Home Renault RENAULT KOLEOS 1,6 dCi
RENAULT KOLEOS 1,6 dCi Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
czwartek, 25 stycznia 2018 06:36

 

KOLEJNY NIESAMOWITY RENAULT

 

Pierwsza wersja RENAULT KOLEOS miała w sobie coś intrygującego, choć chyba była niedoceniana. My ja sprawdziliśmy dogłębnie w wersji z napędem 4x4 i silnikiem benzynowym jadąc nim zimą na NORDKAPPnajdalej na północ wysunięte miejsce w Europiezobacz wyprawę.

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA  YOUTUBE oraz  FACEBOOK

 

ZOBACZ TEŻ; RENAULT TREZOR NA WARSAW HOME EXPO

 

OBEJRZYJ FILM RENAULT KOLEOS dCi - TEST

 

Wprowadzenie do sprzedaży nowego Koleosa to ostatni etap odświeżenia marki Renault. Nowy model całkowicie zrywa z poprzednikiem, będąc autem o wiele większym, zapewniającym spory komfort podróżowania i niewątpliwie ładniejszym.

 


 

ZOBACZ TEŻ; NOWY NIESAMOWITY INFINITI


Koleos wyróżnia się na ulicy, nie będąc w żadnym razie autem krzykliwym. Wykorzystuje rewelacyjny projekt stylistyczny sprawdzony już w modelu TALISMAN. Dzieło Laurensa Van der Ackera sprawdza się także w wersji XXL. Światła do jazdy dziennej, muskularne nadkola i nacisk na eksponowanie terenowych właściwości.

 



Koleos jest niemal bliźniakiem NISSANA X-TRAIL, lecz jak odgrażają się Francuzi – 95 % widocznych elementów jest innych. W temacie stylistyki Koleos zdecydowanie wygrywa. Jego rozstaw osi to 2710 mm, więc przestrzenią wnętrza nie będziemy zawiedzeni. Tylna kanapa ma imponującą ilość miejsca. Wielkość bagażnika – 579 litrów także robi wrażenie. Renault nie zaproponowało w bagażniku dodatkowych siedzisk, które zwykle i tak rzadko są wykorzystywane.

 

 


Wnętrze to kopia udanych rozwiązań z MEGANE, czy Talismana. Deska rozdzielcza zdominowana jest przez pionowo umieszczony ekran o rozmiarze 8,7 cala. Wszystkie elementy życia auta obsługujemy stukając w wyświetlacz. Pozornie jest to skomplikowane! Nic bardziej mylnego. Obsługa jest jak najbardziej intuicyjna. Na rynku są rozwiązania zdecydowanie bardziej skomplikowane. Uwagę zwraca też to, iż konstrukcja drzwi chroni progi, przez co nie ubrudzimy spodni przy wychodzeniu z pojazdu. Same drzwi otwierają się niezwykle szeroko. Zestaw elektronicznych wskaźników to cztery rodzaje wyświetlaczy, bardziej eco, lub bardziej sport. Można je wybrać w zależności od trybu pracy silnika lub indywidualnych potrzeb. Wnętrze też można podświetlić aż w pięciu kolorach i różnym natężeniu. Podobnie jak winnych modelach marki. To genialne rozwiązanie, którym można się pobawić.

 

 

 


Silnik dCi, czyli wysokoprężny 1598 cm o mocy 177 KM bardzo sprawnie przyspiesza to dość ciężkie auto 1822 kg. Cóż, mniej nie będzie przy napędzie 4x4 i licznych systemach bezpieczeństwa. Ten napęd jest stały z płynnie rozdzielanym momentem obrotowym w wersji auto, lub też stały z rozdziałem momentu 50/50. To działa do prędkości 40 km/h, po czym przełącza się na auto. W każdym przypadku czujemy się bezpiecznie na drodze z tym napędem. Napęd przenoszony jest przez bezstopniową skrzynię CVT. Trzeba przyznać, iż trochę miele i wyje, ale nie jest najgorzej. Gdy jedziemy spokojnie przekładnia odwdzięcza się sporą ekonomią. Gwałtowniejsze przyspieszanie sprawia, iż skrzynia zaczyna udawać kolejne biegi, w sumie siedem.

 

 


Wygląd zewnętrzny nawiązuje do innych pojazdów marki. To duże auto. Prześwit aż 21 cm. Z przodu duży grill i wąskie lampy zespolone, zachodzące na boki. W dole zderzaka dodatkowe światła przeciwmgielne. Z tyłu wąskie lampy zespolone silnie zachodzące na bok nadwozia i dzielone także na część na klapie bagażnika. Na boku nadwozia nie ma przesadnych przetłoczeń. Całe nadwozie za to obfituje w dodatki chromowane. W dole tylnego zderzaka są nawet chromowane końcówki wydechu. Całości dopełniają duże, eleganckie 19 calowe koła, a można zamówić nawet 20 calowe.

 

 


Zawieszenie jest komfortowe, ale nie jest to tapczan. W terenie sprawnie się porusza, po wyjeździe na asfalt opony o sporym profilu łagodnie tłumią wszelkie nierówności. Auto jest stabilne nawet przy dużych prędkościach, a na zakrętach podróżuje niczym osobowy – pewnie. Elektryczny układ kierowniczy zdecydowanie zmniejsza czułość poleceń kierowcy wraz ze wzrostem prędkości. Przydaje się przy automatycznym parkowaniu.

 


To bardzo ciekawe, dobrze wyposażone i eleganckie auto. RENAULT KOLEOS jest kolejnym etapem odświeżenia produktów marki – etapem udanym. Jest przy tym cichy i dobrze spisuje się w terenie. Silna konkurencja uzyskała silnego rywala.

 


Tekst, zdjęcia i film; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

PRZECZYTAJ TEŻ;

 

AUTO-TURYSTYKA W ZAWIERCIU

 

RENAULT W PŁOCKU

 

AUTO-TURYSTYKA W KAMIEŃCZYKU

 

 
Designed by vonfio.de