Home Samochody/Cars Suzuki SUZUKI GRAND VITARA 2,4
SUZUKI GRAND VITARA 2,4 Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 03 listopada 2013 11:11

 

Lekka terenówka – mistrz ciężkiego terenu

 

W świecie motoryzacji czas płynie nieubłaganie. Niegdyś ko0lejne modele dzieliły dekady, dziś nikt czekać nie może, bo konkurencja nie śpi. Przeglądając rynek lekkich terenówek stwierdzimy, że mają kompaktowe wymiary, bo tak się przyjęło, są droższe od aut segmentu C, ale tańsze od typowych SUV-ów, niekiedy o skromnych możliwościach terenowych. Wybitnym przedstawicielem tego segmentu, ale też o wybitnych właściwościach terenowych jest SUZUKI Grand Vitara.

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;   SUZUKI W BIAŁOWIEŻY

 

Tak, tak! Ma dołączany napęd na cztery koła, z możliwością blokady i reduktor, co w połączeniu z dużym prześwitem i dużymi kątami natarcia z przodu i tyłu i krótkim rozstawem osi daje auto, które Bieszczadom w błocie, lub śniegu się nie kłania. Suzuki może nie jest najbardziej popularną marką w Polsce, jednak nie da się nie zauważyć sukcesu niektórych modeli. Jednym z nich jest Grand Vitara. Kolejne generacje modelu nie straciły nic z walorów terenowych, ale zyskiwały na jakości prowadzenia. Najnowszy model nadal ma ramę, jak prawdziwa, typowa terenówka, ale spełnia ona rolę pomocniczą.

 

 

Niepozorna Vitara o długości 4,5 metra i szerokości 1,81 metra potrafi zawstydzić wszystkie pseudo terenowe auta. W gruncie rzeczy nie trzeba bać się wycieczki w jakieś głębsze bagno. Większość kierowców nigdy nie zjeżdża z asfaltowych dróg, lecz taki napęd znakomicie przydaje się w czasie dużego deszczu i obfitego śniegu i zasp.

Przód nieco zmieniony, inny zderzak, nadkola jakby bardziej wydatne, dalej zmiany w stylistyce raczej nieznaczne.

 

 

Wersja 5-drzwiowa jest obszerna w środku, zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. Są dość twarde, ale wygodne. Nadają się nawet do długiej podróży. Kokpit klasyczny z czytelnymi zegarami. Żadnych fajerwerków. Materiały w środku dobrej jakości.

 

 

 

Do wyboru jest kilka silników, ale najbardziej popularne to diesel 1,9l i benzynowy 2,4 l. My testowaliśmy wersję z motorem benzynowym. 2,4 litra o mocy 185 KM przy 6000 obr/min i należy przyznać, iż taka pojemność daje dużą elastyczność, a to przydaje się w terenie, oraz przy przyspieszaniu. Zużycie paliwa w normalnej jeździe nie w terenie to 7 – 9,6 litra. W trudnym terenie było by z pewnością znacznie więcej.

 

 

 

Vitara ma opinię auta bezawaryjnego, a to jest fakt. Nie ma nadmiaru elektroniki, wszystkie podzespoły sprawdzone od lat, więc co zepsuć się może.

 

 

 

Wszechstronne auto za rozsądną cenę, zarówno drogowe, jak i terenowe, może być męskim wcieleniem siły, choć to podobno damskie auto, które najbardziej podoba się damom. A te w teren rzadko się zapuszczają, za to macho a i owszem. Więc zapuszczajmy się dalej i dalej SUZUKI, które jest praktyczne i silne jak macho.

 

 

Tekst; Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Małgorzata Wdzięczkowska

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

SUZUKI WYGRYWA PIKES PEAK

AUTO-TURYSTYKA W KRAKOWIE

SUZUKI KIZASHI W ŁĘCZYCY

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de