Home Volvo VOLVO V60 CROSS COUNTRY
VOLVO V60 CROSS COUNTRY Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
środa, 24 lutego 2016 05:21

 

WDZIĘK I STYL NA DRODZE I POZA

 

VOLVO V60 CROSS COUNTRY to wizualnie przykład niepowtarzalnego szwedzkiego stylu. Wszystko za sprawą dynamicznych linii, obłych kształtów i typowych tylko dla tej marki, niespotykanych nigdzie indziej, intrygujących tylnych lamp. Cross Country – auto podwyższone i z napędem na cztery koła zbudowane na nadwoziu VOLVO V40 – przyciąga uwagę i to bardzo.


OBEJRZYJ FILM  -  VOLVO V60 CROSS COUNTRY  -  TEST

 

PRZECZYTAJ TEŻ;    VOLVO V70 D4 W ŚWIĘTOKRZYSKIEM

 

To nie V60 kombi, jak na pierwszy rzut oka się wydaje. Jest podwyższony o 6 cm, czyli dużo i dlatego nadaje się nie tylko na wycieczki, wyprawy i podróże, ale też w lekki teren i na szwedzki śnieg. Plastikowe nakładki na błotnikach, napęd 4x4 – dobrze działający i mamy kolejnego SUV-a w rodzinie Volvo.

 

 

Widzimy już na pierwszy rzut oka, iż to przykład niepowtarzalnego szwedzkiego stylu projektowego, takiego znanego nam z Ikea. Obłe kształty i zaostrzenia linii umiejętnie współgrają ze sobą. Ciekawie zrobiony jest grill przedni. Przypomina plaster miodu, to bardzo charakterystyczny element tego auta. Przednia maska ma dwa przetłoczenia przywodzące na myśl walory sportowe. Tylna klapa bardzo podobna do tej z innych modeli marki z mocno pochylona tylna szybą. Nad nią duży spoiler-skrzydło. Ale najbardziej widoczne z tyłu i boku są duże pionowe światła.


 

 


 

 

Wnętrze pojazdu nudne nie jest. Od lat uwagę przyciąga i robi wrażenie zawieszony w powietrzu środkowy panel z charakterystycznym ludzikiem na środku, którym przełączamy nawiew na nogi, tułów i głowę. Nad tym panelem znajduje się niedotykowy ekran. Można na nim ustawic nawigację, radio i funkcje komputera pokładowego. Deska rozdzielcza jest bardzo czytelna. Są na niej trzy wyświetlacze. Na dwóch bocznych jest wskaźnik poziomu paliwa i tryb zmiany biegów. Środkowy to wyświetlacz informacji dotyczących auta. Mamy jeszcze duże, okrągłe zegary prędkościomierza i obrotomierza.

 

 

Fotele i kanapa tylna są eleganckie, w żywych kolorach i bardzo wygodne.

 

 

 

Silnik to znana już i dobrze sprawdzona jednostka wysokoprężna 5-cylindrowa 2,4 litra. Moc 190 KM, maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Motor jest bardzo elastyczny i doskonale przyspiesza. W żadnych warunkach nie brakuje mu mocy. Jest dość cichy i bardzo równo pracuje. Połączony jest z 6-stopniową skrzynią automatyczną Geartronic.

 

Motor to silna, cicha i sprawna jednostka o dużej kulturze pracy.


 

 

 

 

 

 


 

We wnętrzu dominują także dobrej jakości materiału i perfekcyjne ich spasowanie. Przednie fotele bardzo wygodne, a tylna kanapa obszerna i wygodnie mieszcząca trzy osoby. Kanapa ma punkty mocowania dziecięcych fotelików.

 

 

 

Bagażnik nie poraża wielkością, ale jest ustawny. Oczywiście składając tylną kanapę uzyskamy niemal trzykrotnie większą pojemność.

 

 

 

 

Prowadzenie auta jest bardzo dobre. Zarówno na asfalcie jak i drodze gruntowej auto doskonale spisuje się. Zawieszenie dopracowano niczym w wyścigówce. Jest dość sztywne, ale nie męczące. W zawieszeniu nie zaobserwowaliśmy żadnych stuków, czy skrzypień.

 

 

 

Cóż, stylistyka nowego auta może się podobać. Duży hatchback, wygodny i miły w jeździe, po podwyższeniu i dołożeniu napędu na wszystkie koła z pewnością jest typowym zimowym towarzyszem skandynawskich podróży. Tam nie potrzebują typowych terenówek, tylko samochody, które sprawnie pokonają zaspy, a po wyjechaniu z nich na trasę główną sprawnie pokonają szybką lodową drogę między śnieżnymi zaspami. A te niekiedy mogą znów wylec na środek i należy pokonać je sprawnie napędem na cztery koła i większym prześwitem.

 

 

VOLVO V60 CROSS COUNTRY to bardzo przyjemne, atrakcyjne auto, którym możemy niejedno pokonać. Dobrze wygląda i tak samo jeździ. Na dużych 19 calowych kołach jeszcze lepiej się prezentuje. Tak więc Auto-Turystyka wyrusza w kolejną fajną podróż.



 

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski


 
Designed by vonfio.de