Home Skoda SKODA SUPERB 4X4 TDI
SKODA SUPERB 4X4 TDI Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 19 października 2014 08:46

 

Flagowe auto z przedwojenną nazwą....

 

. i napędem na wszystkie koła. Tak pojemny, iż konkurencja może się wstydzić. O tym, że SKODA Superb jest solidną limuzyną, a także kombi wiadomo od dawna. Dystyngowany model czeskiej firmy jest dużo większy i pojemniejszy, oraz sporo tańszy od wszystkiego co jeździ w segmencie D. Nie powinno więc dziwić, iż w ostatnich latach stał się ulubionym pojazdem kadr kierowniczych i naszego rządu – czemu możemy przyklasnąć, bo oszczędzać trzeba. SKODA SUPERB TDI 4X4 - ZOBACZ FILM

 

ZOBACZ TAKŻE;  SKODA SUPERB GREENLINE W LUBUSKIEM

 

Politykom nienachalne kształty i oszczędne silniki pozwalają zachować pozory skromności. Przestrzenią w kabinie zarówno na przednich jak i tylnych fotelach przewyższa także wiele o wiele droższych samochodów wyższego segmentu E. Za przyczynkiem testowanego odmłodzonego Superba w wersji 4x4 kombi i z silnikiem 2,0 TDI o mocy 170 KM ze skrzynią biegów 7-przełożeniową DSG i ja mogłem doświadczyć dyskrecji, a także luksusu.

 

ZOBACZ FILM SKODA SUPERB TDI 4X4 - II

ZOBACZ FILM;    SKODA SUPERB TDI 4X4 - III

 

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  MUZEUM SKODY W MLADA BOLESLAV

 

Najczęściej to nie ja podróżuję z tyłu. Ale teraz należało znaleźć jakiegoś szofera, by poczuć się jak prezes. W porównaniu z poprzednikiem zasadniczych zmian raczej brak. To dobrze, bo po co poprawiać coś, co jest dobre. Tak robią w USA, ale nie mają o tym pojęcia i nie umieją produkować dobrych aut. W Skodzie wiedzą co to luksus. Przedwojenna współpraca z firmą Hispano-Suiza zaowocowała pierwszym modelem Superb – ponad 5,5-metrową limuzyną. Potem były następne. Po wojnie nie było po temu klimatu i dopiero alians z koncernem VOLKSWAGEN dał możliwość produkcji dużego reprezentacyjnego samochodu.

 

 

 

Superb przez ostatnie 5 lat się nie zestarzał. Wystarczyło zrobić drobny lifting nadwozia. Przepastny bagażnik zmieści wszystko, duży rozstaw osi i kół powoduje, iż mamy auto niezwykle obszerne w środku. Poziom wygody jest porównywalny z autami o klasę lub dwie wyżej. Przednie fotele bardzo wygodne, przyjemnie twarde. Jeszcze więcej przestrzeni jest na fotelach tylnych, gdzie prezes ma moc miejsca na nogi bez uszczerbku dla miejsca pasażerów przednich foteli. W oparciu przedniego prawego fotela są nawet dwa przyciski do przesuwania przedniego siedziska i oparcia przez prezesa jadącego z tyłu.

 

 

 

 

Miejsce pracy szofera zmieniło się niewiele. Wstawki i kolorystyka, to wystarczy by auto nabrało świeżości. Nowa czteroramienna kierownica i czytelne zegary z dużymi cyframi, oraz subtelnym podświetleniem. Superb jest doskonale wyposażony. Wersja bazowa zawiera 7 airbagów, immobiliser, centralny zamek z pilotem, manualną klimatyzację, tempomat, elektryczne sterowanie wszystkich szyb bocznych i lusterek, przednie światła przeciwmgłowe, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD/MP3 z ośmioma głośnikami, czujniki parkowania tyłem,

 

 

 

Do tego sprawdzona niemiecka technologia i mamy auto, które doskonale jeździ, nic w nim nie skrzypi, a w najbardziej prestiżowej wersji wyposażenia Laurin&Klement mamy w wyposażeniu moc drewna i skóry. Napęd na cztery koła działa tak, że kierowca nie czuje zmian w przełączaniu wartości momentu obrotowego na poszczególne koła.

 

Nawet mamy ogrzewanie tylnych siedzeń.

 

 

Widoczna modernizacja objęła zarówno przód, jak i tył pojazdu. Zmieniono zderzak przedni, wprowadzono korekty w nadkolach, i mocno przetłoczonej masce, która obecnie jest zakończona noskiem na środku schodzącym aż na grill. Ozdobiono obficie, ostatnio znów modnym chromem, przednią atrapę. Reflektory są ostrzej nakreślone i mają po raz pierwszy układ biksenonowy. Światła do jazdy dziennej wykorzystują technologię LED. Tylne światła również subtelnie zmienione, świecą diodami LED.

 

 

 

Tylna klapa też nie została pominięta. Ma duże przetłoczenie, po którym od razu widzimy, iż to nowy model. Z boku zmianę widać przede wszystkim w nowych, atrakcyjnych wzorach obręczy kół.

 


 

Silnik 2,0 TDI generuje 170 KM i 350 Nm. Bardzo sprawnie rozpędza auto o masie 1581 kg. Skrzynia DSG również sprawnie przełącza biegi. Przyjemność z jazdy tym samochodem jest naprawdę duża.

SKODA Superb 4x4 TDI jest doskonałym autem dla dużej rodziny, bądź dyspozycyjnym dla zarządu firmy. Daje moc przyjemności z jazdy, jest eleganckie i nie trzeba płacić tak dużo za znaczek innej prestiżowej marki. Superb sam w sobie jest prestiżowy.

 

Tekst; Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Małgorzata Wdzięczkowska

 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

YETI ZDOBYWA BIESZCZADY

 

SUPERB LAURIN&KLEMENT

 

SKODA W BONNEVILLE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de