Home Samochody/Cars SSANGYONG SSANGYONG REXTON G4 D
SSANGYONG REXTON G4 D Email
Wpisany przez Adam Janczur   
piątek, 23 marca 2018 06:37

 

 

OKAZAŁA TERENÓWKA – TAKŻE NA AUTOSTRADĘ

 

Bardzo ciekawe auto. SSANGYONG REXTON G4 zrobił na nas silne wrażenie. Doskonale wyposażony, piękny w środku jak i na zewnątrz, nieźle jeździ. Każdy, kto do niego wsiadł był zachwycony. Koreańska firma naprawdę odrobiła lekcję i stała się mocną konkurencją dla najbardziej uznanych.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  SSANGYONG  -  HISTORIA MARKI

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

OBEJRZYJ FILM -  SSANGYONG REXTON G4 - TEST

 

 

 

Jeden ze znajomych, który przygotowuje się do zmiany dużego SUV-a na nowego i prestiżowego – powiedział mi, iż jest w takim szoku, że musi się zastanowić, bo po co ma przepłacać ponad sto tysięcy za znaczek BMW lub MERCEDES bądź LEXUS, aby uzyskać takie samo wyposażenie, a jego znajomi i tak się nie znają i wszystkie duże auta są dla nich tak samo prestiżowe.

 

PRZECZYTAJ TAKŻE; SSANGYONG W GENEWIE 2018


 

 

 


 

Czwarta już generacja samochodu jest bardziej elegancka, przestronniejsza, silniejsza i bezpieczniejsza. Od pierwszego rzutu okiem robi wrażenie. Duże szyby, silnie zaznaczone błotniki, elegancki i nowoczesny przód auta, duże reflektory z diodami LED, kamery 360 stopni, które w zasadniczy sposób polepszają widoczność przy manewrowaniu. Duża tylna klapa otwierana automatycnie przyciskiem na niej lub kluczykiem, bądź z wnętrza.

 

 

 


A po zajęciu miejsca w środku wręcz pozytywny szok. Żadne auto nie powstydziło by się wyposażenia, elegancji, stylu i jakości wykończenia.

 

 

 

 

Wnętrze jest wręcz piękne. Tapicerka skórzana, brązowa, czarna lub biała. Bardzo miła w dotyku i z ciekawym przeszyciem w prostokąty ułożone w „caro”. Aż 9 poduszek powietrznych. Mamy też podgrzewaną kierownicę i podgrzewane oraz wentylowane fotele. Połączenie różnych kolorów we wnętrzu wypadło nadzwyczaj ciekawie. Deskę rozdzielczą można wykończyć także w drewnie. Jest też subtelne podświetlenie progów drzwi, panelu ze wskaźnikami i górnej części drzwi. Fotele, deska rozdzielcza i boki drzwi pokryte są elegancko pikowaną skórą Nappa. Rexton G4 ma na środku deski rozdzielczej ekran 8 lub 9,2 cala. Są też kamery 360 stopni i dwustrefowa klimatyzacja z systemem jonizującym, oraz gniazdo 230 V. Można dokupić dach szklany.

 

 

 


Silniki benzynowy lub wysokoprężny. 4-cylindrowy benzynowy turbodoładowany 225 KM przy 5500 obr/min i 350 Nm przy 1500-4500 obr/min. Przy tym uciąg naczepy to aż 3000 kg. 4-cylindrowy wysokoprężny 2,2 litra 181 KM przy 4000 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 420 Nm przy 1400 – 2800 obr/min. My jeździliśmy takim z silnikiem wysokoprężnym. Jest dynamiczny i elastyczny, w dodatku cichy. Rozpędza auto o masie 2005 kg. Motor współpracuje z 7-biegową skrzynią automatyczną, która działa bardzo sprawnie. Zużycie paliwa to ok. 8,5 – 10,5 litra. Lecz jadąc spokojnie udało się zejść przy użyciu tempomatu do nieco poniżej 8 litrów.

 

 

 

Samochód jest dobrze wyposażony – ESP, Brake Assist, Automatycznie otwierana klapa tylna, system doświetlania zakrętów, felgi 17, 18 lub 20 cali. Auto jest dłuższe od poprzednika o 8,5 cm, szersze o 6 cm, niższe o 1,5 cm. Bagażnik 276 litrów przy siedmiu miejscach używanych, aż po 1997 litrów po złożeniu dwóch tylnych rzędów siedzeń.

 


Wrażenia z jazdy bardzo dobre. To jedno z niewielu aut, które naprawdę dobrze spisuje się zarówno w terenie jak i na asfalcie. Możemy jak w innych autach wybrać napęd na dwa koła tylne, na cztery i na cztery z reduktorem. Gdyby ktoś chciał jeszcze blokadę mechanizmu różnicowego, to też jest możliwe. Przy dużym prześwicie Rexton jest mistrzem jazdy terenowej. Na asfalcie włączamy napęd tylko na koła tylne. Auto prowadzi się bardzo dobrze. Na zakrętach nadwozie nie kładzie się przesadnie na boki. Zawieszenie jest sztywniejsze niż u poprzednika, dlatego za jego kierownicą czujemy się bezpiecznie. Wysoka pozycja za kierownicą i dobre przeszklenie pojazdu dają bardzo dobry ogląd otaczającego świata.

 


Auto ma 5 lat gwarancji lub 150000 km, można je kupić już u 26 dealerów, którzy oczywiście je serwisują, a dodatkowo jest jeszcze 5 serwisów. A kupimy je już za 129900 zł wersję Crystal, 149900 wersję Quartz i 166900 wersję Saphire. Gdy dokupimy dodatkowe wyposażenie możemy zapłacić ponad 200 000 tys zł.

 

 

 

Nowy SSANGYONG REXTON Generacji 4 jest reklamowany jako najnowsze eleganckie auto na ramie. Nie bez kozery, gdyż producent pragnie zaznaczyć, iż to nowoczesne auto ale z dużą dzielnością do jazdy w terenie. A takie właśnie pojazdy najlepiej działają, gdy ich konstrukcja oparta jest na ramie. Rexton dobrze jeździ, bardzo dobrze wygląda zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Tak więc ruszajmy na wyprawę na każdy rodzaj dróg i w każdych warunkach.

 



Tekst, zdjęcia i filmy; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

 
Designed by vonfio.de