Home Volkswagen VOLKSWAGEN TIGUAN 1,4 TSI
VOLKSWAGEN TIGUAN 1,4 TSI Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
piątek, 04 września 2015 07:26

 

OFF ROAD DLA AMATORA

 

Mniejszy brat Touarega jest nieco mniej terenowy od konkurencji. Ta mniejsza terenowość koresponduje z bardzo poprawnym, eleganckim wyglądem auta VOLKSWAGEN Tiguan. Dzięki temu przyciąga wzrok na drodze - PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ  -  VW TIGUAN W TORUNIU.

 

ZOBACZ FILM  -  VW TIGUAN 1,4 TSI - TEST


Koncern VW miał już kiedyś namiastkę SUV-a. Był to Golf II Country z napędem Syncro ze sprzęgłem wiskotycznym. Znalazł tylko 7 tysięcy nabywców. Ale czasy się zmieniły i teraz o wiele więcej zainteresowania klientów jest wokół aut wielozadaniowych.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  VW  TIGUAN NA POJEZIERZU DRAWSKIM

 

 

Tiguan z biksenonowymi reflektorami i 18 calowymi kołami wygląda jak mniejszy Touareg. Walter de Silva – projektant spełniony w Lamborghini i SEAT konsekwentnie realizuje politykę prostych, eleganckich kształtów, takich w sam raz pasujących do marki Volkswagen – ponadczasowych, bez nadmiaru szaleństwa.

Po face liftingu Tiguan stracił indywidualność, na rzecz upodobnienia się do innych modeli marki. Może to i dobrze, bo klient może utożsamiać się z elegancją większych modeli koncernu. Co więcej auta VW nieco upodabniają się do bardziej prestiżowych AUDI.

 

 

 

 

Dość wysokie auto, ma wysoko poprowadzona maskę. Przednie reflektory klasyczne, zachodzą na boki auta, a w zderzaku mamy przeciwmgielne. Z boku dwa przetłoczenia i nakładki plastikowe na dole boku nadwozia. Patrząc z boku widzimy absolutnie klasyczne linie z charakterystycznym okienkiem bocznym za drzwiami do tylnego rzędu siedzeń. Tył to absolutna klasyka Duża klapa kryje stosunkowo nieduży bagażnik. Światła tylne dzielone na część będącą na klapie i tę na błotniku. Mamy dużą tylną szybę dającą dobrą widoczność do tyłu i wysoki próg załadunku do bagażnika. Całość jest zdecydowanie atrakcyjna i elegancka, a auto nie jest nadmiernie duże.

 

 

 

Zaglądamy do środka. Drzwi są obszerne i łatwo przez nie wsiąść. Kierownica subtelnie obciągnięta skórą, Tapicerka zamszowa i satynowe wstawki, oraz dobrej jakości plastiki, które są bardzo miłe w dotyku. Deska rozdzielcza klasyczna z zegarami doskonale czytelnymi, między którymi jest nieduży ekran z wyświetlaczem wielu funkcji komputera pokładowego. Na desce rozdzielczej są bardzo intrygujące zdublowane – podwójne nawiewy. Są tylko nieco mniejsze od pojedynczych. Lecz dzięki zdublowaniu ich możemy precyzyjniej ustawić nawiew w to miejsce, w które potrzebujemy. Na środku deski duży wyświetlacz z nawigacją i wyświetleniem funkcji radia i komputera. Poniżej panel intuicyjnej obsługi klimatyzacji dwustrefowej. A pod nim mała półeczka i przycisk rozruchu silnika. Przed pasażerem duży schowek. Siedzenia wygodnie twarde i doskonałe na długich trasach. Między fotelami przednimi są liczne schowki na rękawiczki lub portfel. W tylnej części przednich foteli duże stoliki dla pasażerów tylnej kanapy. Bardzo praktyczne! Na tylne fotele również mamy dwa nawiewy na dole, przy nogach pasażerów. Tylna kanapa dzielona 1/3 do 2/3 i ma możliwość przesuwania siedziska wraz z oparciem.

 

 

 

 

Dwukolorowa tapicerka foteli ożywia wnętrze. A nad głowami duży, dwuczęściowy szklany dach. We wnętrzu może być jasno, a w czasie zwiedzania można oglądać wysokie góry.

 

 

Dane techniczne

 

Silnik czterocylindrowy, rzędowy, benzynowy - 16 zaworowy – pojemność 1390cm 160 KM przy 5800 obr/min. Max moment obrotowy 240 Nm przy 1500-4500 obr/min. Wtrysk paliwa – bezpośredni.

Zużycie paliwa poza miastem 6,8 – 7,9 litra, w mieście 8,5 – 9,6 litra.

Skrzynia biegów – mechaniczna 6-biegowa.

Napęd na koła przednie.

Zbiornik paliwa 64 litry.

Zawieszenie niezależne.

 

 

Motor w wersji z downsizingiem o mocy 160 KM nieźle ciągnie. Tylko w niektórych przypadkach agresywnego przyspieszania czuć nieco małą pojemność motoru w stosunku do auta o masie 1540 kg. W modelu POLO z tym silnikiem, lżejszym o kilkaset kilogramów nie było by tego czuć. Ale nie jest to żadna przeszkoda do wygodnej jazdy.

 

 

To auto jest pojazdem bardziej do działania w miejskiej dżungli, niż w terenie, bo ma napęd tylko na koła przednie. Oczywiście można zamówić także wersję z napędem na wszystkie koła. Prowadzenie pojazdu jest bardzo dobre. Wręcz jak auta osobowego. Hamulce doskonałe i skuteczne. Tiguan daje dużo przyjemności z jazdy, a poza tym siedzimy na tyle wyżej, że czujemy się bardzo bezpiecznie.

 

 

Imponująca lista opcji wyposażenia może bez przesady z Tiguana zrobić niemal „mniejszego Touarega”. VOLKSWAGEN TIGUAN to bardzo atrakcyjne miejskie i podmiejskie auto nadające się do długich, wygodnych wypraw i podróży. Auto-turystyka go bardo polubiła, a gdyby tak jeszcze z oszczędnym dieslem... Hm!

 

Tekst, film i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski


PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

AUTO-TURYSTYKA W AUTOSTADT

VW SHARAN WŚRÓD FIORDÓW


 
Designed by vonfio.de