Home Wyścigi/Race MAZDA CUP 2023
MAZDA CUP 2023 Email
Wpisany przez Robert Wdzięczkowski   
poniedziałek, 20 lutego 2023 14:19

 

 


Jeszcze więcej emocji w Unitel MAZDA MX-5 Cup Central Europe 2023!



Nowa nazwa, nowy międzynarodowy kalendarz, więcej ścigania, jeszcze więcej emocji – tak w największym skrócie można podsumować zmiany, jakie przejdzie w nadchodzącym sezonie puchar Unitel Mazda MX-5 Cup!

 

ZOBACZ TEŻ;  MAZDA MX 5 - HISTORIA MODELU

 

 

POLUB NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

 

Znana dobrze kibicom seria wyścigowa z udziałem samochodów Mazda MX-5, do tej pory głównie krajowa, zaprasza teraz do ścigania kierowców z innych państw i umożliwia rywalizację na torach zagranicznych pod nazwą Unitel Mazda MX-5 Cup Central Europe! Dwa minione sezony potwierdziły w pełni, że Mazda MX-5 to wspaniały samochód wyścigowy, a walory, z których słynie od ponad 30 lat wersja drogowa, dają także ogromną radość z jazdy na torze.


 

 


Wstępny kalendarz przewiduje ściganie podczas sześciu weekendów czyli 12 wyścigów. Mazda MX-5 Cup Central Europe będzie ścigał się wraz z Wyścigowymi Samochodowymi Mistrzostwami Polski (WSMP), oraz dwoma seriami międzynarodowymi – ESET CUP i FIA ETRC czyli Mistrzostwami Europy Ciężarówek.



  1. 19 – 21.05 Poznań (WSMP)

  2. 24 – 26.06 Poznań (FIA ETRC)

  3. 14 – 16.07 Poznań (WSMP)

  4. 18 – 20.08 Slovakiaring (WSMP)

  5. 09 – 10.09 Brno (ESET)

  6. 29.09 – 01.10 Poznań (WSMP)




Niezwykłych emocji powinna dostarczyć czerwcowa runda w Poznaniu. Puchar będzie ścigać się tam podczas jednego weekendu wraz z potężnymi ciągnikami siodłowymi o masie 5,5 tony, które stanowić będą niezwykły kontrast w stosunku do pucharowych Mazd o zdecydowanie lżejszej i bardziej kompaktowej konstrukcji… Zawodnicy startujący w pucharze będą walczyć o tytuł Mistrza Polski Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Podczas dwóch dotychczasowych edycji w pucharze mogły startować tylko samochody zbudowane, przygotowane i obsługiwane przez organizatora. Począwszy od tego roku dostępne będą dla zawodników różne możliwości. Będzie można wynająć albo kupić dostępny w Polsce samochód. Możliwe będzie zamówienie nowej wyścigowej Mazdy MX-5, a także starty samochodem zbudowanym według specyfikacji zgodnej z Regulaminem Technicznym MX-5 Cup CE.

Kolejna istotna zmiana na sezon 2023 dotyczy formuły obsługi samochodów. Każdy zawodnik będzie miał teraz dowolność w kwestii wyboru firmy, której powierzy obsługę.

Wyścigowe Mazdy MX-5 będą nadal korzystać z opon firmy Hankook, które doskonale sprawdziły się w 2022 roku i pozwoliły znacząco poprawić czasy okrążeń. Nadal trwają rozmowy z potencjalnymi nowymi partnerami i sponsorami Pucharu, których obecność uatrakcyjni rywalizację.

 

 




Masa poniżej 1000kg, moc niemal 200KM, tylny napęd, niezawodność, czas okrążenia na Torze Poznań poniżej 1:49 – te parametry mówią same za siebie!

Specyfikacja samochodu Mazda MX-5 ND MY2021 2,0

  • Zawieszenie:

    • Amortyzatory Ohlins R&T

    • Regulowane wahacze osi przedniej i tylnej Hardrace

  • Układ hamulcowy:

    • Przód: 4-tłoczkowy system StopTech Big Brake Kit

    • Tył: nacinane wysoko nawęglane tarcze StopTech

    • Klocki hamulcowe oś przednia i tylna Stoptech Sport.

  • Silnik/ Engine:

    • Oprogramowanie silnika

    • Sportowy kolektor wydechowy

    • Wyścigowy układ wydechowy

    • Dolot zimnego powietrza

    • Dodatkowe chłodzenie dyferencjału, skrzyni i silnika.

  • Wyposażenie wnętrza:

    • Pełna klatka zgodna z załącznikiem J

    • Kierownica OMP

    • Fotel SPARCO

    • System gaśniczy OMP

 

PRZECZYTAJ TAKŻE; MAZDA MX 5  -  TEST

 


 
Designed by vonfio.de