RENAULT MEGANE RS |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
niedziela, 09 grudnia 2018 11:59 |
GENIALNA ZABAWKA
Zwinność i stabilność to jego specjalność. Właściwie na tym można by się skoncentrować przy opisie – bo prowadzenie tego mini potwora jest wręcz genialne. RENAULT MEGANE RS ma doskonale zestrojone, sztywne zawieszenie… oraz skrętne cztery koła. To powoduje, iż prowadzenie auta jest tak genialne, że potrafi więcej niż właściwie jakikolwiek kierowca potrafi. Lepiej prowadzić mogą się już tylko auta wyczynowe.
ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
To istny wojownik na Nordschleife na Nornburgringu. Lecz w mieście spisuje się również bardzo dobrze. Potrafi być łagodny jak baranek. Dzieci możemy odwieźć do szkoły a potem uwolnić dżina.
DANE TECHNICZNE;
Silnik – benzynowy 4-cylindrowy turbodoładowany Pojemność – 1798 cm Moc – 280 KM przy 6000 obr/min Max moment obrotowy – 390 Nm przy 2400 obr/min Skrzynia biegów – 6- biegowa mechaniczna Przyspieszenie do 100 km/h – 5,8 sek Prędkość maksymalna 255 km/h Średnie zużycie paliwa – 7,0 – 7,5 litra Dł/szer/wys – 4364/1875/1428 mm Rozstaw osi – 2669 mm Pojemność bagażnika – 294 -1247 litrów Masa własna 1473 kg
Silnik jest niezwykle żwawy, przyspiesza znakomicie. W trybie sport jest lekko ochrypły i strzela z rury wydechowej przy odjęciu gazu. Ogranicznik obrotów dyskryminuje jego zapędy przy 7000/min. Dopracowano przednie zawieszenie i układ kierowniczy, że niemal nie występuje zjawisko prostowania kół przednich przy przyspieszaniu w zakręcie.
Megane RS jest szersze od standardowego modelu o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu. Wygląda bardzo zadziornie. Lecz wygląd pojazdu nie jest wulgarny czy kosmiczny. Wygląda na dobrze usportowione auto.
Zaglądając do wnętrza dostrzeżemy sportową kierownicę, niezbyt dużą, oraz doskonale wyprofilowane sportowe fotele, odpowiednio twarde jak przystało na taki zadziorny samochód. . Pozycja za kierownicą jest wręcz idealna. Gruby wieniec kierownicy doskonale leży w dłoniach.
Tego rodzaju prędkie auta miejskie z jednej strony mają doskonale i zadziornie wyglądać. Mają jeździć jak wyścigówki, lecz na co dzień być komfortowe, zawieźć dzieci do szkoły. Moc motoru ma sięgać około 300 KM. Zużycie paliwa musi jednak być rozsądne, a emisja spalin okiełznana. Muszą być ciche, ale też dobrze brzmieć. Klienci oczekują lekkości prowadzenia, ale także zadziorności.
Nie wszystkie auta spełniają wiele tych wykluczających się warunków. RENAULT MEGANE RS jak najbardziej. To niesamowite auto o prowadzeniu bliskim ideału. Nic w nim nie skrzypi, jest doskonale wyposażony i elegancki. A jeździ! Och jak jeździ! Musicie sprawdzić sami.
Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski
|