Home Samochody/Cars Suzuki SUZUKI SX4 S-CROSS
SUZUKI SX4 S-CROSS Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 17 sierpnia 2014 16:51

 

OD KOMPAKTU DO CROSSOVERA

 

Pierwsza wersja SUZUKI SX4 była raczej autem kompaktowym, może nieco wyższym od innych, ale bardzo wdzięcznym do jazdy. Przekonało się o tym wielu rajdowych kierowców używając tego auta w cyklu WRC i innych znamienitych rajdach. Obecny model jest tylko nieco większy, ale to wystarczyło, by przejść do innej klasy małych crossoverów.

 

ZOBACZ TEŻ;    SUZUKI SX4 - PREMIERA

 

Coraz większy popyt na nieduże auta typu SUV znacząco wpływa na ewolucję przedstawicieli tego gatunku. Zanim na rynku zaczął się prawdziwy bum na Crossovery, których nazwa to połączenie niedużych pojazdów klasy B i możliwości większych SUV-ów, na rynku pojawiły się bliźniacze Suzuki SX4 i FIAT Sedici, na zmodyfikowanej płycie podłogowej Swifta. Produkcja odbywała się w fabryce na Węgrzech i tam też dziś powstaje następca - nowy SX4 S-Cross.

 

ZOBACZ TAKŻE; NOWY SUZUKI JIMNY

 

 

 

Jest on zaprojektowany na nowej płycie podłogowej. Crossover ewoluował pod każdym względem. Nadwozie jest ładne i zgrabne. Przyglądając się trudno oprzeć się wrażeniu, iż sylwetka nieco przypomina Nissana Qashqai. Stylistyka zdradza informację o aspiracjach do zjazdu z asfaltu. Szare panele na boku nadwozia i szary dół zderzaków pozwalają wjechać w teren baz obawy o zarysowanie lakieru. Patrząc z boku nadwozia widzimy całkiem zgrabne, nowoczesne auto. Poprowadzono jedno przetłocznie tuż nad klamkami, lekko opadające ku przodowi. Elegancki styl dopełniają duże okna boczne wznoszące się ku tyłowi. W drzwiach są duże lusterka boczne gwarantujące doskonałą widoczność do tyłu.

 


 

 

 

Z tyłu widzimy elegancję i nowoczesność. Duże lampy tylne są podzielone i umieszczone na klapie tylnej, jak i wysoko na błotniku. Także wysoko na małym spoilerze na klapie umieszczono także trzecie światło hamulca. Pas przedni został zdominowany przez duże reflektory i dobrze wkomponowany między nimi elegancki grill. Cały przód sprawia wrażenie ponadczasowego, ale czy tak jest rzeczywiście przekonamy się za kilka lat.

 

 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;    SUZUKI SX4 W BIAŁOWIEŻY

 

SX4 ma długość 4,30 m (o 18 cm dłuższy od poprzednika) i 2,60 m rozstaw osi. Przy tym jest aż o 60 kg lżejszy od poprzednika. Przy tym oferuje o 160 litrów większy bagażnik. Wow!

 

 

 

 

Po zajęciu miejsca we wnętrzu design deski rozdzielczej wywołuje bardzo dobre wrażenia. Linie konsoli są gładkie. Czołowy płat deski rozdzielczej wyłożono miękkim tworzywem przyjemnym w dotyku. Subtelnie zaprojektowano boczki drzwiowe, które zgrabnie łączą się z konsolą. Krawędzie bocznych podpórek pod łokcie ozdobiono srebrną listwą. Podobne listwy są także w innych miejscach wnętrza. Te detale dobrze korespondują z szarą podsufitką i bokami słupków.

 

 

 

Ilość miejsca na wygodnie twardych fotelach z przodu jest bardzo duża. Tylna kanapa również obszerna i wygodna. Daje również zaskakująco dużo miejsca dla trzech osób. Dwie osoby z tyłu mogą podróżować na duże odległości.

 

 

Silnik 1,6 benzynowy 120 KM przy 6000 obr/min. Moment obrotowy 156 Nm przy 4400 obr/min. Jednostka napędowa jest bardzo elastyczna, szczególnie w górnym zakresie obrotów. Jednak w dolnym zakresie również doskonale daje sobie radę.

Skrzynia biegów CVT – automatyczna ma trzy tryby pracy, w pełni automatyczny, sportowy i manualny. Skrzynia działa bardzo dobrze i ma szeroki zakres przełożeń. Dzięki czemu silnik ma małe zapotrzebowanie na paliwo. Zużycie 6 litrów na trasie i poniżej 7 litrów w mieście jest łatwo osiągalne. Pomaga w tym manualne sterowanie łopatkami przy kierownicy. Działa bardzo dobrze i szybko przełącza biegi. W tym trybie jak się wprawimy to możemy osiągnąć bardzo ekonomicznie niskie zużycie paliwa. Lecz można pojechać bardziej sportowo.

 

 

Tym bardziej, iż zawieszeniowo S-Cross to bardzo pozytywne zaskoczenie. Na asfalcie prowadzi się bardzo pewnie, nie myszkuje po drodze. Jest po prostu łatwy w prowadzeniu. Poza asfaltem - również konstruktorzy się postarali – jeździ się nim pewnie dzięki napędowi na wszystkie koła All Grip. Mamy wrażenie, że auto potrafi więcej niż może się wydawać. Genaralnie jazda nowym SUZUKI SX4 S-CROSS to duża przyjemność. Auto jest ciche i przyjazna użytkownikowi. Auto-Turystyka je polubiła.

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;

NOWY SUZUKI SPLASH

SUZUKI WYGRYWA PIKES PEAK
AUTO-TURYSTYKA W ŁĘCZYCY

 

 

 

 
Designed by vonfio.de