Home Samochody/Cars Citroen CITROEN C3 SPECIAL EDITION
CITROEN C3 SPECIAL EDITION Email
Wpisany przez Robert Wdzięczkowski   
poniedziałek, 14 października 2019 13:29

 

 

NIESZTAMPOWY

 

 

Wygląda zacnie, ale jednocześnie nie wyzywająco. Francuzi decydując się na nieco kontrowersyjne rozwiązania podejmują ryzyko, jakiego nie możemy oczekiwać od żadnego niemieckiego producenta. Tak było z wieloma legendarnymi już modelami marki. CITROEN wprowadził kolejną generację modelu C3, auto nieduże, ale odróżniające się od konkurencji.


 

POLUB NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz  YOUTUBE


 

 

 

 

Citroeny kochają niemal wszyscy. Szczególnie te starsze. Ten jednak również da się pokochać. Na pewno za to, iż nie jest nudny, wszakże niczego nie udaje i nie sili się na to by nam wmówić, iż jest z wyższej półki niż jest. To auto dla ludzi niebanalnych i aktywnych. Ten samochód może nielicznych odepchnąć swoim hipsterskim wyglądem. Ale cztery razy więcej przyciągnie jak magnes.

 

 

 

 

 

 

Przód auta nowoczesny, pełen obłych kształtów z mocno zarysowanym grillem przechodzącym w długie i wąskie lampy diodowe. Pod nimi w zderzaku duże światła zintegrowane. C3 ma mieć charakter crossovera. Nie brakuje różnych dodatków z czarnego tworzywa, które wizualnie podnoszą prześwit tego auta. Maska przednia dość długa, silnie idzie w górę. Przednia szyba mocno pochylona. Dach w innym kolorze, w tym przypadku czarnym. Na drzwiach odbojniki Airbump – znane z modelu CACTUS.  Patrząc z tyłu od razu uwagę przyciągają tylne lampy. Szyba tylna nie za wielka. Całość pojazdu ładna i proporcjonalna.

 

 

 

 

 

 

 

Dane techniczne;

 

Silnik – 3-cylindrowy rzędowy benzynowy

Pojemność - 1199 cm

Rozrząd - DOHC 12 zaworów

Moc – 82 KM przy 5750 obr/min

Max moment obrotowy – 118 Nm przy 2750 obr/min

Skrzynia biegów - 5 biegowa, manualna

Przyspieszenie 0 – 100 km/h - 12,8 sek

Prędkość maksymalna - 173 km/h

Średnie zużycie paliwa - 4,7 l/ 100 km

Średnica zawracania - 10,7 metra

Masa własna - 976 kg

Dł/szer/wys – 3996/1749/1474 mm

Rozstaw osi - 2540 mm

 

 

 

 

 

 

 

 

Wnętrze nawiązuje do nadwozia, jest jakby spójne. Mimo, iż królują twarde plastiki, dzielnie współgrają z dobrej jakości materiałami – tkaninami. Takie tkaniny mamy nawet na desce rozdzielczej. Ta nawiązuje nieco do Cactusa. Poniżej aż czterech nawiewów na środku deski jest duży ekran multimedialny. Duża kierownica nieco podcięta z dołu. Za nią są przejrzyste zegary.

 

 

 

 

 

 

 

 

Fotele przednie miło twarde, dobrze sprawują się także w czasie długich podróży. Tylna kanapa także obszerna i wygodna. Bagażnik głęboki, może pomieścić o wiele więcej niż by się wydawało. Jest całkiem ustawny.

 

 

 

 

 

 

 

Doskonały komfort resorowania to normalność u Citroena. Wsiadamy i od razu czujemy się dobrze. Dobre prowadzenie i brak hałasów dochodzących z nawierzchni. Zawieszenie zostało skonfigurowane miękko, więc nie oczekujmy wrażeń auta sportowego. Mimo to zakręty pokonujemy zaskakująco pewnie.

 

 

 

 

 

Bardzo przyjemny samochód. Dobrze wygląda, nieźle jeździ. Wnętrze ma bardzo przytulne. Ponadto CITROEN C3 ma typowy – doskonały na miasto silnik 3-cylindrowy. I najważniejsze, iż niczego nie udaje i może się podobać.

 

 

 

 

 

Tekst i zdjęcia; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

 

 
Designed by vonfio.de