Home Samochody/Cars Suzuki SUZUKI JIMNY 1,3
SUZUKI JIMNY 1,3 Email
Wpisany przez Małgorzata Frank   
piątek, 22 listopada 2013 23:31

 

Mały, zwinny mistrz terenu

 

Jeżeli pragniesz taniej, prawdziwej terenówki SUZUKI Jimny jest wyborem oczywistym. W terenie jest mistrzem, ma taką dzielność, że zawstydza wiele innych aut. W mieście, jako, iż mały, nie ma żadnych kompleksów. Jest lekki 1120 kg, a to pozwala mimo niedużego silnika na dobre sprawowanie we wszelkich warunkach.

 

ZOBACZ TAKŻE;    NOWY SUZUKI SX4

 

Pierwszy model tego auta powstał w 1970, przechodził różne modyfikacje i zmiany, ale nadal koncepcja jest taka sama. Obecny model Jimny zadebiutował na salonie w Paryżu w 1998 roku. Potem przechodził kilka drobnych zmian stylistycznych, aż do obecnej wersji. Niedawno auto przeszło delikatny face lifting, lecz podobnie jak Jeep Wrangler nadal przypomina swego protoplastę.

 

ZOBACZ TAKŻE; NOWY SUZUKI JIMNY - PREMIERA

 

 

Suzuki dobrze wiedziało co robi stylizując model Jimny. Prosta, nieco kanciasta forma, ponadczasowe linie nadwozia i szerokie nadkola, koło zapasowe umieszczone na tylnej klapie, nadają pojazdowi wygląd ponadczasowy. Żadne modne przetłoczenia linii nadwozia, ekstrawaganckie detale, dynamiczna sylwetka nie miały by sensu. Tylko nie możemy zrozumieć, po co na masce zamontowano muchołap, który jest atrapą i niczemu nie służy, tylko zwiększeniu oporu powietrza. Chyba, że jest to przygotowanie do zamontowania jakiegoś większego doładowanego silnika.

 

 

 

 

Nieduże gabaryty nadwozia czuć we wnętrzu. Z przodu miejsca jest wystarczająco, a zamontowane fotele okazują się zaskakująco wygodne. Nieco gorzej jest na tylnej kanapie dla dwóch osób. Co prawda siedzi się wysoko, ale przestrzeń na nogi jest skromna, kanapa jak w autach coupe ma za krótkie siedzisko. Bagażnik z kultowym otwieraniem klapy na bok. Ma niski próg załadunku, ale małą pojemność. Właściwie tylna kanapa jest bardzo blisko tylnej klapy.

Z punktu widzenia kierowcy wnętrze ma więcej zalet niż wad. Deska rozdzielcza ma prostą, ale miłą dla oka stylistykę. Umieszczone tam przełączniki są umieszczone w odpowiednim miejscu i dobrze opisane. Zegary gwarantują wzorową czytelność.

 

 

 

Plusem jest także widoczność na zewnątrz. Wysoka pozycja kierowcy i duże przeszklenie nadwozia pozwalają na sprawne manewry. Materiały wykańczające kabinę są odpowiednie do terenówki, jaką jest Jimny. Nie muszą olśniewać najwyższą jakością.

 

 

Suzuki Jimny jest wiernym towarzyszem do miejskich przepraw. Doskonałe zawieszenie i 16 calowe koła z oponami o wysokim profilu pokonają każdą wyrwę w jezdni. Poza tym wspomniana doskonała widoczność i niesamowita zwrotność auta to ogromne plusy w miejskiej dżungli.

 

 


Drugim ważnym miejscem pracy tego samochodu jest teren. Rzadko spotykana dziś solidna konstrukcja i doskonałe kąty wejścia i zejścia pozwalają pokonać nawet poważne przeszkody. Dołączalny napęd na cztery koła i reduktor dają temu pojazdowi wybitne własności terenowe. Sztywna zarówno przednia, jak i tylna oś to typowe atrybuty aut mających wybitną dzielność w terenie, a taki jest Jimny. Byliśmy pod wielkim wrażeniem, jak radzi sobie po stromym trawiastym, śliskim zboczu. To auto może więcej, niż kierowca, który jest bez przygotowania i nauki jazdy w terenie. Można go przechylić w każdą stronę pod tak dużym kątem, iż mamy wrażenie, że auto się przewróci, a ono nadal jedzie w sposób niezakłócony. Mistrz!

W długą trasę po autostradzie nadaje się już mniej, szum powietrza przy większych prędkościach jest wyraźnie wyczuwalny. Komfort jazdy jest typowy dla terenówki.

 


 

Dane techniczne;

Dł/Szer/Wys – 3695/1600/1705mm

Prześwit podwozia - 190mm

Min. promień skrętu - 4,9m

Kąt natarcia – 34 stopnie

Kąt zejścia – 46 stopni

Kąt rampowy – 31 stopni

Pojemność bagażnika 324/816 litrów

Pojemność silnika – 1328 cm benzynowy 16 zaworowy

Wtrysk – wielopunktowy

Moc - 85 KM przy 6000 obr/min

Max. moment obr. - 110 Nm przy 4100 obr/min

Masa własna 1120 kg

Zużycie paliwa – 5,8 – 8,5 litra

 

 

Za mniej niż 58000 zł możemy mieć auto w wersji podstawowej, a za mniej niż 69000 zł otrzymamy w pełni wyposażoną wersję elegance.

Producenci prześcigają się w wymyślaniu przeróżnych SUV-ów, czy Crossoverów. Nie prezentują na ogół większych zdolności terenowych. Ten potrafi wszystko, SUZUKI Jimny, mimo małych rozmiarów to auto dla prawdziwych mężczyzn, dla których wyprawy terenowe to wyzwanie.

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

DWA SUV-Y NA STARCIE

SUZUKI WYGRYWA PIKES PEAK

 
Designed by vonfio.de