Home Skoda SKODA KAROQ
SKODA KAROQ Email
Wpisany przez Adam Janczur   
niedziela, 16 grudnia 2018 09:22

 

KAROQ – MOCNY ZAWODNIK

 

 

Nowy czeski SUV pod kuratelą koncernu VOLKSWAGEN jest atrakcyjny w każdym calu. SKODA KAROQ jest odpowiednikiem modelu FORD ECO SPORT lub też SEAT ARONA. Jednak jego design i konstrukcja są nieco stonowane. To spokojne auto nastawione na rzetelne obsługiwanie pasażerów bez zbędnych fajerwerków.

 

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;  HISTORIA MARKI SKODA

 

 

 

Z zewnątrz, szczególnie z przodu Skoda Karoq wygląda jak większy brat KODIAQ. Auta te różnią się innym podcięciem dodatkowych lamp z przodu. Nieco innym wyprofilowaniem tylnych reflektorów.

 

 

 

 

Dopiero z boku widać wyraźnie dłuższy tylny zwis Kodiaqa. Karoq jest stylizowana zachowawczo. Nie można jednak określić, iż nudno. Jednak na ulicy nie wyróżnia się tak bardzo jak FORD ECO SPORT, HYUNDAI KONA czy też HONDA C-HR.

 

 

 

Czy Skoda Karoq to miejski Crossover czy może SUV jak się patrzy. Karoq ma większy rozstaw osi o d VOLKSVAGENA T-R0C . To w dużej mierze decyduje o ilości miejsca we wnętrzu. Umownie przyjmijmy, iż Karoq to umownie niemal to samo co SKODA OCTAVIA, choć z nieco mniejszym bagażnikiem.

 

 

 

 

 

 

Z zewnątrz, szczególnie z przodu silnie przypomina większego Kodiaqa. Dopiero z boku widać wyraźnie dłuższy tylny zwis Kodiaqa. Zajmując miejsce we wnetrzu przekonujemy się, iż Skoda jest całkiem przestronna. Z przodu miejsca jest aż nadto, nawet dla wysokiej osoby. Dość łatwo zająć wysoka pozycja za kierownicą. Z przodu siedzi się bardzo wysoko, raczej ze zgiętymi kolanami. Fotele są dość krótkie, ale nie na tyle, by to przeszkadzało. Fotele z materiału są zaskakująco wygodne. Także w długiej podróży. Z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca dla trzech osób.

 

 

 

 

 

 

Do bagażnika zmieścimy rzetelne 500 litrów bagażu. Tylne siedzenia Maką system Vario Flex, czyli oddzielne fotele, które mona całkiem szeroko regulować i ewentualnie zdemontować. Można także wyjąć część środkową i zbliżyć do siebie części zewnętrzne. To zbliża tylne fotele do przednich pod względem komfortu.

 

 

 

 

 

Jakość wykończenia wnętrza jest doskonała. Nic nie piszczy i nie trzeszczy. Drzwi wykonane są raczej z twardszych materiałów. Podłokietnik środkowy jest dośc miękki i wygodny. Auto ma też kilka sprytnych elementów, jak parasol, skrobaczka do szyb, czy kilka haczyków na zakupy w bagażniku. W aucie też są trzy gniazda USB oraz zapalniczka, a także gniazdo 230 V.

 

 

 

 

 

Nowe pojazdy muszą być wyposażone w wiele rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i jakość podróżowania. Karoq prezentuje się tu doskonale. Mamy funkcję otwierania bagażnika poprzez ruch nogą pod zderzakiem. Mamy także ostrzeżenie o pieszym przy jeździe do tyłu. Do tego mamy całkiem niezłą kamerę cofania.

 

 

 

 

To w dodatku auto bardzo dobrze prowadząca si e zarówno po prostej jak i na zakrętach. Lekki teren także nie jest mu obcy. Samochód spisuje się doskonale na drodze jak i poza nią. Nie ma się do czego przyczepić.

 

 

 

SKODA KAROQ to dobry zawodnik do miasta jak i na tereny podmiejskie. Doskonale jeździ, jest bardzo dobrze wyposażony i atrakcyjnie wygląda. Można rzec, iż to czadowa Skoda.

 

 

 

Tekst, zdjęcia i film; Mirosław Wdzięczkowski

 

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de