Dacia Duster 1,5 dci na torze offroad |
Wpisany przez Administrator |
niedziela, 23 stycznia 2011 11:47 |
W ciężkim szoku!
Auto proste, bez żadnych elektronicznych fajerwerków. Dobrze wyglądające, nawet dość bojowo. W środku także pozytywnie zaskakujące. Ale czymś, co najbardziej nas zdumiało, to jego właściwości terenowe. Oto DACIA Duster. Ten samochód nie ma żadnych kompleksów w śniegu, lodzie, czy błocie, co sprawdziliśmy empirycznie! ZOBACZ TEŻ; DACIA DUSTER 1,6 BENZYNA
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; DACIA DUSTER W ALPACH - WYPRAWA
Nasza wyprawa w Alpy przesunęła się o kilka tygodni, ze względu na zbyt wysokie temperatury i brak śniegu. Postanowiliśmy sprawdzić Dacię Duster w terenie. Śnieg w Warszawie co prawda także znikał, lecz zdecydowaliśmy po raz kolejny odwiedzić profesjonalny tor offroadowy Warszawskiej Strefy Off Road w Mościskach koło Warszawy.
Dla nas także własności jezdne Dacii były nadspodziewanie dobre. Następnego dnia wybraliśmy się na odcinki specjalne Rajdu Warszawskiego, na słynny odcinek Przez Bród koło Sierpca. Topniejący śnieg, dużo wody na lodzie, takie były warunki. Brodu co prawda nie przejechaliśmy, ze względu na zbyt wartki nurt rzeki. Wysokość wody była do pokonania dla Dustera, lecz prędkość rzeki w tym miejscu tak duża, iż nie chcieliśmy ryzykować utopienia samochodu w rzece, gdyż nie doczytaliśmy w instrukcji obsługi, czy to amfibia. Jak powiada pan Marek Adasiak; „Gdy woda jest zbyt głęboka, użyj łódki”. Natomiast na lodzie z wodą ani razu nie było żadnych problemów z ruszeniem, czy pokonywaniem przeszkód, nawet pod duże wzniesienie.
To auto w mieście pali od 6 do 8 litrów. Poza miastem potrafi spalić podobnie, lub więcej, gdyż ma krótką skrzynię biegów. Właściwie można ruszać z dwójki. Dlatego dobrze, że pojazd ma szósty bieg. Na pierwszym biegu możemy się poruszać najwyżej do 30 km/h. Dlatego w terenie można go użyć do pełzania. W mieście i na autostradzie to może przeszkadzać, lub irytować. Lecz daje doskonały handikap w terenie. Do tego oszczędny silnik wysokoprężny turbo 1,5l znany z Logana o mocy 85 KM, tu ma moc 110 KM i wystarczającą ilość momentu obrotowego do sprawnego przyspieszania. Tym bardziej, że sprężarka ma zmienną geometrię łopatek, co daje doskonałe doładowanie w pełnym zakresie obrotów i wysoką elastyczność.
Jesteśmy w ciężkim pozytywnym szoku, jak doskonale radzi sobie w każdych warunkach tak tanie auto. A czeka nas jeszcze test długodystansowy w Alpy.
ZOBACZ RÓWNIEŻ; NOWA DACIA DUSTER NA TROPHEE ANDROS RENAULT KOLEOS NA NORDKAPP ZIMĄ - WYPRAWA
|
Poprawiony: piątek, 13 lipca 2012 09:05 |