twierdza górska).  www.forty.pl 

Razem z twierdzami w Nysie, Kłodzku i Świdnicy miała tworzyć zwarty pas sudeckich fortyfikacji granicznych i strzegąca  przejścia przez przełącz do Kotliny Kłodzkiej.

 


Twierdza Srebrnogórska także została dofinansowana ze środków Ministra Kultury, odbywają się tam pokazy strzelania z broni czarnoprochowej,

 

 


spotkania grup rekonstrukcyjnych czy też „żywe: lekcje historii z żołnierze 33 Historycznego Regimentu Srebrnogórskiego.

 

 


Z korony twierdzy rozpościera się fantastyczny widok na Sudety.

 


 

Kotlina Kłodzka to także tereny rozgrywania przez wiele lat Rajdu Polskiego – więc nie mogliśmy sobie przejechac się po niektrych OES’ach – okazało się że S60  to pierwsze Volvo w którym układ kierowniczy dosknale informuje co dzieje się z przednimi kołami

Na odcinku przez Przełącz Woliborską 


 

 

Największe wrażenie zrobiła na mnie trakcja przednich kół na wyjściu z zakretu – normalnie w przednionapędowym samochódzie z silnikiem o mocy ponad 200KM – przednie wewnętrzne, odciążone  koło powinno buksować  - a w Volvo S60 doskonale przenosiło napęd.

 



S60 to także  ergonimiczne fotele (może nie trzymaja na boki jak „kubełki”) ale na dalekie trasy są doskonałe.

 

 

Volvo to także synonim pierwszorzędnych świateł mijania, doświetlająch zakręty oraz system automatycznej konroli prędkości utrzymujący zadaną odległość od poprzedzającego samochodu – sprawdza się o dziwo nawet w Polsce.

http://www.volvocars.com/pl/all-cars/volvo-s60/Pages/default.aspx 

Przepalony bezpiecznik sprawił, że mieliśmy okazję sprawdzić sprawność jedenego  z serwisów Volvo - w  drodze do Srebrnej Góry  przestało działać radio CB i nawigacja podłaczona do gniazdek 12V –  serwis V-Motors we Wrocławiu wymienił nam bezpiecznik w 10 minut od zgłoszenia problemu. 

 

 

 

   Dolina Kłodzka posiada jeszcze sporo ciekawych miejsc które będziemy chcieli w przyszłości odwiedzić.

 

 

 

 

 

  Tekst: Maciej Szanter i Agnieszka Płotczyk

 Zdjęcia: Maciej Szanter

Poprawiony: środa, 13 kwietnia 2011 16:52