Home Renault RENAULT MEGANE RS
RENAULT MEGANE RS Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 09 grudnia 2018 11:59

 

GENIALNA ZABAWKA

 

 

Zwinność i stabilność to jego specjalność. Właściwie na tym można by się skoncentrować przy opisie – bo prowadzenie tego mini potwora jest wręcz genialne. RENAULT MEGANE RS ma doskonale zestrojone, sztywne zawieszenie… oraz skrętne cztery koła. To powoduje, iż prowadzenie auta jest tak genialne, że potrafi więcej niż właściwie jakikolwiek kierowca potrafi. Lepiej prowadzić mogą się już tylko auta wyczynowe.

 

ZNAJDŹ NAS NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

 

 

 

To istny wojownik na Nordschleife na Nornburgringu. Lecz w mieście spisuje się również bardzo dobrze. Potrafi być łagodny jak baranek. Dzieci możemy odwieźć do szkoły a potem uwolnić dżina.

 

 

 

DANE TECHNICZNE;

 

Silnik – benzynowy 4-cylindrowy turbodoładowany

Pojemność – 1798 cm

Moc – 280 KM przy 6000 obr/min

Max moment obrotowy – 390 Nm przy 2400 obr/min

Skrzynia biegów – 6- biegowa mechaniczna

Przyspieszenie do 100 km/h – 5,8 sek

Prędkość maksymalna 255 km/h

Średnie zużycie paliwa – 7,0 – 7,5 litra

Dł/szer/wys – 4364/1875/1428 mm

Rozstaw osi – 2669 mm

Pojemność bagażnika – 294 -1247 litrów

Masa własna 1473 kg

 

 

 


 

 

Silnik jest niezwykle żwawy, przyspiesza znakomicie. W trybie sport jest lekko ochrypły i strzela z rury wydechowej przy odjęciu gazu. Ogranicznik obrotów dyskryminuje jego zapędy przy 7000/min. Dopracowano przednie zawieszenie i układ kierowniczy, że niemal nie występuje zjawisko prostowania kół przednich przy przyspieszaniu w zakręcie.

 

 

 

Megane RS jest szersze od standardowego modelu o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu. Wygląda bardzo zadziornie. Lecz wygląd pojazdu nie jest wulgarny czy kosmiczny. Wygląda na dobrze usportowione auto.

 

 

 

 

Zaglądając do wnętrza dostrzeżemy sportową kierownicę, niezbyt dużą, oraz doskonale wyprofilowane sportowe fotele, odpowiednio twarde jak przystało na taki zadziorny samochód. . Pozycja za kierownicą jest wręcz idealna. Gruby wieniec kierownicy doskonale leży w dłoniach.

 

 

 

 

Tego rodzaju prędkie auta miejskie z jednej strony mają doskonale i zadziornie wyglądać. Mają jeździć jak wyścigówki, lecz na co dzień być komfortowe, zawieźć dzieci do szkoły. Moc motoru ma sięgać około 300 KM. Zużycie paliwa musi jednak być rozsądne, a emisja spalin okiełznana. Muszą być ciche, ale też dobrze brzmieć. Klienci oczekują lekkości prowadzenia, ale także zadziorności.

 

 

 

Nie wszystkie auta spełniają wiele tych wykluczających się warunków. RENAULT MEGANE RS jak najbardziej. To niesamowite auto o prowadzeniu bliskim ideału. Nic w nim nie skrzypi, jest doskonale wyposażony i elegancki. A jeździ! Och jak jeździ! Musicie sprawdzić sami.

 

 

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de