SKODA OCTAVIA 1,0 TSI DSG LIMUZYNA |
Wpisany przez Robert Wdzięczkowski |
czwartek, 27 grudnia 2018 19:37 |
SPRAWNY I BEZPROBLEMOWY
Są takie auta, które lubimy zawsze, bo mają w sobie coś fajnego. SKODA OCTAVIA jest autem, które od dawna lubimy za niezawodność i pojemność wnętrza oraz bagażnika. Także za dobre wyposażenie i coraz bardziej atrakcyjny wygląd każdej następnej wersji.
ZOBACZ TEŻ; TEST SKODA OCTAVIA KOMBI 1,0 TSI DSG
POLUB NAS TAKŻE NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
ZOBACZ TEŻ; HISTORIA MARKI SKODA
PRZECZYTAJ TEŻ; REKORD PRĘDKOŚCI OCTAVII W BONNEVILLE
Octavia to sztandarowy model marki. Jest duża, pojemna i dobrze wygląda. Można ją zamówić z wieloma silnikami i wersjami wyposażenia, także w usportowionej wersji RS.
Stylistycznie auto jest w porządku. Zmiany są subtelne. Największą są podwójne reflektory z przodu. Nadwozie sprawia wrażenie lekkości i dużej wielkości. Z daleka musimy się chwilę zastanowić, by nie pomylić jej z większym modelem SUPERB. Auto zachowało należyte proporcje. Wizualnie nie wydaje się być za bardzo nadmuchane. Rozstaw osi 2686 mm. Długość auta to 4667 mm a szerokość 1814 mm. Auto posadowiono na 18 calowych felgach. Opony o rozmiarze 225/40 R18. Stojące na nich auto wygląda naprawdę bojowo. W światłach zastosowano technologię LED już w podstawowej wersji wyposażenia.
Duże drzwi, zarówno przednie jak i tylne szeroko się otwierają. Dają dostęp do obszernych siedzeń przednich i tylnej kanapy. Kierowca i pasażer mają dość miejsca na wygodnych i przyjemnie twardych fotelach. Tylna kanapa już tradycyjnie w Octavii jest bardzo obszerna i wygodna. Za nią mamy obszerny bagażnik, niczym w amerykańskim krążowniku.
Silnik trzycylindrowy 1,0 turbo – benzynowy. Zanim go skrytykujemy za tylko trzy „gary” warto się mu przyjrzeć. To motor o wysokiej kulturze pracy. Zanim ktoś się uważnie wsłucha można długo nie wiedzieć, iż ma trzy cylindry. Silnik jest wyjątkowo elastyczny i sprawnie przyspiesza, absolutnie Octavia o masie 1300 kg nie jest autem ospałym. Ma moc 115 KM przy 5000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 200 Nm w zakresie 2000 – 3500 obr/min. Przy nawet nagłym przyspieszaniu, a tym bardziej przy spokojnej jeździe z użyciem tempomatu - silnik jest cichy. Współpracuje z doskonale działającą skrzynią dwusprzęgłową DSG o siedmiu przełożeniach.
Wrażenia z jazdy jak najlepsze. Niezależne zawieszenie zarówno przednie, jak i tylne doskonale wybiera nierówności. Układ kierowniczy pracuje precyzyjnie. Na zakrętach auto jest pewne, niczym nie zaskakuje i sprawnie je pokonuje.
Auto znane od kilkunastu lat, popularne i doceniane przez rzesze kierowców. SKODA OCTAVIA 1,0 TSI to bardzo atrakcyjny samochód, który nie musi mieć żadnych kompleksów. Downsizing to przyszłość motoryzacji, gdyż rozwój materiałoznawstwa i technologii pozwala na większe osiągi przy coraz mniejszych pojemnościach. Tak więc ruszajmy w siną dal.
Tekst, zdjęcia i film; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy
|