Home Samochody/Cars Suzuki SUZUKI SWIFT 1,0 TURBO
SUZUKI SWIFT 1,0 TURBO Email
Wpisany przez Adam Janczur   
środa, 15 sierpnia 2018 17:25

 

NIESAMOWICIE FAJNY!


Popularny od dawna – SUZUKI SWIFT – tak! Japończycy stawiają na minimalizm, kompaktowe gabaryty i zwartość konstrukcji. Wbrew globalnym trendom, Suzuki skróciło Swifta o 10 milimetrów. 6 generacja ma za to o 20 mm większy rozstaw osi, co pozwoliło poprawić przestronność kabiny. Dodano mały silnik o dużych możliwościach i wyszło, ach wyszło bardzo miłe, dynamiczne auto!

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

ZOBACZ TAKŻE TEST;  SUZUKI SWIFT HYBRID


 

 

Poza tym, to jeden z najmniejszych przedstawicieli gatunku. Nadwozie ma jedynie 384 centymetry długości, 173,5 szerokości, i 149,5 wysokości. Skrócono też auto o 10 mm w porównaniu do poprzednika, ale za to zwiększono rozstaw osi o 20 mm. To poprawiło nieco przestronność kabiny. Wprowadzony kilka miesięcy temu model można wyposażyć w pełni LED-owe oświetlenie, a także przyciemnione szyby boczne oraz aluminiowe obręcze ze stopów lekkich o średnicy 17 cali. Rzadko spotykane rozwiązanie stanowią klamki drugiej pary drzwi schowane w słupku C.

 

 

 


Auta miejskie, segmentu B stoją wobec dużych oczekiwań klientów, przy tym konkurencja duża. SUZUKI ma na to swój oryginalny pomysł. Łączy w umiejętny sposób kompaktowe rozmiary, przyjemną dla oka stylistykę oraz całkiem dynamiczne wnętrze, czyli trzycylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Ma moc 111 KM przy 5500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 200 – 3500 obr/min. Pojazd przyspiesza do 100 km/h w 10,6 sek i osiąga 195 km/h.

 

 


Ma manualnie sterowaną 5-biegową skrzynię biegów. Brak bezstopniowej skrzyni daje się pozytywnie odczuć. Zmniejsza zużycie paliwa i nic nie wyje w czasie przyspieszania. Silnik nie dławi się przy niskich obrotach, z których często korzystamy w mieście, jest niesamowicie elastyczny, wcale nie czujemy, iż to tylko trzy cylindry. Przyspiesza jakby lepiej niż ma w papierach, to z pewnością dzięki niskiej masie auta, poniżej 850 kg.

 

 


Wygląd zewnętrzny nawiązuje do poprzednika ze zmianami dodającymi mu atrakcyjności. Najciekawiej wyglądają zmiany przodu pojazdu. Nowy grill jakby wydłużona maska. Patrząc z boku nadal mamy wysoko uniesiony dach, który opada dość znacznie ku tyłowi a dość duże boczne okna w przednich drzwiach – ich dolna linia idzie mocno w górę. Widzimy zatem z boku charakterystyczny dla Swifta klin okien bocznych. Duża wysokość auta na pierwszy rzut oka nie jest jakby widoczna i nie przeszkadza nikomu. Tym bardziej, iż zaskakujące dla bardzo wysokich osób są jego możliwości przewozowe. Nawet bardzo wysocy mają dużo miejsca nad głowami.

 

 


Drzwi drugiego rzędu siedzeń mają klamkę umieszczoną wysoko na granicy słupka C. Z tyłu duży zderzak a nad nim duże zespolone lampy. Najmniej zmieniła się tylna klapa z dość dużym oknem.

 


Wnętrze, jak to przyjęło się w Suzuki, czerń ze srebrnymi wstawkami. Jest jakby dodatkowo ożywione. Duży ekran – wyświetlacz radia, komputera i nawigacji umieszczony niezbyt wysoko na desce rozdzielczej, pod nawiewami. Duża i gruba kierownica ma sterowanie tempomatem, radiem i funkcjami komputera. Za nią są dwa duże i przejrzyste zegary. Fotele, trzeba przyznać, iż są wygodne i nieźle trzymają na boki. Podobnie tylna kanapa. Jest obszerna i wygodna. Miejsca na nogi – zarówno z przodu, jak i z tyłu – jest dużo i nawet w czasie długiej podróży możemy poczuć się wygodnie.

 


Wrażenia z jazdy bardzo przyjemne - prowadzi się niemal jak gokart. Wszystkie mechanizmy działają bardzo lekko, co powoduje, iż kierowca nie męczy się podczas intensywnej miejskiej jazdy. Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym działa precyzyjnie. Co prawda na autostradzie mógłby podać nieco mniej wspomagania, lecz nie jest to zbyt duży problem. Zawieszenie działa precyzyjnie, nic nie stuka i nie trzeszczy. Na zakrętach auto prowadzi się neutralnie i precyzyjnie. Od razu wiadomo, że procentują doświadczenia ze sportu. Ogólnie trzeba nadmienić, iż wrażenia z jazdy są bardzo dobre, samochód jest miły w obyciu.

 


Dla nas niesamowita wersja bardzo znanego i popularnego samochodu japońskiego. SUZUKI SWIFT w każdej dotychczasowej generacji był fajnym autem za rozsądną cenę i niech tak pozostanie!

 


Tekst, zdjęcia i filmy; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

 
Designed by vonfio.de