Home Renault RENAULT MEGANE GRANDTOUR dCi
RENAULT MEGANE GRANDTOUR dCi Email
Wpisany przez Robert Wdzięczkowski   
poniedziałek, 16 października 2017 08:47

 

PRZYCIĄGA SPOJRZENIA


Nowy RENAULT MEGANE GRANDTOUR dCi uwodzi bez końca. Tak sama firma go reklamuje i coś w tym musi być, gdyż auto jest bardzo intrygujące – szczególnie z mocnym silnikiem wysokoprężnym turbo 1,6 l o pokaźnej mocy 163 KM.


POLUB NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz YOUTUBE

 

OBEJRZYJ FILM - RENAULT MEGANE GRANDTOUR - TEST I


Zawsze jest tak, iż niepozorne kombi ale z mocnym silnikiem zawsze wzbudza zachwyt i przywodzi na myśl kultowe AUDI RS6. Takim autem możemy zawieźć dzieci do szkoły, przewieźć dużą ilość bagażu, a po wciśnięciu przycisku sport budzimy dżina i zaczyna się zabawa.

 

OBEJRZYJ FILM - RENAULT MEGANE GRANDTOUR - TESTII

 


Auto spośród całej gamy Megane wyróżniają 18 calowe felgi, oznaczenia GT na grillu o strukturze plastra miodu i na błotnikach. Auto ma też poszerzone błotniki i listwy progowe, tylny dyfuzor i chromowane końcówki wydechu. Całość auta z dużymi oknami bocznymi i eleganckimi przetłoczeniami bocznymi wygląda bardzo atrakcyjnie.

 


 

 


Renault Clio nie jest aż tak mocne, ale i tak czujemy się w nim, niczym w aucie sportowym. Dość sztywno zawieszony, na 18 calowych kołach z eleganckimi felgami. To bez wątpienia najbardziej charakterna i agresywna wersja Megane. Nie tylko dobrze wygląda, lecz też imponuje właściwościami jezdnymi, gdyż łączy komfort ze sportowymi osiągami. Zmysłowy, elegancki wygląd i stylowe wnętrze o szerokich możliwościach personalizacji. Wygodne, eleganckie kubełkowe fotele dopełniają wrażenia, iż to pojazd aspirujący do myślenia o nim jako o sportowym kombi. Jego bezpośrednim konkurentem jest SEAT LEON CUPRA w wersji kombi.

 

 

 


Gruba kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem jest obszyta skórą. Za kierownicą są duże łopatki do zmiany biegów automatycznej skrzyni. Na pedałach mamy chromowane nakładki. Zarówno na fotelach przednich jak i tylnej kanapie mamy sporo miejsca. Bagażnik też jest pokaźny.

 

Przy kierownicy są duże łopatki zmiany biegów, działają bardzo sprawnie.

 

 

 


Radość z jazdy jest pokaźna. Silnik doskonale współpracuje ze skrzynią biegów. Kierowca ma do wyboru cztery tryby pracy układu jezdnego – Neutral Comfort, Sport i Perso. Różnią się grafiką na desce rozdzielczej, kolorami podświetlenia wnętrza i szybkością oraz zdecydowaniem działania systemu. W trybie sport silnik brzmi bardziej agresywnie – przez głośniki! Dynamicznej jeździe sprzyjają sztywne zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy i system 4Control – czterech kół skrętnych. To powoduje, iż auto prowadzi się wręcz idealnie. Potrafi więcej niż niemal każdy kierowca. Opony mogą nie nadążyć za zawieszeniem. Nie ma tez typowej dla przednionapędówek tendencji do podsterowności.

 

 

 

 


Silnik 1,6 dCi doskonale daje radę. Moc 163 KM a maksymalny moment obrotowy to 380 Nm absolutnie wystarczają by jechać dynamicznie. Do setki przyspieszamy w poniżej 9 sekund, a wrażenia subiektywne są jak najbardziej doskonałe.

 

 


Bardzo ciekawy pojazd. RENAULT MEGANE GRANDTOUR dCi to propozycja dla odpowiedzialnych ojców, którzy myślą o rodzinie, o sobie i o oszczędnym użytkowaniu. Tak, bo spalanie w tym aucie może być bardzo małe, jeśli jedziemy spokojnie. 4,0 – 5,0 litra to dobry wynik. Tak więc wyruszajmy w siną dal.

 


Tekst, zdjęcia i filmy; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

 
Designed by vonfio.de