Home Samochody/Cars Dacia DACIA DUSTER 4X4 LIFTING
DACIA DUSTER 4X4 LIFTING Email
Wpisany przez Adam Janczur   
poniedziałek, 13 sierpnia 2018 05:45

 

ZASADNICZA ZMIANA


Rozwój tego pojazdu jest niesamowity. DACIA DUSTER to uznane auto terenowo-szosowe za rozsądną cenę. Teraz nastąpił zasadniczy skok jakościowy, bez dużego wpływu na cenę i bez pogorszenia własności jezdnych w terenie, ale za to z polepszeniem na drogach ubitych.

 

 


 

 

 

Można wymieniać jednym tchem. Auto jeszcze lepiej wygląda, ma kilka dodatków stylistycznych, które zawsze miło widzieć. Jest cichsze w środku. Ma doskonałą kamerę cofania. Ma system multimedia - komputer rodem z RENAULT. Ma tempomat, sterowanie radiem na kierownicy. Wydłużono mu szósty bieg, co pozwala komfortowo i oszczędnie podróżować na autostradzie.

 

 

 

 


Ma nadal sprawdzony silnik turbodiesel 1461 cm o mocy 110 KM przy 4000 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm przy 1750 obr/min, który doskonale sprawuje się w tym aucie zarówno w terenie jak i na trasie, sprawnie napędzając samochód o rozsądnej masie 1402 kg – jak na auto z napędem 4x4. Jest to bardzo elastyczny motor.

 

 

 

 


Wygląd nadwozia zanadto się nie zmienił, ale nabrał elegancji. Bardziej szlachetny przód auta z większą ilością chromu. Na dachu duże relingi z logo modelu. Na przednich błotnikach imitacje wywiewów – chrapów bocznych. Tył zmienił się niewiele. Zawsze zwracały i nadal zwracają uwagę duże nadkola przednie, jak i tylne. To zawsze się podoba.

 

 


Wnętrze auta klasycznie skromne, ale materiały jakby nieco lepszej jakości. To już nie są twarde plastiki. Nastąpił zasadniczy skok jakościowy. Na środku deski rozdzielczej duży ekran. Fotele dość twarde i wygodne, teraz jakby lepiej wyglądają, z przeszyciem z nazwą auta. Siedzi się wysoko i ma dobry ogląd na otaczający świat oraz dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Tylna kanapa obszerna i również wygodna. Siedzi się tam dość wysoko i mamy dużo miejsca zarówno na nogi jak i nad głową.

 

 

 


Dzielność na drodze jest jak najbardziej dobra na asfalcie, a nawet lepsza. Mimo, iż w poprzednich wersjach nie było źle nastąpił duży skok jakościowy. Duster jest sztywno zawieszony i na zakrętach się nie przechyla. Pokonuje je pewnie i przewidywalnie. Gdy wjedziemy w teren auto odżywa w sposób niesamowity. Dzielność w terenie jest lepsza od jakiegokolwiek SUV-a i porównywalna z typowymi autami terenowymi. Pomaga bardzo w tym duży prześwit nadwozia.

 

 

 


Zawsze lubiliśmy rumuńskie auto z francuskim polotem. DACIA DUSTER nie daje za wygraną. Jest jeszcze lepszym konkurentem dla innych, droższych samochodów. Tylko ma jeden minus – znów gdy ją zmówimy trzeba będzie czekać na odbiór wiele miesięcy, bo cała produkcja będzie wyprzedana na ho, ho …, albo i dłużej!

 

 


Tekst, zdjęcia i filmy; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

 
Designed by vonfio.de