Home Volkswagen VOLKSWAGEN GOLF VARIANT D 4MOTION
VOLKSWAGEN GOLF VARIANT D 4MOTION Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 21 grudnia 2014 10:58

 

ABSOLUTNIE BARDZO WYGODNE AUTO

 

Od pierwszego swojego wcielenia w latach siedemdziesiątych stał się bestsellerem i liderem segmentu. VOLKSWAGEN GOLF pozycji tej nie oddał do dziś. Mówią, że nudny, bez fajerwerków. Ale w tym jego siła, z wielką ilością wariantów i modeli można nudę pokonać. Model Variant w dodatku z napędem na cztery koła świadczy o tym dobitnie.Tuż po zajęciu miejsca we wnętrzu czujemy się w nim bardzo dobrze. Potem jest już tylko lepiej.

 

ZOBACZ TEŻ;   VW GOLF VARIANT W ZAMIECI

 

Jedną z najważniejszych ról we współczesnej motoryzacji odgrywają auta kompaktowe. Pojemne, aczkolwiek niezbyt duże. W dodatku dość lekkie, czyli oszczędne, często z dużymi, mocnymi silnikami. Mogą więc dać dużo frajdy z jazdy. Najbardziej pojemnymi przedstawicielami tej grupy są wersje kombi, od dawna popularne w Europie.

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;   VW GOLF - 7 GENERACJI IKONY

 

 

Golf w swojej 40-letniej historii już kilkakrotnie zwyciężał w konkursie Car of The Year. Przez te lata sprzedano niemal 30 milionów egzemplarzy samochodu. Doczekał się niezliczonej ilości wariantów i modeli.

 

 

U Volkswagena w segmencie C jest Golf przedłużony, czyli Variant. Wygląda, tak na pierwszy rzut oka jak mniejszy Passat. Linia nadwozia Varianta jest elegancka i harmonijna. Jako, że nie ma w tej linii żadnych fajerwerków jest absolutnie mistrzowsko ponadczasowa. Solidny, przemyślany, konserwatywny design wzbogacono o modne zaostrzone krawędzie. Spoglądając na profil auta, oraz część tylną odnajdujemy wspólne elementy z większym o klasę Passatem. Główna boczna linia biegnie pod klamkami w drzwiach i kończy się na błotniku tylnym. Druga linia biegnie nad progiem. Boczne szyby jak w każdym Golfie są duże, poza bardzo małym trójkątnym okienkiem przed przednimi drzwiami. Przód auta to klasyczny Golf. Tradycyjny grill i duże lampy z halogenowymi światłami i światłami do jazdy dziennej, a między nimi na środku duży emblemat marki. Do tego wyglądu się przyzwyczailiśmy na tyle, że nie ma potrzeby go zmieniać i psuć.

 

 

Silnik.

To tradycyjny motor Volkswagena. Turbodiesel 2,0 150 KM w wersji Blumotion. Bardzo dobrze przyspiesza, pokaźny moment obrotowy dostępny jest w pełnym zakresie obrotów. Przy tym momencie obrotowym auto nie ślizga się dzięki napędowi na cztery koła 4Motion. Do tego niewiele pali, jednak nieco więcej niż taki z napędem tylko na koła przednie. Około 7 litrów litra w mieście, a także nieco ponad 4,5 litra przy spokojnej jeździe poza miastem. Ale auto z napędem 4x4, nawet dołączalnym jak tu, a nie stałym jest cięższe i musi spalić więcej.

 

 

Wsiadamy.

Od razu czujemy się w nim bardzo wygodnie, jak we własnym domu. Jest tak swojsko.

Golf od siedmiu pokoleń kojarzył się z pragmatycznie poukładanym kokpitem o zachowawczym wzorze deski rozdzielczej, dobrych materiałach oraz niezbyt ekstrawaganckiej kolorystyce. Niech tak będzie dalej!

I jest! Proste rozwiązania, oraz tradycyjne kształty gwarantują przywiązanie szerokiej klienteli. Tylko trochę przełamano tradycje. To może być wynikiem tego, iż szefem grupy projektowej jest Polak Tomasz Bachorski. Konsola umieszczona delikatnie pod kątem otacza nieco kierowcę. Bardzo sympatycznie.

 

 

Nieco inaczej, niż poprzednio wygląda tapicerka drzwi, ale bardzo elegancko. Na środku deski rozdzielczej mamy duży dotykowy ekran, który już z daleka wyczuwa ruch dłoni, wtedy na ekranie wyświetlają się ikonki, które są normalnie uśpione. Na konsoli środkowej niestety mamy elektroniczny ręczny, na którym nie zrobimy nawrotu. A szkoda, my nadal nie możemy się przyzwyczaić do tego rozwiązania. Lecz przecież to kombi, a nie GTI czy R. Ergonomia pracy kierowcy jest bardzo dobra. Wszystkie dźwigienki i przełączniki umieszczone bardzo przejrzyście, a ich obsługa intuicyjna.

Fotele przyjemnie twarde i bardzo wygodne. Z przodu mamy bardzo dużo miejsca. Jakby to było auto o klasę wyżej. Na tylnej kanapie podobnie, wygodnie i dużo miejsca. Jakość materiałów we wnętrzu i spasowanie jak zwykle u Volkswagena na bardzo dobrym poziomie. Bagażnik jest ogromny. Wyłożony dobrej jakości materiałami.


Prowadzenie auta.

Od razu po ruszeniu stwierdzamy, iż Golf Variant daje moc przyjemności z jazdy. Doskonale przyspiesza i hamuje. W każdej sytuacji na drodze czujemy się bezpiecznie. Nie można się do niczego przyczepić. To jest wysoki poziom współpracy z kierowcą. Zakręty Golf pokonuje pewnie, precyzyjnie. Na śliskim, co sprawdziliśmy, auto spisało się wybornie. Zawieszenie jest ustawione przyjemnie twardo.

 

 

Ta wersja auta VOLKSWAGEN GOLF VARIANT 4Motion ujęła nas. To solidne, średniej wielkości, ale pojemne auto. Nadaje się doskonale dla rodziny z dziećmi, na długie podróże i wyprawy turystyczne. Więc wsiadajmy!

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

VOLKSWAGENEM PRZEZ ŚWIAT

AUTO-TURYSTYKA W MUZEUM VOLKSWAGENA

AUTO-TURYSTYKA W WIELKOPOLSCE

 

 
Designed by vonfio.de