Home Seat SEAT ARONA
SEAT ARONA Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 10 września 2018 20:34

 

SPRYTNY, NIEDUŻY, NA MIASTO

 

 

Takiego samochodu w gamie marki jeszcze nie było. Pierwszy Crossover w ofercie hiszpańskiej marki SEAT – model ARONA. Ten segment niezwykle szybko rozwija się obecnie w Europie. Nie wypada nie mieć w ofercie takiego auta. Firma zaczęła od ciekawego pojazdu, którego nie sposób pomylić z innymi. To typowy przedstawiciel marki.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  SEAT ARONA - PREMIERA

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

 

Gdyby dodać mu napęd na cztery koła, to z jego dość dużym prześwitem zawieszenia mógłby być całkiem sprawnym pojazdem z terenie. Z napędem tylko na koła przednie jest całkiem sprawny. Jego naturalnym środowiskiem jest miejska dżungla.





To typowy przedstawiciel dojazdu pod supermarket, pod urzędy, czy w inne ciasne zaułki i parkingi. Wyższa pozycja za kierownicą, lepsza widoczność i nieduże wymiary pozwalają sprawdzić mu się tam, gdzie limuzyna nie za bardzo daje radę.





Arona doskonale wyróżnia się prześwitem i własnościami terenowymi, które dotąd nie były najważniejsze w segmencie crossoverów. Ekspresyjny wygląd auta jest kolejnym atutem. Ostre przetłoczenia boków nadwozia i obłe kształty. Krótkie zwisy przednie i tylne. Możliwość personalizacji felg w aucie. W testowanym są 18 calowe – wybornie wyglądają. Pełne światła LED. Wszystko to bezpośrednio nawiązuje poniekąd do większego modelu Ateca. Samochód dostał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.





Arona ma aż 5 rodzajów wyposażenia, Reference, style, Fulled, Excellence i najbardziej usportowiony FR. Ten musi wzbudzać większe emocje na drodze! Stworzono inteligentny samochód do pokonywania miejskiej dżungli.







Arona jest pierwszym Crossoverem w koncernie na płycie MQB 2, która znacznie zwiększa sztywność nadwozia i bezpieczeństwo pasażerów pojazdu. Auto dostało 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.





W porównaniu z wielkością pojazdu wnętrze jest bardzo przestronne – długość 4139 mm, szerokość 1780 mm. Dwa kolory oświetlenia wnętrza. 8 calowy monitor na środku deski rozdzielczej. Jest oczywiście dotykowy i zapewnia dostęp do wszystkich systemów samochodu, komputera pokładowego, nawigacji i radia. Cała deska jest obszyta skórą z przeszyciem elegancką czerwoną nitką, lecz nie w każdej wersji. Kierownica nie za duża ma gruby wieniec. Doskonale leży w dłoniach. Ma także pełne sterowanie radiem i komputerem pokładowym. Bagażnik zaskakująco pojemny, głęboki. Ma 400 litrów – 1300 litrów po złożeniu tylnej kanapy.





W przednich i tylnych drzwiach są elektrycznie opuszczane szyby. Fotele, jak to u Seata są twarde i wygodne. Absolutnie nie męczą nawet w długiej podróży. Tym autem jedzie się niezwykle wygodnie.











W 2016 roku rozpoczęła się ofensywa produktowa, wraz z wprowadzeniem hitu rynkowego ATECA. Od tej pory co pół roku jest prezentacja nowego modelu lub wersji. Arona doskonale wpisuje się w produktową ofensywę hiszpańskiej marki. Jest mocnym konkurentem dla RENAULT CAPTUR, czy FORD ECO SPORT.





Sportowe zacięcie, hiszpański temperament i niemiecka technologia. To musi być SEAT, samochód z zacięciem, który nie jest nudny i ma swój charakter. Model Arona – nazwa pochodzi z Wysp Kanaryjskich absolutnie aspiruje do tych przymiotników. Dobrze jeździ, doskonale wygląda – bojowo, dynamicznie jak każdy SEAT. Cóż – tylko wsiąść i pojechać w siną dal.



Tekst; Ela Janczur i Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Ela Janczur i Robert Wdzięczkowski

 

 
Designed by vonfio.de